جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حدود یک هزار و 700 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می شوند

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: یکی از چالش های اساسی کشور موضوع آب است و خدا را شکر با نگاه ویژه ای که مجلس و دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی داشته اند طرح بزرگی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور تعریف شد و مقرر شده است در فاز نخست ۷ هزار و ۱۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان آبرسانی شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87625
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

حدود یک هزار و 700 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می شوند

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی کشور موضوع اب است و خدا را شکر با نگاه ویژه ای که مجلس و دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی داشته اند طرح بزرگی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور تعریف شد و مقرر شده است در فاز نخست ۷ هزار و ۱۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان آبرسانی شوند.

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام گرفت حدود ۲۵ درصد از این روستاها به استان ما اختصاص داده شد و جا دارد از  آقای قالیباف و  آقای محرابیان به دلیل حمایتشان از این موضوع تشکر کنم؛ بنابراین از این تعداد روستا ۱۷۵۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۴هزار ۸۳۰ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان که پایین ترین سرانه دسترسی به آب شرب را دارد به شبکه آبرسانی متصل شوند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: علی رغم نقدهای جدی که به رویکردهای دولت داریم انصافا و حقا در وزارت نیرو گام های بزرگی برداشته شده است و اکنون ۳۱۵ روستای حوزه انتخابیه به شبکه آبرسانی متصل شدند و این ها نیز در قالب طرح محرومیت زدایی جهاد آبرسانی با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: علاوه بر این مقرر شده ۲ هزار روستا در کل کشور با مشارکت وزارت نیرو و خیرین هم آبرسانی شوند و جا دارد از زحمات خیرین آب هم تشکر کنم از این دو هزار روستا نیز ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان  شامل این طرح می شوند انشاالله با اجرایی شدن این موضوع شاخص دسترسی به آب شرب در استان سیستان و بلوچستان به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

طرح ملی مسکن زمینه کار و تلاش مدیران را فراهم کرد
دنبال کنید

سعیدی بیان کرد: سهم تخصیص اعتبارات باید متناسب با حجم قراردادها باشد و هرجایی که مشکلات بیش تر است سهم اعتبار بیش تر باشد لذا آنچه که می خواهیم سهم تخصیص اعتبار جهاد آبرسانی متناسب با حجم قراردادها و با اولویت استان های کم برخوردار باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi