پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسدود شدن جاده شبلیز به زیلایی به دلیل ریزش بهمن/ مسیر جایگزین اعلام شد

مختار اندرخور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه راه چهار روستای “قبا سوخته، زرین دو تو ، کول ارزن و گشو” به دلیل ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده، گفت: ساکنان این مناطق در دل کوه زندگی می‌کنند و در بارش‌های اخیر دچار مشکلاتی شدند که از طریق هوایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88786
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

کرونا :

مسدود شدن جاده شبلیز به زیلایی به دلیل ریزش بهمن/ مسیر جایگزین اعلام شد

مختار اندرخور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه راه چهار روستای “قبا سوخته، زرین دو تو ، کول ارزن و گشو” به دلیل ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده، گفت: ساکنان این مناطق در دل کوه زندگی می‌کنند و در بارش‌های اخیر دچار مشکلاتی شدند که از طریق هوایی مواد غذایی در اختیار آنها قرار گرفت.

فرماندار مارگون با بیان اینکه جاده مورزرد زیلایی مسدود شده افزود: به همت راهداری و ستاد بحران این جاده امروز بازگشایی می‌شود.

وی از مسدود بودن جاده شبلیز به زیلایی خبر داد و عنوان کرد: در برف گذشته ۹ مورد ریزش بهمن به ارتفاع ۸ تا ۱۲ متری موجب مسدود شدن این جاده شد که با تلاش‌های صورت گرفته بازگشایی انجام گرفت اما در برف روز پنج‌شنبه گذشته ۶ مورد ریزش بهمن که به بیش از ۱۰ می رسید موجب مسدود شدن مجددا این جاده در شهرستان مارگون شد.

 این مسئول عنوان کرد: با حمایت‌های استاندار و ستاد بحران استان جهت بازگشایی جاده شبلیز به زیلایی چهار دستگاه بلدوزر مستقر شد ضمن اینکه تیپ ۴۸ فتح استان در جهت بازگشایی هر چه سریعتر این جاده یک دستگاه لودر در اختیار شهرستان مارگون قرار داده است.

اندرخور عنوان کرد: با همکاری اعضای ستاد بحران محور جایگزین برای جاده شبلیز به زیلایی در نظر گرفته شده و مردم تا زمان بازگشایی کاملا این جاده از محور لردگان به طرف زیلایی تردد کنند.

وی با بیان اینکه مردم در بارش‌های اخیر دچار خسارت شدند خاطرنشان کرد: بارش باران طی دو روز موجب وارد آمدن خسارت سنگین به منازل و لوازم خانگی مردم همچنین خسارت به بخش کشاورزی و خصوصاً زیرساخت‌ جاده‌ها در تمامی محورهای مارگون شده است که بعد از بازگشایی جاده‌ها کارشناس جهت برآورد خسارت اعزام می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی نماز کلید بهشت برتر شد  
دنبال کنید

فرماندار مارگون در پایان خاطرنشان کرد: کار بازگشایی جاده جوکار به سیلاب و کلوار با یک دستگاه لودر در حال انجام است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi