جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انعقاد 2 قرارداد بزرگ صنعتی جدید در لامرد/توسعه همچنان ادامه دارد

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از انعقاد ۲ قرارداد بزرگ صنعتی جدید در لامرد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این  ۲ پروژه ظرف مدت کوتاهی آغاز می‌شود و با تکمیل آن طی قریب به ۳ سال، شاهد اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم، همچنین ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم خواهیم بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88849
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

انعقاد 2 قرارداد بزرگ صنعتی جدید در لامرد/توسعه همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی پتروشیمی و پتروپالایش در جزیره کیش، با حضور سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، قرارداد احداث ۲پروژه جدید پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد منعقد شد.

در این جلسه که با حضور سیدموسی موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس، فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و مسئولان سازمان ایمیدرو برگزار شد، همزمان با انعقاد قرارداد، واگذاری زمین مورد نیاز صنایع نیز انجام گرفت.

با انعقاد این قراردادهای جدید، تعداد پتروشیمی‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عدد ۳ می‌رسد که همه این پروژه‌ها با پیگیری مجدانه نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی منجر به نتیجه شده است.

سیدموسی موسوی در گفتگو با کرونا به نقل از خانه ملت در این باره، گفت: چند ماه‌ گذشته و در سکوت کامل خبری و بدون برگزاری هیچ مراسم تبلیغاتی و کلنگ‌زنی، عملیات احداث یک پروژه مهم با نام «پتروپالایش ستاره هرمز» با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار (بیش از ۳ هزار میلیارد تومان) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد کلید خورد. این پروژه که اکنون فاز نخست آن رو به اتمام است، با هدف تولید محصولات جانبی هیدروکربنی، رزین آلکید و حلال ۴۰۲ در دست ساخت است که بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی مستقیم در دوران بهره‌برداری ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام خبر انعقاد قرارداد دو پروژه جدید پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد، افزود: نخستین پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری «سیگلو» با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار (قریب به ۹ هزار میلیارد تومان) جهت تولید سالانه ۴۶ هزار تن محصول متیل‌آمین و پروژه دوم نیز با نام تجاری «شرکت پتروشیمی نگین الماس» با حجم سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلار (بیش از ۳ هزار میلیارد تومان) با هدف تولید ۱۰۴ هزار تن کلرومتان‌ها و سود کاستیک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اجرا خواهد شد.

قول مساعد وزیر بهداشت برای تکمیل یک ماهه بیمارستان شهدای ملارد
دنبال کنید

نماینده مردم لامرد و مهر بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت این ۲پروژه که اکنون قرارداد آن به امضا رسیده است، ان‌شاءالله ظرف مدت کوتاهی آغاز خواهد شد و با تکمیل آن طی قریب به ۳ سال، شاهد اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم، همچنین ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم خواهیم بود.

یادآور می‌شود؛ سیدموسی موسوی که در دوره قبلی نمایندگی پروژه‌های عظیم و ماندگاری همچون مجتمع یک میلیارد دلاری صنایع آلومینیوم جنوب و پالایشگاه یک میلیارد دلاری استحصال اتان را کلید زده است که اکنون سبب ایجاد هزاران فرصت شغلی برای جوانان دو شهرستان لامرد و مهر و صادرات و ارزآوری برای کشور شده است، وی در این دوره نمایندگی مرکز ویژه‌ای بر روی پروژه‌های پایین‌دست پتروشیمی دارد؛ چراکه با اجرای این طرح‌ها از یک‌سو شاهد رفع معضل اساسی بیکاری جوانان و رونق تولید خواهیم بود و ازسوی دیگر به‌دلیل انتخاب پروژه‌های پایین‌دستی در زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی، محیط‌زیست منطقه محافظت شده و برخلاف طرح‌های بالادستی صنعت نفت، این پروژه‌ها فاقد هرگونه آلایندگی است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi