جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وظایف پرستار سالمند در منزل – موسسه پرستاری توانبخش

وظایف پرستار سالمند در منزل – موسسه پرستاری توانبخش   در این مطلب می‌خواهیم درباره شرح وظایف پرستار سالمند در منزل را برای شما بیان کنیم. همچنین فاکتورهایی که برای استخدام یک پرستار سالمند باید رعایت شود را برای شما عزیزان گردآوری و در اختیارتان نیز قرار خواهیم داد. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87796
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

کرونا :

وظایف پرستار سالمند در منزل – موسسه پرستاری توانبخش

وظایف پرستار سالمند در منزل – موسسه پرستاری توانبخش

 

در این مطلب می‌خواهیم درباره شرح وظایف پرستار سالمند در منزل را برای شما بیان کنیم. همچنین فاکتورهایی که برای استخدام یک پرستار سالمند باید رعایت شود را برای شما عزیزان گردآوری و در اختیارتان نیز قرار خواهیم داد. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند کیست؟

امروزه نیازمندی‌‌های بسیاری برای نگهداری سالمندان و پرستاری از آنان به چشم می‌خورد. سالمندی یکی از مهم‌ترین دوره‌‌های زندگی هر فرد است که ممکن است در آن به دلیل بیماری‌‌های متعدد و افت انرژی نیازمند نگهداری توسط افرادی کارآزموده و حاضر باشد.

در این‌جا شرح وظایف پرستار سالمند در منزل بیان می‌شود که آنان چگونه می‌توانند از سالمندان نگهداری کنند؟ خدمات پزشکی امروزه بسیار گسترش یافته و با توجه به شرایط‌های متفاوت تنوع خدمات و کیفیت آن‌ها همچنین افزوده می‌شود.

پرستار سالمند در منزل یکی از موضوعاتی است که باید با نهایت دقت به آن بپردازید. زیرا شرایط سنی سالمندان و وضعیت بیماری‌‌های آنان می‌تواند خطرساز باشد. در این بین باید حس استقلال در سالمندان تقویت شده و بتوانند امورات خود را به راحتی انجام دهند.

پرستار سالمند کیست؟

پرستار سالمند در منزل تهران

اگر نیازمند پرستار سالمند در منزل تهران هستید می‌توانید به معتبرترین موسسه در این زمینه اعتماد کنید. موسسه پرستاری توانبخش با سال‌ها تجربه موفق در زمینه نگهداری از سالمند در تهران همراه همیشگی شما خواهد بود. با شماره‌۶۶۹۲۳۹۳۷-۰۲۱ با موسسه توانبخش در تماس باشید.

مطالعات بسیاری انجام شده است که ثابت می‌کنند که سالمندانی که در منزل مراقبت و نگهداری می‌شوند از نظر سلامتی وضعیت بهتری را در مقایسه با سالمندانی که در آسایشگاه‌‌ها به سر می‌برند خواهند داشت و از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای این تحقیقات بیان کرد این است که سالمندان در محیط منزل خود احساس امنیت و راحتی بیشتری می‌کنند و به تمام محیط خانه خود آشنا هستند و در صورتی‌ که سالمندی حافظه خود را از دست داده باشد در این‌جا آشنا بودن به محیط اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد. همچنین با توجه به محیط ارزشمند و پر از آرامش خانه و خانواده، فرد سالمند در محیط منزل خود احساس ارزشمندی بیشتری خواهد کرد و اعتماد به‌ نفس بالاتری را خواهد داشت.

خدمات مراقبتی پرستاری سالمند در منزل چیست؟

خدمات مراقبتی پرستاری سالمند در منزل

سپردن مسئولیت عزیزانمان بر کسی دیگر بدون شناخت صحیح امری بسیار خطیر خواهد بود که می‌تواند منجر به وخامت وضعیت فرد سالمند شود.

هم‌صحبتی با سالمندان

یکی از اصلی‌ترین وظایف پرستار سالمندان این است که به وضعیت عاطفی اشخاصی که به‌ تنهایی زندگی می‌کنند رسیدگی کند. برخی از مراقبین همدم مناسبی برای افراد سالمند خواهند بود و با توجه به آموزش‌‌هایی که از قبل فرا گرفته‌‌اند می‌توانند فعالیت‌‌های مناسبی را برای افراد سالمند در نظر بگیرند.

کریمی ژاد سرپرست فرمانداری لنده : ما تا همیشه به کسانی که به خاک افتادند تا ما به خاک مذلت نیفتیم بدهکاریم .
دنبال کنید

تا دوران بهبودی آنان با سرعت بیشتری طی شود از جمله فعالیت‌‌هایی که توسط پرستاران می‌تواند انجام شود: بردن فرد سالمند به گردش و استفاده از کتاب و کتاب‌‌خوانی برای اوقات فراغت سالمندان است.

همچنین انجام بازی‌‌های مناسب و ایجاد سرگرمی بیشتر، همراهی کردن فرد سالمند برای پیاده‌‌روی و گذراندن اوقات فراغت بیشتر از جمله خدماتی است که پرستاران سالمندان می‌توانند آنان را انجام دهند. انجام این‌گونه فعالیت‌‌ها و مصاحبت بیشتر به فرد سالمند تاثیر به سزایی در روحیه و شادابی آنان خواهد داشت.

داشتن روحیه‌ای همدل و هم‌زبان یکی از مهمترین ویژگی‌های یک پرستار سالمند به شمار می‌رود زیرا داشتن ارتباطی موثر مستلزم استفاده از روش‌های ارتباطی مابین دو طرف مراقب و سالمند خواهد بود. حتی در مواردی ممکن است پرستار با رفتاری صحیح بر رفتارها و بدخلقی‌های سالمند موثر واقع شود و در نتیجه ارتباط بهتری را نیز تجربه کنند.

کمک و انجام فعالیت‌‌های بدنی بیشتر

کمک به بهبود وضعیت حرکتی فردی و انجام حرکات و فعالیت‌های بدنی در حیطه پرستاران سالمندان نیز می‌باشد. یک پرستار باید با توجه وضعیت جسمی و محدودیت‌های حرکتی فرد، حرکات اصلاحی و راهکارهایی را برای افزایش قدرت و توان حرکتی فرد در نظر بگیرد. یکی دیگر از مهمترین وظایفی که پرستار سالمندان باید آنان را انجام دهند کمک به انجام فعالیت‌‌های بدنی و فیزیکی افراد است.

در واقع در این‌جا اشاره می‌کنیم که فرد پرستار باید بتواند در ایجاد تحرک و قدم زدن در سالمندان آنان را همراهی کرده و پرستار به فعالیت‌‌هایی مانند پوشیدن لباس و شستشوی آنان به سالمندان کمک خواهد کرد. پرستار همچنین در زمان خوابیدن شخص در تختخواب و جابجایی بر روی تختخواب یا ویلچر یا صندلی و غذا دادن به فرد سالمند می‌تواند کمک کند.

البته باید فاکتورهایی مانند غذا دادن به سالمندان با توجه به وضعیت جسمانی فرد و ترجیحاً استفاده از رژیم غذایی که پزشک تجویز کرده است باید انجام شود. ممکن است در مواردی فرد نیاز به انجام حرکات فیزیوتراپی در منزل داشته باشد مراقبین سالمندان نیز می‌توانند انجام حرکات فیزیوتراپی را در منزل میسر کنند و گزارشات روند بهبودی فرد را به پزشک فیزیوتراپ اعلام کنند.

کمک به رعایت بهداشت فردی سالمند

وظایف پرستار سالمند در منزل

یکی دیگر از مهمترین خدماتی که پرستار سالمندان ارائه می‌دهد کمک به امور شخصی فرد خواهد بود. زمانی که سالمند به دلایلی از جمله بیماری و محدودیت‌های حرکتی دیگر توان انجام شخصی‌ترین امور خود را ندارد در این هنگام برای شست‌و‌شوی خود و حمام کردن و همچنین دستشویی رفتن، نیازمند یاری فرد مراقب سالمند نیز می‌باشد.

دائمی‌شدن قانون جامع‌ایثارگران نیازمند تصویب تمامی آیین‌نامه‌های اجرایی/ عدم‌جلب رضایت ایثارگران به‌دلیل اجرای‌ناقص قانون
دنبال کنید

ممکن است بعضی از سالمندان دچار محدودیت‌‌های شدید حرکتی و ناتوانی در انجام شخصی‌‌ترین امور خود باشند. در این‌جا فرد پرستار با توجه به آموزش‌‌هایی که فرا گرفته است می‌تواند به کمک فرد سالمند آمده و با ملایمت و مهربانی و همچنین حفظ اعتماد به‌ نفس سالمند او را در انجام امور شخصی خود یاری کند.

فرد پرستار می‌تواند هنگام شستشو و دوش گرفتن سالمندان به وی کمک کرده، ملحفه و روتختی سالمند را شستشو و تعویض کند. آراستن شخص سالمند را انجام داده، شانه کردن موهای سالمند و اصلاح آن، کمک به رعایت بهداشت دهان و دندان‌‌های سالمند و همچنین اگر شخص با در نظر گرفتن بیماری‌‌هایی که دارد دچار بی‌‌اختیاری ادرار و اجابت مزاج باشد فرد پرستار می‌تواند نظافت سالمند را برعهده گرفت تا به وی کمک کند.

انجام امور نظافتی منزل

زمانی که فرد سالمند به تنهایی زندگی می‌کند و از عهده مسئولیت خانه خود بر نخواهد آمد، پرستار سالمند می‌تواند امور خانه فرد را نیز بر عهده بگیرد و در این مورد به فرد و خانواده وی کمک کند.

بسیاری از سالمندان به دلیل دوری فرزندان و عدم دسترسی به والدین خود نمی‌توانند در کنار خانواده باشند و از کمک‌های آنان بهره‌مند شوند. بهتر است در این مورد حتما از پرستار سالمند کمک گرفته و سعی کنید امور خانه و نظافت منزل را نیز بر عهده فرد سالمند بگذارید. زیرا این موضوع یکی از مهمترین نیازهایی است که فرد باید در محیطی پاکیزه و آراسته زندگی خود را بگذراند.

در مواقعی که فرد سالمند توانایی انجام امور نظافتی منزل را نداشته باشد و برای انجام این کار نیازمند به کمک گرفتن از دیگران باشد، پرستار سالمند می‌تواند امور را انجام داده و در شستن لباس‌‌ها، آشپزی کردن، بیرون بردن زباله‌‌ها و انجام امور منزل فرد سالمند را یاری کند.

در این‌جا یک فرد پرستار به‌ طور کلی یکی از اعضای اصلی خانواده به شمار می‌رود که با توجه به آموزش‌‌هایی که دریافت کرده است و می‌تواند بیشترین بازدهی را برای فرد سالمند و خانواده وی به‌ همراه داشته باشد.

خدمات پرستار سالمند در منزل موسسه پرستاری توانبخش

موسسه پرستاری با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه پرستاری و پزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در سطح تهران است. این موسسه با اموزش تخصصی پرسنل و نطارت دقیق بر قراردادهای عقد شده خدمات حرفه ای پزشکی و پرستاری را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

برا تماس با موسسه پرستاری توانبخش تنها کافی است با شماره‌های زیر تماس گرفته یا از طریق آدرس  سایت تواانبخش با ما در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباط:

۰۲۱-۶۶۹۲۳۹۳۷

۶۶۵۶۴۲۲۳ -۰۲۱

https://tavanbakhsh.com

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi