پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجم سنگین بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری امداد مسئولان کشوری را می‌طلبد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش برف سنگین در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: حجم سنگین بارش برف در برخی از مناطق به بالای ۲/۵ متر می‌رسد که در گردنه ها و جاده های کوهستانی به بالای ۳ متر هم رسیده است و وضعیت امدادرسانی و کمک به مردم را با مشکل روبرو کرده است، لذا از مسئولان و متولیان امر به ویژه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی درخواست دارم، در این شرایط بحرانی هر چه سریع تر به کمک مردم این مناطق بیایند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88560
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

حجم سنگین بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری امداد مسئولان کشوری را می‌طلبد

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به بارش برکات و نزولات آسمانی در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر شاهد بارش نزولات آسمانی و بارش سنگین برف استان چهارمحال و بختیاری هستیم که این حجم از بارندگی می تواند فرصتی برای جبران بی آبی سال‌های گذشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: طی بارش برف در چند روز اخیر مشکلات عدیده‌ای برای مردم چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان بن، کوهرنگ و غرب شهرکرد شهرستان های لار و سورشجان ایجاد شده است که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم خطرات جدی ساکنان این مناطق را تهدید می‌کند، انتظار می‌رود مسئولان کشوری در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

بارش برف سنگین در استان چهارمحال و بختیاری

وی با بیان نبود امکانات برف روبی در بسیاری از مسیرهای مواصلاتی، تاکید کرد: حجم انبوه بارش برف در شهرستان های کوهرنگ، بن، لردگان و اردل شرایط نگران کننده‌ای را ایجاد کرده است، نبود امکانات برای برف روبی منجر به مسدود شدن  مسیرهای مواصلاتی شده است و همچنین نبود امکانات برای شهرها و روستاها شرایط را نگران کننده کرده است.

راستینه ادامه داد: حجم سنگین بارش برف در برخی از مناطق به بالای ۲/۵ متر می‌رسد که در گردنه ها و جاده های کوهستانی به بالای ۳ متر هم رسیده است و وضعیت امدادرسانی و کمک به مردم را با مشکل روبرو کرده است، لذا از مسئولان و متولیان امر به ویژه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی درخواست دارم، در این شرایط بحرانی هر چه سریع تر به کمک مردم این مناطق بیایند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: در طی چند روز اخیر مسئولان استانی از تمام ظرفیت‌های خود برای کنترل و مدیریت شرایط بهره گرفته‌اند. خوشبختانه تاکنون تلفات و خسارات جانی نداشتیم، اما باید از این فرصت ایجاد شده به گونه‌ای استفاده کنیم که به بحران تبدیل نشود، حجم برف به قدری سنگین است که امکان تخریب منازل در برخی  مناطق وجود دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi