جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یا اتوبان حاشیه‌ها؟/ ترکش بی‌تدبیری بر جان و سلامت مردم

کرونا یاسوج- داریوش بهنیا- داستان سیاست زدگی دستگاه‌های اداری به خصوص ادارات تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به امروز و دیروز نیست استانی که محو در سیاست زدگی و سیاسی‌کاری شده و با ۱۰ درصد آب، ۲۵ درصد نفت و ۲۵ درصد گیاهان دارویی و چهل قله بالای ۴۰۰۰ متر و جاذبه‌های پرشمار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88790
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کرونا :

علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یا اتوبان حاشیه‌ها؟/ ترکش بی‌تدبیری بر جان و سلامت مردم

کرونا یاسوج- داریوش بهنیا- داستان سیاست زدگی دستگاه‌های اداری به خصوص ادارات تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به امروز و دیروز نیست استانی که محو در سیاست زدگی و سیاسی‌کاری شده و با ۱۰ درصد آب، ۲۵ درصد نفت و ۲۵ درصد گیاهان دارویی و چهل قله بالای ۴۰۰۰ متر و جاذبه‌های پرشمار گردشگری و جنگل‌های چشم نواز بلوط و آبشارهای زیبا همچنان در محرومیت و عقب‌ماندگی دست و پا می‌زند.

استانی که در یک قلم در دولت تدبیر و امید روی انگشت یک شخص خاص می چرخید و در یک نمونه از آن کاری بر سر استان آورده شد که معلوم نبود مرکز آن کجاست؟! و ادارات و دستگاه‌های آن به دلخواه یک شخص و به هر طریق ممکن اداره می شد و تقریباً چنین وضعیتی در هیچ کجای کشور به چشم نمی‌آمد.

در یک قلم دیگر از تعداد ۴۰ دستگاه اداری بیش از ۸۰ درصد معاونین مالی اداری آنها توسط همان یک شخص گمارده شده بود و این چنین بود که استان به کل از روی ریل قانونمداری خارج شد و به میل اشخاص و به ویژه یک شخص خاص اداره می‌شد تا اینکه تصمیمی عقلانی و انقلابی در مرکز اتخاذ گردید و به چنین وضعیت بدی پایان داده شد.

اما با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی همه نگاه‌ها به قانون مداری و توجه به نیروهای انقلابی و ارزشی و مردمی و زجر کشیده در دوران هشت ساله دولت روحانی بود تا که با رویکردی جدید و مطابق با گفتمان دولت اوضاع به هم ریخته و نابسامان مدیریتی دولت قبل اصلاح شود.

دست پُر آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
دنبال کنید

هر چند تا حدود زیادی این کار انجام شد که البته روند کند تغییر مدیریت‌های به جا مانده دولت قبل و همچنین به جامانده های حاکمیت یک شخص خاص در استان موجب نارضایتی جریان انقلاب گردید و تعجب قاطبه مردم را نیز برانگیخت.

با روی کار آمدن دولت مردمی انتظار این بوده و هست که دستگاه های تخصصی و غیر سیاسی مانند بهداشت و درمان و از این دست دستگاه ها به نیروهای انقلابی و متخصص بدون جهت گیری خاص و غیر وابسته به افراد و نمایندگان سپرده شود که تا حدود زیادی اینگونه نشد و نمایندگان و سیاسیون هر یک ساز خاص خود را برای گماردن افراد مورد نظر بدون در نظر گرفتن شرایط کوک کرده بودند که اکنون ترکش های آن را در بدن حوزه سلامت و درمان استان به وضوح مشاهده می‌کنیم.

این دستگاه خود نیاز به درمان و جراحی دارد و قطع به یقین با اوضاع و احوال پیش‌آمده و کشمکش هایی که در این دستگاه ها ایجاد شده تا سالهای سال شاهد کینه و عداوت در دانشگاه علوم پزشکی این دستگاه تخصصی خواهیم بود.

نتیجه این که می‌بایست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همان ابتدا به عنوان مسئول ارشد اجرایی استان با در نظر گرفتن شرایط دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک دستگاه تخصصی مرتبط با جان و سلامت مردم خود شخصاً برای این دستگاه ویژه تصمیم گیری می‌کرد چرا که دانشگاه علوم پزشکی تا قبل از این و در دوره دولت روحانی دچار حاشیه‌های بسیار زیادی شده بود و نسبت به سایر ادارات وضعیت خاص و پیچیده تری داشت و می بایست تصمیم عقلانی برای آن گرفته می‌شد.

گزارش تحلیل بارندگی ایستگاههای شاخص باران سنجی وزارت نیرو در کهگیلویه و بویر احمد
دنبال کنید

البته چنین روزهای پر تلاطمی برای دانشگاه علوم پزشکی به خوبی قابل تصور بود که متاسفانه کشتی طوفان زده دانشگاه در دریای پر تلاطم سیاسی‌کاری و زیاده خواهی به حال خود رها شد و نتیجه این که با گذشت تنها یک سال و نیم از عمر دولت مردمی مدیریت این دستگاه تخصصی مرتبط با جان و سلامت مردم دستخوش حاشیه و تغییر و تحول زود هنگام شد که زیبنده دولت مردمی نبود.

اما اگر از همان ابتدا با همفکری استاندار و وزیر و البته خرد جمعی متخصصین و کارشناسان جریان دولت مردمی و بدون در نظر گرفتن منافع شخص خاص و یا نظر نمایندگان برای این دستگاه تخصصی چاره‌اندیشی می شد اکنون شاهد چنین وضعیتی در دانشگاه علوم پزشکی نبودیم که حیرت و تعجب مردم عادی کوچه بازار را نیز برانگیخته است.

معتقدیم که مدیریت مبتنی بر گفتمان دولت مردمی با مدیریت از نوع این شاخه به آن شاخه پریدن منافات داشته آنهم در دستگاه تخصصی که هرگز جواب نخواهد بود و می بایست با در نظر گرفتن معیارهای تعریف شده از سوی دولت مردمی مدیریت ها و جایگاه ها علاوه بر تخصص همراه با تعهد به افراد سپرده شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi