دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار پلیس گچساران درباره کلاهبرداری پیامک سهام عدالت

سرهنگ ارسلان خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: در پی انتشار خبری مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی با عنوان سهام عدالت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کنند. وی ادامه داد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان سایبری با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88873
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

هشدار پلیس گچساران درباره کلاهبرداری پیامک سهام عدالت

سرهنگ ارسلان خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: در پی انتشار خبری مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی با عنوان سهام عدالت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان سایبری با یک شماره خصوصی با عنوان ” ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ” به شهروندان ارسال و پس از آن کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و به دام می اندازند.

سرهنگ خادمیان در خصوص روش کلاهبرداران در ارتکاب این جرم بیان کرد: لینکی به همراه پیامک به قربانی ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، کاربر به یک سایت جعلی شبیه به سایت اصلی سهام عدالت هدایت می‌شود.

فرمانده انتظامی گچساران افزود: در مراحل بعد شخص کلاهبردار، کاربر را با روش‌های مختلف از قبیل ثبت نام در سایت و یا پرداخت وجه و با عناوین مختلف به درگاه جعلی پرداخت، هدایت و پس از آن اطلاعات بانکی فرد به سرقت می‌رود و حساب وی نیز خالی می‌شود.

 خادمیان بیان کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب پیامک‌های جعلی که از سوی افراد سودجو با سرشماره های ناشناس ارسال می‌شود را نخورده و روی لینک های ارسالی نیز کلیک نکنند.

وی گفت: از عموم مردم درخواست می شود برای پیگیری مواردی از قبیل سهام عدالت و … به وب‌سایت‌ها و شماره های اعلام شده از سوی سازمان های مربوط مراجعه و خبرهای مربوط را نیز از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

خادمیان ضمن هشدار به جاعلین وکلاهبرداران، افزود: شهروندان و کاربران می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰پلیس فتا ویا باشماره تلفن۱۱۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

۱۲هزار نفر در گچساران به کرونا مبتلا شدند
دنبال کنید

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi