یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی بعد از زبان انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی از محبوب ترین علاقه مندی های ایرانی ها است. همه ما اهداف و انگیزه های گوناگونی جهت آموزش و یادگیری زبان آلمانی داریم. حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاد که یادگیری و تسلط بر زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88843
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

کرونا :

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

بعد از زبان انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی از محبوب ترین علاقه مندی های ایرانی ها است. همه ما اهداف و انگیزه های گوناگونی جهت آموزش و یادگیری زبان آلمانی داریم. حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاد که یادگیری و تسلط بر زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی 6

زمان مطالعه و آموزش زبان آلمانی

اینکه چقدر طول بکشد تا شما به زبان آلمانی مسلط شوید، به این بستگی دارد که چقدر مایل هستید زمان خود را به آموزش این زبان اختصاص دهید. باید توجه کنید که اگر هر روز چند ساعت از تایم خود را به آموزش زبان آلمانی اختصاص دهید، خیلی سریع به این زبان تسلط پیدا خواهید کرد. به طور تقریبی در کل، ۳۰ هفته، یا ۷۵۰ ساعت کلاس جهت آموزش زبان آلمانی لازم دارید. با این وجود این ۷۵۰ ساعت امکان دارد که طی چند ماه یا چند سال متوالی تکمیل شود. برای مثال: دانش آموزان با هشت ساعت تمرین در روز  می توانند در مدت چند ماه به زبان آلمانی در سطح بالایی مسلط شوند.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی 7

زبان آموزانی که در طول روز ۸ ساعت از تایم خود را به مطالعه و یادگیری زبان آلمانی مشغول هستند، می توانند در ۵ روز هفته ۷۵۰ ساعت را در کمتر از ۲۰ هفته به پایان برسانند. افرادی که حداقل یک ساعت در روز را به آموزش زبان آلمانی اختصاص می دهند، می توانند طی دو سال به سطح متوسط برسند. اگر روزانه ۱ ساعت مطالعه کنید، می توانید هر روز ۷۵۰ ساعت را در مدت زمان کمی، بیش از ۲ سال به پایان رسانید. هر چه وقت بیش تری برای تمرین روزانه خود بگذارید، سرعت یادگیری و آموزش شما نیز بالا تر خواهد بود.

 

جهت یادگیری زبان آلمانی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://melalinstitute.com/home/service/10012/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86

فاکتورهای مهم در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

برای یادگیری زبان آلمانی، عوامل مختلفی بر مدت زمان یادگیری شما موثر هستند که تمامی آن ها به خودتان بستگی دارد. در ادامه مطلب به توضیح این فاکتور های مهم پرداخته ایم.

·         انتخاب یک معلم مناسب

یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز در ابتدای یادگیری زبان آلمانی، یافتن یک معلم مناسب برای آموزش است. هر کدام از ما سبک های یادگیری، آموزشی و شخصیت های متفاوتی داریم. باید کمی وقت صرف کنید و به بررسی گزینه های متفاوت بپردازید و یک دوره کاربردی و مناسب که انگیزه شما را برای یادگیری زبان آلمانی افزایش دهد، بیابید.

ایده اصلی و مهم این است تا جایی که امکان دارد با زبان مورد نظر تعامل داشته باشید و شروع به برقراری ارتباط با زبان آلمانی نمایید. اگر متوجه این موضوع شدید که با داشتن یک معلم یا با هر روش دیگری، پیشرفت شما به کندی صورت می گیرد. پس به دنبال شیوه های دیگری بروید و آن ها را بررسی کنید که آیا این روش، با سبک زندگی و یادگیری شما مطابقت دارد یا اینکه هیچ گونه مطابقتی ندارد.

ترکیبی از تکنیک ها و منابع، مسئله ای مهم است که یک استراتژی موفق برای یادگیری سریع و کار آمد یک زبان خارجی را فراهم می کند. اگر یک معلم فوق العاده دارید اما در خارج از کلاس تمرین نمی کنید، بعید است سریع بتوانید این زبان را یاد گیرید. به همین ترتیب اگر مدام تمرین کنید، اما از معلمی که شما را متوجه اشتباهتان کند و راهنمایی نماید برخوردار نیستید، احتمالا به خوبی قادر نخواهید بود که زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید.

هدف ما تکمیل پازل ناقص فرهنگی شهر است
دنبال کنید

·         ریشه زبانی مشترک

یکی دیگر از عوامل موثر در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی، قطعا داشتن اشتراک زبانی است. زبان آلمانی مثل زبان فارسی، بین زبان های هند و اروپایی است؛ اما هر یک از این زبان ها در زیر شاخه ای جدا قرار گرفته اند. زبان آلمانی به زبان انگلیسی بیش تر از فارسی به زبان فرانسه و یا سایر زبان های اروپایی نزدیک است. چنانچه تسلط کافی به زبان انگلیسی و سایر زبان های اروپایی را داشته باشید، می توانید سریع تر و راحت تر زبان آلمانی را یاد بگیرید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی 8

·         تمرین و تکرار

حتی اگر استاد یا دوره آموزش خوبی هم پیدا کرده باشید و از انگیزه بالایی نیز برخوردار باشید، امکان دارد با تمرین کم، پیشرفت شما در زبان کند شود. درگیر شدن روزانه در زبان، جهت یادگیری سریع آن ضروری است. باید روزانه خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را تمرین کنید  تا آنچه در کلاس آموخته اید در ذهنتان تثبیت گردد.

·         حفظ انگیزه

در طول مدت زمان یادگیری زبان آلمانی باید انگیزه خود را جهت یاد گرفتن این زبان حفظ نمایید. باید در ابتدای کار لیستی از دلایلی که می خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید و اینکه یادگیری آن چه کمکی به شما می کند و چه مزایایی را به دنبال دارد، تهیه کنید. یادآوری این اهداف به شما در حفظ انگیزه خود و یادگیری بهتر و سریع تر زبان آلمانی کمک می کند.

·         متمرکز شدن بر ساختارهای زبان آلمانی

اگر چه برقراری ارتباط میان واژگان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ اما باید مراقب باشید تا در دام ترجمه تحت الفظی و کلمه به کلمه میان زبان آلمانی و زبان مادری خود قرار نگیرید. شما می توانید با تمرکز بر ساختار های گرامری این زبان، با سرعت بیش تری و به صورت روان، آلمانی صحبت کنید.

برای مثال، این موضوع که افعال در جملات پرسشی خبری، جایگاه مشخص و خاصی دارند؛ در زبان آلمانی کاملا پذیرفته شده است. اگر شما واژه های آلمانی را با همان ساختارهایی که در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می دادید به کار ببرید، معنی درستی نخواهند داد.

پس اگر می خواهید سریع تر زبان آلمانی را یاد بگیرید، باید کار بر دستور زبان آلمانی را از همین ابتدای کار آغاز کنید. یک دفترچه یادداشت تهیه کرده و ساختار های رایجی که در زبان آلمانی با آن ها مواجه می شوید را در آن دفترچه یادداشت کنید. شما می توانید از کتاب های صرف افعال و نیز تمرینات آنلاین دستور زبان هم استفاده کنید. می توانید روش غوطه ور شدن در زبان با مهارت های دستور زبانی خود ترکیب کنید و به صورت کاملا خود به خودی ساختارهایی که در دستور زبان آلمانی استفاده می شود، به خود جذب نمایید.

استقبال رسمی از گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در فرودگاه تفلیس
دنبال کنید

به این نکته توجه کنید که مسلما شما نمی توانید به صورت آنی زبان آلمانی را یاد بگیرید. از سوی دیگر حتی اگر سطح زبان شما هم در حد C۲ باشد؛ باید با آموزش زبان، خواندن روزنامه و یا گوش دادن به اخبار آلمانی، همچنان به یادگیری زبان آلمانی خود را درگیر کنید. به یاد داشته باشید که یادگیری یک زبان جدید هنر است و یک علم نیست. به همین دلیل به جای استفاده از یک رویکرد کاملا منطقی در قبال یادگیری زبان، تلاش کنید که زبان آلمانی را با یک ذهن باز یاد بگیرید و منطق خود را در رابطه با زبان بسط دهید. قطعا یادگیری یک زبان جدید آسان نیست. اما این به زمان و تلاش بسیاری نیازمند است. اما چیزی که از همه مهم تر می باشد، علاقه و انگیزه در یادگیری است.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی 9

چه عواملی موجب طولانی شدن روند یادگیری زبان آلمانی هستند؟

در کنار عواملی که یادگیری زبان را سریع ‌تر می کنند؛ موانعی هم وجود دارند که باعث می‌ شوند روند یادگیری زبان با سرعت دلخواهتان پیش نرود. اطلاع داشتن از این موانع می تواند به شما کمک کند تا درگیر آن‌ ها نشوید و با پشت سر گذاشتن آن ‌ها، مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان آلمانی را به میزان کمی کاهش دهید.

سنگین بودن گرامر زبان آلمانی امکان دارد که باعث دلسردی شما از ادامه آموزش شود. دستور زبان همیشه از چالش برانگیزترین بخش‌ های یادگیری هر زبانی بوده است. به همین خاطر لازم است که روی گرامر زبان آلمانی متمرکز شوید و آن را به صورت کاربردی فرا گیرید. با این کار یکی از مهم ترین موانع اصلی را از سر راه خود برداشته ‌اید.

کمبود تمرین و تعامل با زبان آلمانی یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی است که روند یادگیری شما را کند می‌ کند. به یاد داشته باشید که برای تسلط به یک زبان، حتما لازم است که بتوانید به آن زبان صحبت کنید. همچنین متوجه مکالمات شوید و بتوانید بنویسید و بخوانید. پس استفاده از یک ابزار و متد آموزشی بدون هدف برای شما کافی نخواهد بود. لازم است به طور هم زمان از فایل های صوتی، کتاب ‌ها، فایل ‌های تصویری و همچنین پکیج‌ های آموزشی نیز استفاده کنید تا بتوانید تمرین های لازم جهت تسلط به این زبان را انجام دهید.

استفاده از متدهای اشتباه هم ممکن است شما را در یادگیری زبان آلمانی به بیراهه بکشد و موجب طولانی‌ شدن پروسه آموزش شود. برای حل این چنین مشکل هایی سعی کنید در کوتاه ‌ترین زمان ممکن نقاط ضعف، قوت و توانایی های خود را بشناسید و بهترین راه و روش های آموزشی را در پیش بگیرید.

کلام آخر

آموزش زبان آلمانی موسسه ملل به عنوان بهترین و موثرترین آموزشگاه های زبان خارجه ایران شناخته شده است. اگر پشتکار خوبی دارید و به دنبال مدرسین مجرب و یک موسسه خوب جهت یادگیری زبان هستید، آموزشگاه ملل به شما توصیه می شود.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi