سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف ۲ تن چوب بلوط قاچاق در شهرستان فلارد/ متخلفان 300 میلیون تومان جریمه می‌شوند

صادق محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حسب گزارشات واصله به مرکز فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طریق همیاران طبیعت مبنی بر حمل، عرضه، خرید و فروش چوب بلوط جنگلی در روستایی از توابع شهرستان فلارد، ماموران یگان حفاظت شهرستان پس از هماهنگی با مراجع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87131
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

کشف ۲ تن چوب بلوط قاچاق در شهرستان فلارد/ متخلفان 300 میلیون تومان جریمه می‌شوند

صادق محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حسب گزارشات واصله به مرکز فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طریق همیاران طبیعت مبنی بر حمل، عرضه، خرید و فروش چوب بلوط جنگلی در روستایی از توابع شهرستان فلارد، ماموران یگان حفاظت شهرستان پس از هماهنگی با مراجع قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی به منطقه موردنظر اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: مأموران پس از بررسی‌های لازم ۲ متخلف حرفه‌ای در زمینه قاچاق چوب را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ۲ تن چوب بلوط جنگلی غیرمجاز از متخلفان کشف و ضبط شد، ادامه داد: بار کشف شده به انبار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل و پرونده تخلف طبق قوانین و مقررات تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

محمدی با استناد به ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در این ماده هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فرآورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صلاح ممنوع اعلام شده است.

وی بیان داشت: مرتکب علاوه‌بر ضبط کالاهای مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده، جز در موارد مذکور در مواد (۲۵) و (۲۶) این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتری به موجب قوانین پیش‌بینی شده است مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود، چنانچه خرید اقلام ذکر شده بدون علم و عمد نسبت به منشأ آن صورت گرفته باشد از شمول این ماده خارج است.

روایتی از نگاه یک درصدی به استانی که بیشترین ظرفیت‌ها را دارد
دنبال کنید

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: با توجه به قانون جدید مقابله با قاچاق محصولات غیرمجاز جنگلی در صورت کشف زغال از نوع گونه بلوط، فرد متخلف توسط اداره‌کل تعزیرات حکومتی به ازای هر کیلوگرم زغال ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم بلوط ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شود. 

وی در پایان از مردم، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت و تمام دوستداران طبیعت درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از جمله قطع درخت، احداث کوره زغال، تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی، قاچاق چوب و زغال و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی، موارد را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi