جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تامین ۵۰ کیلومتر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه آب مانه و سملقان

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: شهرستان مانه و سملقان نیازمند توسعه شبکه آب بود، که در این راستا ۵۰ کیلومتر لوله برای اصلاح و توسعه این شبکه تامین شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87976
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

تامین ۵۰ کیلومتر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه آب مانه و سملقان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، اظهار داشت: تعداد ۸ حلقه چاه در منطقه پلنگ‌دره حفاری و مطالعات انتقال آب تکمیل و نقشه اجرایی نیز تهیه شده است.

نماینده مردم بجنورد با بیان اینکه اعتبار مصوب این پروژه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که تنها ۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است، گفت: طی مکاتباتی که با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور انجام شد، دستورات لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه صادر شد.

وی افزود: منابع موجود تأمین آب شهرهای آشخانه، قاضی، آوا و روستاهای مسیر، آبیاری و حفر چاه در منطقه قره میدان شهرستان مانه و سملقان انجام و بر اساس نتایج به دست آمده مطالعات طرح انتقال آب از چاه‌های آهکی منطقه قره میدان به شهرهای فوق و روستاهای مسیر تهیه شده است.

وحیدی گفت: مانه و سملقان با عنایت به فرسودگی‌ها و اصلاح و توسعه شبکه، نیازمند تأمین لوله برای حل برخی مشکلات و جلوگیری از تنش‌های اجتماعی بود که در این خصوص نیز از سوی وزارت نیرو، ۵۰ کیلومتر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه شهرستان مانه و سملقان و بجنورد تأمین شد.

نماینده مردم بجنورد خاطر نشان کرد: روستاهای ارکان و عبدل آباد_ قشلاق در بجنورد جزو مناطقی هستند که با داشتن جمعیت بالا در حجم مخزن دارای محدودیت بسیار است و عدم تأمین اعتبار مورد نیاز مشکلات و تنش اجتماعی زیادی را ایجاد کرده است که با دستور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور این موضوع نیز در فهرست دو هزار روستا قرار می‌گیرد./

سایه ریزگردهای وطنی بر سر مردم/ بادهای ۱۲۰ روزه به کرمان رسید
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi