شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همت قوه مجریه و قضاییه برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید/ از بیکاری چند نفر جلوگیری شد؟

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از برنامه‌هایی که چند سالی است در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که طی این چند سالی که برگزار شده گره از مشکل بسیاری از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88716
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

همت قوه مجریه و قضاییه برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید/ از بیکاری چند نفر جلوگیری شد؟

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از برنامه‌هایی که چند سالی است در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که طی این چند سالی که برگزار شده گره از مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی علی‌‌الخصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد باز کرده است.

علاوه بر قوه مجریه، قوه قضاییه و دستگاه قضایی خود را در برابر بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید مسئول دانسته و در سفر سال ۹۹ آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که مشکل کارخانه قند یاسوج پیگیری شد و با ورود ستاد اجرایی به کارخانه قند، خبرهای خوبی از بازگشت این واحد صنعتی به گوش می‌رسد و با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی در سفر آینده رئیس جمهور به استان به چرخه تولید باز می‌گردد.

سید علی ملک‌حسینی، دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مشکلات ۱۲۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در ستاد قضایی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی دادگستری استان مطرح و با همکاری خوب بانک‌ها و سایر نهادهای حکومتی و دولتی از تعطیلی آنها جلوگیری شد.

دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اشتغال این واحدهای تولیدی گفت: با فعال شدن این واحدها، وضعیت اشتغال حدود یک هزار نفر از کارگران و کارکنان که در این طرح‌ها مشغول به کار بودند تثبیت و از بیکاری آنها جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل یکی از طرح‌های دانش‌بنیان در این نشست مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت و با حمایت‌هایی که از این طرح دانش‌بنیان که یک واحد تولید مواد بهداشتی و آرایشی بود صورت گرفت، واحد به چرخه تولید بازگشت و موفق شد چهار محصول جدید نانو صنعت بی‌نظیر را در سطح کشور تولید کند.

اعلام میزان بارش باران در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

بررسی مشکلات ۱۱۴ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد 

همچنین مدیرکل سازمان صمت با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تاکنون ۲۶ جلسه اصلی و ۵۱ کمیته تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و مشکلات ۱۱۴ واحد تولیدی در این کارگروه‌ها که اغلب به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد مطرح شود.

وی تعداد مصوبات کارگروه را ۲۴۰ مصوبه دانست و عنوان کرد: ۱۸۶ مورد از مصوبات اجرایی و ۵۴ مصوبه نیز در حال اجرا است، ضمن اینکه با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع تولید ۲۲ واحد به چرخه تولید بازگشت.

روزبهان حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: با بازگشت این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۸۵ نفر فراهم شد.

در همین خصوص مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای گشایش موانع واحدهای تولیدی و اقتصادی برداشته شد و تیم اقتصادی استان این آمادگی را دارد که گره‌هایی که باعث رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی شده را رفع و زمینه بازگشت واحدها به چرخه تولید و رونق بخش اقتصادی استان را فراهم کند.

محسن ضامن‌فر با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فرصت مهمی است تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مشکلات و موانع خود را ارائه کنند، گفت: طی سال‌های اخیر مشکلات واحدهای فراوانی در این کارگروه مطرح و پس از رفع به چرخه تولید بازگشتند و علاوه بر رونق تولید زمینه اشتغال بخش قابل توجهی از نیروی جوان پای کار فراهم شده است‌.

دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از خانواده نهایی می‌شود
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi