جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کشاورزان گوجه‌کار استان بوشهر باید به خوبی حمایت شوند

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر است که باید کشاورزان گوجه‌کار این استان به خوبی حمایت شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88241
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

کشاورزان گوجه‌کار استان بوشهر باید به خوبی حمایت شوند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضائی، نماینده مردم دشتستان و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر است که باید کشاورزان گوجه‌کار استان بوشهر به خوبی حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه مجدداً بر روی صادرات گوجه‌فرنگی عوارض وضع شده است، بیان کرد: با وزیر جهاد کشاورزی در مورد عوارض صادرات گوجه‌فرنگی تماس داشتم و بر ضرورت حذف عوارض صادرات آن تاکید کردم، قول داد که تا هفته آینده مسئله را حل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس ادامه داد: همچنین در همین راستا با معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره تماس گرفتم و خواستار بازگشت به وضع قبل شدم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی مالیات و عوارض بر دخانیات در مجلس بیان کرد: نمایندگان کمیسیون بهداشت تاکید داشتند که به منظور کاهش مصرف دخانیات، مالیات آن در سال آینده حتی برای سیگار و تنباکوی داخلی حداقل چهار برابر شود.

وی افزود: به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان مخالفت کردیم و در دفاع هم ذکر کردیم که ما هم موافق پیدا کردن روشی برای کاهش مصرف دخانیات هستیم اما افزایش قیمت تنها موجب افزایش قاچاق دخانیات به کشور و در نتیجه تضعیف و تعطیلی کارخانجات تولید داخل می‌شود.

رضائی تصریح کرد: همچنین تعداد زیادی از کشاورزان استان بوشهر به کشت تنباکو مشغول هستند که افزایش عوارض و مالیات فشار را بر آنها بیشتر می‌کند، واقعیت هم این است که توان کنترل قاچاق آن را نداریم و نمی‌توانیم در خلأ تصمیم بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بمناسبت هفته وحدت بیانیه داد
دنبال کنید

وی افزود: سابقه نشان داده که افزایش قیمت دخانیات موجب روی‌آوری به مخدرهای خطرناک و البته ارزان‌تر همچون گل می‌شود لذا باید تصمیمی عاقلانه گرفت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi