جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صدور مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، نبود زیرساخت‌ها از جمله سردخانه طی سال‌های اخیر موجب شده در فصل برداشت محصولات سر و کله دلال‌ها پیدا شود و محصول کشاورز و باغدار را با قیمت پایینی از او بخرند و چند برابر به بازار عرضه کنند. سید علی معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88326
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

صدور مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، نبود زیرساخت‌ها از جمله سردخانه طی سال‌های اخیر موجب شده در فصل برداشت محصولات سر و کله دلال‌ها پیدا شود و محصول کشاورز و باغدار را با قیمت پایینی از او بخرند و چند برابر به بازار عرضه کنند.

سید علی معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که ۳۰۰ تن از محصولات اعم از محصولات پروتئینی و گیاهی قابلیت نگهداری برای سایر فصول را دارد.

صدور مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد 5

 

وی ادامه داد: به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها، ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی نداشته‌ایم، دلال‌ها و سردخانه داران از دیگر استان‌ها محصولات استان را با قیمت پایینی خریداری و ذخیره سازی می‌کنند و در فصول مورد نیاز با قیمت بالاتری به استان برمی‌گرداند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت سایر استان‌ها به لحاظ سردخانه تکمیل شده بود وزارتخانه برنامه‌ای برای صدور مجوز جدید سردخانه نداشت اما چون ما از این زیرساخت در استان محروم بودیم رایزنی کردیم و توانستیم مجوز احداث سردخانه را از وزارت جهاد کشاورزی بگیریم.

معتمدی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن سردخانه در استان احداث شده اما در دولت آیت‌الله رئیسی با پیگیری استاندار و تیم اقتصادی مجوز احداث ۳۲ هزار تن سردخانه به استان داده و تسهیلات لازم هم دیده شده است.

صدور مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد 6

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان به ۴۰ تا ۵۰ هزار تن دیگر سردخانه نیاز دارد تا این زیرساخت تکمیل شود.

ادامه بارش‌های پراکنده پاییزی در نقاط سردسیری کهگیلویه و بویراحمد تا فردا
دنبال کنید

وی عنوان کرد: برای اولین بار در استان در سال جاری خرید سیب از کشاورزان را با هدف تامین میوه شوید انجام دادیم.

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا ضمن قدردانی از جهاد کشاورزی و حوزه اقتصادی استانداری عنوان کرد: علاقه‌ای نداریم در فصل برداشت باغداران دچار ضرر و زیان شوند و مجبور شوند تبر بردارند و درختان خود را قطع کنند.

مهدی روشنفکر گفت: دو برابر شدن ظرفیت سردخانه‌ای این استان که در یکسال اخیر شروع شده، ارزشمند است و به عنوان خادم مردم هر کمکی را خواهم کرد تا دیگر شاهد نارضایتی کشاورزان به ویژه سیب‌کاران منطقه کاکان، تنگ‌سرخ و سی‌سخت نباشیم و آنها بتوانند به راحتی محصولات خود را در سردخانه ذخیره کنند و در موقع مناسب وارد بازار کنند.

صدور مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد 7

 

در ادامه، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تایید شروع یک تحول زیرساختی در کشاورزی این استان گفت: این یک برنامه چند ساله است و اگر چه در همین دهه فجر نیز این رویکرد تیم اقتصادی استان به بار نشسته اما آثار و برکات این کارهایی که شروع شده در یک تا دو سال آینده خودش را نشان می‌دهد.

احسان عسکری افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای در دست احداث است که ۳ هزار تن آن زیرصفر و ۱۷ هزار تن بالای صفر است و این خلا و کمبود در بخش کشاورزی در این دوره در حال مرتفع شدن است.

گفتنی است؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی یکسال گذشته وعده کسب مجوز احداث سردخانه را که پیش از این ممنوع بود را داده که بخشی از این سردخانه‌ها در دهه فجر افتتاح و بخشی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد؛ وعده‌ای که محقق شد و قیچی افتتاح بر روبان سردخانه شرکت امیدسبز انتظار نشست.

آمادگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی به مناطق عشایری و صعب‌العبور
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi