پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است بازرس خانه احزاب ایران در دوازدهمین کنگره کشوری حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در استان قم به تاریخ ۲۷بهمن ۱۴۰۱ در سالن کرامت استانداری قرآن بیان شد: امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است جعفر خداقلی زاده با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88599
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

کرونا :

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است

بازرس خانه احزاب ایران در دوازدهمین کنگره کشوری حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در استان قم به تاریخ ۲۷بهمن ۱۴۰۱ در سالن کرامت استانداری قرآن بیان شد: امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است

جعفر خداقلی زاده با یادآوری چهار ویژگی احزاب از زبان دکتر احمدی وحیدی وزیر محترم کشور در همایش اخیر خانه احزاب ایران در وزارت کشور،متذکر شد اگر احزاب این چهار ویژگی را داشته باشند بنابه رهنمودهای وزیر محترم هیچگونه مانعی برای فعالیت آنان وجود ندارد.

دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در این کنگره ، احزاب را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: مطالبات مردم از طریق احزاب به مسئولان منتقل و پیگیری میگردد و این روش هم منطقی و هم پسندیده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر محترم کشور افزود: در گفتمان سیاسی بهتر است این گفتگوها بین احزاب شکل بگیرد. این فعال سیاسی و رسانه ای از وزارت محترم کشور، از معاونت سیاسی وزارت کشور، از مدیرکل محترم سیاسی وزارت کشور، از اداره کل سیاسی وزارت کشور و همچنین از استاندار محترم ، معاونت محترم سیاسی استانداری ،مدبرکل محترم سیاسی استانداری ،معاونت محترم پشتیبانی استانداری، مسئولان محترم خدمات استانداری، معاونت محترم سیاسی فرمانداری شهرستان قم در امر همیاری، همراهی و میهمان نوازی قابل تحسین آنان در هرچه بهتر برگزار شدن دوازدهمین کنگره حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان کمال قدردانی را بعمل آورد. ضمنا در پایان مراسم ۱۶مورد مکاتبه مردمی خطاب به ریاست محترم جمهوری و استاندار محترم تحویل دبیرکل جهت انتقال به مسئولان عزیز گردیده است.

تهاجم گسترده به نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از پنج حلقه تئوری واردن

متذکر می شویم که در دوازدهمین کنگره حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان دکتر علی کیهانیان دبیرکل محترم جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و دبیرکل جبهه حامیان انقلاب و دکتر حسن محبوبی معاون محترم سیاسی استانداری قم به ایراد سخن پرداختند.

متن کامل سخنرانی دبیرکل در دوازدهمین کنگره حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان که در روز پنجشنبه مورخ ۲۷بهمن سال۱۴۰۱ه.ش از ساعت ۹صبح الی ساعت ۱۲:۰۰ظهر در محل تالار کرامت استانداری قم برگزار شد:

باسمه تعالی

باسلام و صلوات بر محمد وال محمد صل الله علیه وآله وسلم به این وسیله ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و همچنین عرض تبریک عید سعید مبعث رسول اکرم صل الله علیه وآله وسلم و اعیاد شعبانیه که در پیش رو داریم.وظیفه است بر حسب حدیث شریفه « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » از وزارت محترم کشور دولت مردمی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به ویژه معاونت محترم سیاسی ،مدیرکل محترم اداره کل سیاسی وزارت کشور و به تبع آن از استاندار محترم قم ، معاونت محترم سیاسی و مدیرکل محترم سیاسی و همکاران بزرگوارشان در همراهی و همیاری با احزاب و تشکل های سیاسی کشور جهت برگزاری مجامع عمومی کمال قدردانی و تشکر را داشته باشیم که مشاهده این رفتار تکریم و تجلیل از احزاب سیاسی کشور ،احترام به اصل ۲۶قانپن اساسی و حرکت در مسیر توسعه فعالیت سیاسی با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی به منظور ایجاد فضای آزاد گفتگوهای سیاسی در ابعاد مختلف است که وزیر محترم کشور در همایش اخیر خانه احزاب ایران تاکید نمودند هر اشکالی که چهار ویژگی وحدت ملی، منافع ملی، مصالح ملی و امنیت ملی را رعایت کند، هیچ مانعی برای فعالیت آن وجود نخواهد داشت و بهترین گام برای ایجاد گفتمان همان گفتگوی سیاسی بین احزاب است.

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است 5

همچنین وظیفه است از دبیر محترم دفتر فرعی حماج در استان قم و دوستان همراه و همیار وی که با ترتیبی دادن این کنگره فضایی برای نشست سیاسی بوجود اورند، تشکر ویژه داشته باشیم و به همه عزیزان خیرمقدم عرض کنیم. ابتدا توجه شما عزیزان و خودم را به چند حدیث در شأن و منزلت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها جلب میکنیم: شیخ صدوق پیشوای محدثان شیعه با سند صحیح از امام رضا(ع) در فضیلت زیارت حضرت معصومه(ع) روایت می کند که فرمود: “من زارها فله الجنه ” “هرکس او را زیارت کند بهشت از آنِ اوست. ابو علی حسن بن محمد بن حسن قمی، در کتاب ارزشمند: “تاریخ قم” که به سال ۳۷۸ ه. در ۲۰ باب آن را تألیف کرده، و حسن بن علی بن حسن بن عبدالملک قمی به سال ۸۶۵ ه. آن را به فارسی برگردانده است، از امام صادق(ع) روایت جالبی نقل کرده که بسیار شایان دقت است، و اینک متن حدیث: گروهی از اهل ری به محضر مقدس امام صادق(ع) مشرف شدند و گفتند: ما اهل ری هستیم، امام صادق(ع) فرمود: “مرحبا باخواننا من اهل قم “: “مرحبا بر برادران ما از اهل قم”. آنها گفتند: ما اهل ری هستیم، امام(ع) همان جمله را تکرار نمود.

دعوت به حضور / میزان رای ملت است
دنبال کنید

چندین بار آنها گفتند: ما اهل ری هستیم، و امام(ع) سخن نخستین را تکرار نمود. آنگاه امام صادق(ع) فرمود: “ان لله حرما و هو مکه، و لرسوله حرما و هو المدینه، و لامیر المومنین حرما و هو الکوفه، و لنا حرما و هو قم، و ستدفن فیه امراه من ولدی تسمی فاطمه، من زارها وجبت له الجنه”: “خدا را حرمی است و آن مکه است، رسول خدا را حرمی است و آن مدینه است، امیر مؤمنان(ع) را حرمی است و آن کوفه است، ما اهلبیت را حرمی است و آن قم است. به زودی بانوئی به نام: “فاطمه” از تبار من در آنجا دفن می شود، که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود”. راوی می گوید: امام صادق(ع) این سخن را زمانی فرمود که هنوز مادر حضرت موسی بن جعفر(ع) به آن حضرت حامله نشده بود.

امیدواریم این حضور در دوازدهمین کنگره حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اجر و پاداش عظیم اخروی را بهمراه داشته باشد.

انشاءا… محور سخنان بنده در چند مورد ذیل است: الف_ حمایت از سپاه ، حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه است: در حالی که ارتش از مرزهای ایران دفاع و نظم داخلی را حفظ می‌کند، بنابر مفاد قانون اساسی ایران، سپاه پاسداران برای پاسداری از نظام سیاسی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده‌است.

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است 6

سپاه پاسداران نقش خود را در حفاظت از حکومت اسلامی و همچنین جلوگیری از مداخله و کودتای خارجی توسط ارتش یا «جنبش‌های انحرافی» قرار می‌دهد. در اصل‏ یکصد و پنجاهم آمده است: سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامی‏ که‏ در نخستین‏ روزهای‏ پیروزی‏ انقلاب‏ تشکیل‏ شد، برای‏ ادامه‏ نقش‏ خود در نگهبانی‏ از انقلاب‏ و دستاوردهای‏ آن‏ پابرجا می‏ ماند….. ودراصل‏ یکصد و پنجاه و یکم تاکید شده است: به‏ حکم‏ آیه‏ کریمه‏ “و اعدوا لهم‏ مااستطعتم‏ من‏ قوه‏ و من‏ رباط الخیل‏ ترهبون‏ به‏ عدوالله‏ و عدوکم‏ و آخرین‏ من‏ دونهم‏ لا تعلمونهم‏ الله‏ یعلمهم‏” دولت‏ موظف‏ است‏ برای‏ همه‏ افراد کشور برنامه‏ و امکانات‏ آموزش‏ نظامی‏ را بر طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ فراهم‏ نماید، به‏ طوری‏ که‏ همه‏ افراد همواره‏ توانایی‏ دفاع‏ مسلحانه‏ از کشور و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ را داشته‏ باشند، ولی‏ داشتن‏ اسلحه‏ باید با اجازه‏ مقامات‏ رسمی‏ باشد.

بنابراین حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان (حماج) تروریستی خواندن نیروی نظامی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای معاند اروپایی را کاملا محکوم می کند و اینگونه حرکت ها را یک نوع قانون‌گریزی از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی بر می شمارد و حمایت قاطع خودرا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می نماید.

ب_اعتراض به وضعیت موجود و مطالبه گری حق عموم مردم است ولی اغتشاشات محکوم است: از آنجاکه صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود ملت انقلابی و مبارز و مجاهد ایران اسلامی است و لذا اعتراض و مطالبه گری از مسئولان حق مردم است ولی کشاندن اعتراضات مسالمت آمیز به جنگ مسلحانه،تخریب اموال عمومی و ترور و به شهادت رساندن مدافعان نظم و امنیت عمومی به هر شکل و عنوان غیر منطقی، خلاف قانون است و بشدت محکوم است و ما هرگونه ایجاد ناامنی و قانون شکنی را محکوم می کنیم و به ارواح طیبه شهدای مدافع امنیت درود و صلوات می فرستیم.

حج، رزمایش قدرت در برابر مستکبران است/رژیم آمریکا بزرگترین شیطان راهزن و غدار این زمان است/ موضع قاطع ما جانبداری از مردم آمریکا و محکوم کردن رفتار دولت نژادپرست آن کشور است
دنبال کنید

ج_سیاست های دولت مردمی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی مورد حمایت ماست و انتقاد از برخی سیاست گذاری ها در جهت اصلاح و ارایه راهکار مناسب می باشد.: یکی از سیاست های خوب دولت مردمی ساخت چهارمیلیون مسکن در طول دوره چهارساله است که حماج این سیاست را در جهت پاسخگویی به یکی از مطالبات اصلی و اساسی مردم می داند که مطابق اصل سی و یک آمده است؛« داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏ روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند».

در این رابطه بهره گیری از سرمایه های اجتماعی به ویژه تعاونی های مسکن کارمندی و محلی می تواند دولت محترم را در تحقق این اصل و سیاست مهم یاری کند. ه_اشتغال دغدغه مهم مردم به ویژه جوانان است: آثار سوء و منفی بیکاری در محیط خانه شروع می شود و سپس به جامعه هدایت می شود.اگر این دغدغه مهم را بتوانیم در خانه حل کنیم ،یقینا تبعات سوء آن نیز به جامعه هدایت نخواهد شد.

بنابرابن پیشنهاد می کنیم با شکل گیری هرخانه یک کارگاه و کارخانه معضل درآمدی خانوارها را مرتفع کنیم. چگونه این کار اتفاق می افتد؟ راکا. لازم چیست؟برای نیل به این مقصود باید در هر محله یک مرکز هدایت و رهبری کار منازل شکل بگیرد تا ضمن مهارت آموزی بتوانیم کارآفرینی بکنیم و اعضای خانواده بتوانند هرکدام دارای شغل و در آمد در محیط خانه باشند و آنهایی هم که نمی توانند در قالب سهامداران شرکت ها و کارگاه های دولتی از محل در آمد سود بتوانند ارتزاق کنند.

امنیت و منافع ملی، وحدت و مصالح ملی خط قرمز احزاب است 7

راه اندازی صندوق های قرض الحسنه محلی با فعالیت محدود و تحت نظارت دولت می تواند روحیه تعاون و مشارکت اجتماعی را در بدنه جامعه تقویت کند و مردم را نسبت بهم مسئول تر نماید. د_تقویت احزاب می تواند مطالبه گری سیاسی مردم را از راهکارهای قانونی تسهیل نماید: اگر احزاب مورد تقویت واقع بشوند و مردم بتوانند خواسته ها و مطالبات سیاسی و اجتماعی خودرا از طریق احزاب دنبال نمایند این واسطه گری بین دولت و ملت می تواند تاثیر گذار باشد و لذا ضرورتی ندارد که اگر مقامی سفر استانی دارد، باحجم سنگین مکاتبات مردمی مواجه باشد که هم زمان بر است و هم در شأن یک ملت صاحب نظام و کرامت نیست که در معابر عمومی مکاتبات خود را به مسئولان خویش تقدیم کنند.

ی_وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام: در خصوص بهسازی و مرمت محیط و صحن آرامستان زادگاه خویش از سال ۱۳۹۹ با تعاون،همراهی و همیاری مردم و مسئولان توانسته ایم تاکنون نسبت به جمع آوری کمک های دولتی و مردمی گام موثری برداریم از قبیل تامین آب شرب، نهال کاری در سطح وسیع ،فنس کشی دورتادور و تخلیه اولین محموله ۱۳تنی اجر و ماسه برای احداث غسالخانه مهرپیامبراعظم صل الله علیه وآله وسلم گام جدی برداریم و امیدواریم با ادامه امور خیرخواهانه و مشارکت بیشتر نیکوکاران بتوانیم نسبت به احداث آن و محل مناسب اقامه نماز میت و سرویس های بهداشتی و جایگاه شهدای گام بهتر و بیشتر برداریم. و_یادمان شهداء: خدای متعال در خصوص بزرگداشت شهدای والامقام خدای متعال چنین در قرآن کریم آورده است ؛« مپندارید کسانیکه در راه خدا کشته می شوند، مرده اند بلکه آنان زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند» و حضرت امام خمینی ره می فرماید؛« شهادتش عزت ابدی است» و مقام معظم رهبری مدظله العالی بیان فرموده اند؛« فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، کمتر از شهادت نیست» … گلایه های خانواده های شهدا از مسئولان مربوطه بحق است که برخی از این خانواده ها به فراموشی سپرده می شوند اما وظیفه ما یادآوری جایگاه فراموش شده ها به مسئولان است که به آنها هم سری زده شود.

جعفر حداقلی زاده

دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان ۱۴۰۱/۱۱/۲۷

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi