سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایت شیرین استاندار از همت والای یک زن یاسوجی

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در اولین کنگره زنان تاثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قبل از اسلام و در سرزمین حجاز دختر داشتن برای خانواده‌های عرب یک ننگ بود به همین دلیل دختران را زنده به گور می‌کردند گفت: دین اسلام مانع این کار عرب جاهل آن دوران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88813
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

روایت شیرین استاندار از همت والای یک زن یاسوجی

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در اولین کنگره زنان تاثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قبل از اسلام و در سرزمین حجاز دختر داشتن برای خانواده‌های عرب یک ننگ بود به همین دلیل دختران را زنده به گور می‌کردند گفت: دین اسلام مانع این کار عرب جاهل آن دوران شد و فرمود به همان اندازه که مرد می‌تواند رشد و ترقی کند زنان هم می‌توانند پیشرفت کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به نگاه لیبرالیسم به زن افزود: در تفکر لیبرالیسم به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌شود که بالاترین اهانت به آنهاست و متاسفانه هنوز هم این نگاه در کشورهای غربی وجود دارد.

 وی در ادامه با اشاره به نگاه متفاوت انقلاب اسلامی به زن گفت: انقلاب اسلامی به همان اندازه که فضا را برای پیشرفت، تحصیل و ترقی آقایان فراهم کرده برای بانوان هم این فضا را فراهم کرد تا آنها بتوانند توانایی خود را در همه عرصه‌ها نشان دهند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همین نگاه متفاوت به زن موجب شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان که جویای علم بودند وارد دانشگاه شوند حتی پیشرفت علمی زنان طی این سال‌ها به اندازه‌ای بود که امروزه اغلب اساتید دانشگاه، بانوان هستند که مایه افتخار انقلاب اسلامی است.

احمدزاده بالاترین و سخت‌ترین مرحله علمی را حوزه هسته‌ای دانست و عنوان کرد: در حوزه هسته‌ای و در میان دانشمندان هسته‌ای ایران نیز نام بانوان دانشمند به چشم می‌خورد و زنان ایرانی از مراحل سخت هسته‌ای هم عبور کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه زنان در روند پیشرفت علمی کشور نقش بسزایی دارند و هیچگاه راه زنان برای پیشرفت و ترقی بسته نشد، گفت: در میان همین بانوان تاثیرگذار کهگیلویه و بویراحمد بانوی کارآفرینی علاوه بر اینکه برای خود اشتغال ایجاد کرده زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۷۰۰ نفر دیگر را فراهم کرده که بسیار ارزشمند است.

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در تاسوعا  
دنبال کنید

 احمدزاده عنوان کرد: به عنوان استاندار تمام تلاشم این است که بتوانم سرمایه‌گذار برای استان جذب کنم تا با احداث کارخانه‌ای زمینه اشتغال ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از جوانان جویای کار استان فراهم شود اما بانوی کارآفرینی در حومه یاسوج توانسته با همت و پشتکار برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همراه نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی توانستیم پتروشیمی دوم دهدشت در منطقه دشت آهو را مصوب کنیم که در سفر دوم دولت به استان کلنگ این پروژه که برای سه هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد به زمین زده می‌شود.

 احمدزاده عنوان کرد: به معاون اقتصادی استانداری این مورد را تاکید کردم که هر وقت بانویی می‌خواهد شغل ایجاد کند و به دنبال تسهیلات است حتماً مورد حمایت قرار گیرد چرا که در حوزه بانوان به پیشرفت‌های لازم نرسیده‌ایم و باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه مدیریتی استان بر روی اشتغال بانوان حساسیت خاصی دارند به همین دلیل بخش اقتصادی استان را مکلف کردیم طرح‌هایی که بانی آنها بانوان هستند یا با اجرای آن طرح برای جمعی از بانوان شغل ایجاد می‌شود قاطعانه مورد حمایت قرار دهند و ضمن برداشتن موانع تسهیلات مورد نیاز را ارائه کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از زنان صادرکننده استان با معاون زنان رئیس جمهور در ارتباط هستند و میوه خشک و گیاهان دارویی تولید استان صادر می‌شود که مایه افتخار است که زنان در حوزه صادرات هم دارای توانمندی و توانایی هستند.

وی با بیان اینکه برخی از تولیدات زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور رقیب ندارد، عنوان کرد: ادارات استان از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی زمینه را برای رشد و ترقی بانوان کارآفرین و تولید کننده باز کنند تا شاهد روزهای بهتری برای بانوان استان باشیم.

۷۰ طرح راهسازی و بهسازی جاده‌ ای در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
دنبال کنید

 احمدزاده به درخشش زنان در حوزه ورزشی هم اشاره کرد و یادآور شد: زنان نه تنها در حوزه تولید و کارآفرینی بلکه در حوزه ورزش هم حرف برای گفتن دارند و برخی از بانوان ورزشکار استان در سطح ملی و حتی بین‌المللی شناخته شده هستند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زنان تنها در حوزه تولید و اشتغال موثر نیستند، افزود: فرزندآوری موضوع مهمی است که بانوان به آن توجه کنند جمعیت کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در حال کاهش است و کاهش جمعیت در آینده کشور را با چالش مواجه خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق آمار رشد جمعیت استان در سال گذشته ۱.۷۶ درصد بود که در سال جاری به ۱.۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و طبق نظر کارشناسان برای اینکه جمعیت کنونی استان که ۷۲۰ هزار نفر است را حفظ کنیم باید رشد جمعیت ۲.۵ داشته باشیم اما متاسفانه رشد جمعیت پایین و سیر نزولی دارد.

  احمدزاده با بیان اینکه جمعیت جوان نیاز کشور است، عنوان کرد: برای حفظ و سازندگی ایران اسلامی نیازمند جمعیت جوان هستیم چرا که جمعیت کهنسال توان حفظ و سازندگی کشور و تولید را ندارند لذا موضوع مهم جمعیت و فرزندآوری مورد توجه باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن قدردانی از مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: زنان تاثیرگذار بیشتری در استان هستند که نیاز است چنین برنامه‌هایی برای شناسایی آنها برگزار و از میهمان ملی برای حضور در استان دعوت شود.

گفتنی است در پایان این کنگره، بانوان تاثیرگذار استان با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر استاندارد و سایر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi