جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضربات بزرگی در بحران گاز به تولید و اشتغال خراسان شمالی وارد شد

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به ضربات بزرگ به تولید و اشتغال خراسان شمالی در سرمای اخیر، بر اتخاذ تصمیمات همه‌جانبه‌تر در بحران‌های از این دست تاکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88710
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ضربات بزرگی در بحران گاز به تولید و اشتغال خراسان شمالی وارد شد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با انتقاد نسبت به عواقب برخی تصمیمات، اظهار داشت: در بحرانی که به واسطه سرمای بی‌سابقه پشت سر گذاشتیم، می‌شد با نگاه کلان و افق دید بازتر دامنه برخی خسارت‌ها را کاهش داد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش‌های مجموعه شرکت گاز در مدیریت بحران اخیر قابل تقدیر است، اما اتخاد تصمیمات باید تابع یک نگاه همه جانبه باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهره‌مندی مشترکین از گاز پایدار برگرفته از همان نگاه متعالی انقلاب اسلامی است که در آن عدالت در توزیع خدمات و اولویت ولی نعمتان انقلاب بر هر مسئله‌ای، اما می‌شود با تصمیم‌سازی‌های منطقی‌تر از ضرر و زیان‌های بعضاً هنگفت در حوزه‌های مختلف جلوگیری کرد.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از مجتمع پتروشیمی خراسان، خاطر نشان کرد: شرکت گاز با قطع گاز مصرفی این مجموعه بزرگ صنعتی که تولیداتش علاوه بر ارزآوری منجر به رونقِ بخش مهم و استراتژیک کشاورزی نیز می‌شود، زیان بیش از هزار میلیارد تومان به این صنعت مهم و راهبردی وارد کرد.

وحیدی در ادامه افزود: متأسفانه اتخاذ تصمیمات احساسی و بعضاً به دور از مبانی کارشناسی دقیق و همه جانبه باعث شد تا با قطع ۱۰۰ درصدی گاز این مجموعه خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این صنعت نیز وارد شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم بیان کرد: اختصاص گاز حداقلی برای برخی مصارف اولیه صنایع بزرگی مانند پتروشیمی باید بدون هیچ گونه تأملی برقرار باشد.

بحران ریزگردها در سیستان و بلوچستان به بی‌مهری افغانستان در همسایگی با ایران برمی‌گردد/رفع این بحران در گروی ورود دستگاه دیپلماسی برای تامین حقابه هیرمند است
دنبال کنید

وحیدی بیان کرد: ضربات زیادی به تولید و اشتغال در بحران اخیر در خراسان شمالی وارد شد که باید در تصمیمات بعدی این مسائل مدنظر باشد.

وی همچنین خسارات وارده بر مجموعه آلومینا را نیز تشریح کرد و افزود: در صحبت با وزیر نفت و معاونان، این موضوع مطرح شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه دو سوم برق نیروگاه‌های استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود، گفت: با این تفسیر چرا باید شاهد قطعی گاز صنایع باشیم؟ پس حداقل کار ممکن آن است که گاز برخی صنایع دیگر کاهش یابد تا استان ما نیز بتواند صنایع خود را تأمین کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi