جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز دیالیز شهرستان بن تا پایان سال افتتاح می‌شود

رضا علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پس از وقوع سیل در برخی روستاهای شهرستان بن اعتبارات مدیریت بحران در دو مرحله به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان جذب شد اما این توزیع اعتبارات عادلانه نبود و به همه شهرستان‌ها حتی شهرستان‌های بدون حادثه نیز همین مبلغ پرداخت شد. فرماندار شهرستان بن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88432
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

کرونا :

مرکز دیالیز شهرستان بن تا پایان سال افتتاح می‌شود

رضا علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پس از وقوع سیل در برخی روستاهای شهرستان بن اعتبارات مدیریت بحران در دو مرحله به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان جذب شد اما این توزیع اعتبارات عادلانه نبود و به همه شهرستان‌ها حتی شهرستان‌های بدون حادثه نیز همین مبلغ پرداخت شد.

فرماندار شهرستان بن خاطرنشان کرد: برخی اقدامات برای بازسازی منازل در روستای بارده انجام شد اما شروع فصل سرما باعث شد فعالیت‌های ساخت و ساز متوقف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد زیرساخت‌ها و جدول‌ها در روستای بارده تکمیل شده‌ است، افزود: ۱۴۵ واحد مسکونی احداثی در این روستا است که ۴۵ نفر با تسهیلات پرداختی شروع به آواربرداری و ساخت مجدد کردند و ۴۵ مورد دیگر نیز پرونده تشکیل دادند.

علی‌بیگی با اشاره به اینکه ۲۳ مورد ساخت نیز در سایر روستاها در حال انجام است، اظهار داشت: ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلندمدت همراه با ۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود اما باز هم افراد بسیاری توانایی ساخت ندارند.

وی تصریح کرد: خسارات کشاورزی، باغات و خسارت به خودروها و وسایل نقلیه در روستاهای بارده، شیخ‌شبان، لارک، حیدری، پهنا، آزادگان، تومانک ارزیابی شده اما هنوز هیچ کمک هزینه‌ای به افراد پرداخت نشده است.

علی‌بیگی با اشاره به اینکه شهرستان بن تنها شهرستانی است که سالن مدیریت بحران ندارد، گفت: ۸ سال است که ساخت و تکمیل این ساختمان رها شده است و در حال حاضر با تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار نقد می‌توان تا سال آینده این سالن را تجهیز و بهره‌برداری کرد.

آمادگی برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در بی بی حکیمه خاتون(س) اعلام کرده‌ایم
دنبال کنید

وی افزود: در قانون بیان شده است در مناطق بحرانی باید وام‌ها به مدت دو سال امهال شوند اما در شهرستان بن هنوز اقدامی برای امهال وام‌ها صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان بن با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۱۰ تخت‌خوابی اختصاص پیدا کرد، بیان کرد: ۲۳ خانوار دیالیزی در شهرستان وجود دارد که ساختمان تجهیز شده و با خرید ۴ دستگاه دیالیز این مرکز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi