پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سعید مخدومی

تضییع دارایی بیش از 1700 مالباخته شرکت خودرویی مفتاح رهنورد

تضییع دارایی بیش از ۱۷۰۰ مالباخته شرکت خودرویی مفتاح رهنورد پرونده خودرویی مفتاح رهنورد که مربوط به یک شرکت خودرویی با بیش از یک هزار و ۷۰۰ مالباخته است طی چند سال گذشته به یکی از پرچالش ترین پرونده های قضایی کشور تبدیل شده است. پرونده ای که مالک آن فردی به نام میثم رضایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88590
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

کرونا :

سعید مخدومی

تضییع دارایی بیش از 1700 مالباخته شرکت خودرویی مفتاح رهنورد

تضییع دارایی بیش از ۱۷۰۰ مالباخته شرکت خودرویی مفتاح رهنورد

پرونده خودرویی مفتاح رهنورد که مربوط به یک شرکت خودرویی با بیش از یک هزار و ۷۰۰ مالباخته است طی چند سال گذشته به یکی از پرچالش ترین پرونده های قضایی کشور تبدیل شده است. پرونده ای که مالک آن فردی به نام میثم رضایی است. شاکیان این پرونده پیش خرید خودرو کرده بودند، اما متأسفانه خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده و همین موضوع منجر به ورود ضرر و زیان به خریداران شده است.

میثم رضایی، طبق اطلاعات موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک در دهم تیر ۱۳۹۳ اقدام به تأسیس شرکتی با نام مفتاح رهنورد منطقه آزاد انزلی می کند. اوضاع برای شرکت مفتاح رهنورد خوب پیش می رود و حتی میثم رضایی مدیرعامل این شرکت که متولد ۱۸ مرداد ۱۳۶۲ است و در سنین جوانی به سر می برد به سمت های گوناگونی چون ریاست انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودرو، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و … منصوب می شود تا اینکه با بسته شدن سایت ثبت سفارش این شرکت نمی تواند به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کند و مشکلات این شرکت آغاز می شود.

پرونده شرکت مفتاح رهنورد یکی از خبرساز ترین پرونده های چند وقت اخیر بوده است. در این پرونده،۱۷۰۰ نفر شاکی حضور داشته اند و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به مشتریان، آن را به یکی از پرونده های مهم خودرویی تبدیل کرده بود. در نهایت پس از بررسی پرونده در دادسرا برای متهم کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال می شود.

ضرورت تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان مرکزی
دنبال کنید

در ۲۱ اردیبهشت اسماعیلی سخنگوی سابق قوه قضایی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خودرویی مفتاح رهنورد عنوان کرده بود: پرونده مفتاح رهنورد از جمله پرونده‌های کثیرالشاکی با هزار و۷۰۰ شاکی است که این پرونده به دادگاه آمده، جلسات متعدد رسیدگی انجام شده، اما به لحاظ اختلاف نظر بین میزان واریزی شکات پرونده و اقاریر متهم پرونده به کارشناسی ارجاع شد تا این ادعا‌ها مورد کارشناسی قراربگیرد.

اخیراً نظر کارشناس به دادگاه ارجاع شده و با توجه به این که دفاعیات متهم پیش از این اخذ شده است به زودی و در روز‌های آینده رأی پرونده صادر می‌شود.

رای در تیرماه ۱۴۰۰ صادر شد و متاسفانه رای خوبی برای مالباختگان صادر نشده است و ضرر و زیان مالباختگان همچنان در بلاتکلیفی است.

چندی بعد مهدی عزیز زاده وکیل میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنمود از فوت موکلش در یکی از بیمارستان های تهران خبر داد.

پرونده مالباختگان شرکت خودرویی مفتاح رهنورد با فوت مالک آن پیچیده تر شده و مشخص نیست مالباختگان چگونه به دارایی هایشان خواهند رسید.

 

نویسنده:سعید مخدومی

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi