پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

فاروج می تواند نماینده مستقل داشته باشد؛ حرمت مردم این دیار باید حفظ شود

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس گفت: فاروج می تواند نماینده مستقل داشته باشد چرا که از لحاظ وسعت این ویژگی را دارا است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87001
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

فاروج می تواند نماینده مستقل داشته باشد؛ حرمت مردم این دیار باید حفظ شود

علی آذری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی افزایش تعداد نمایندگان اشاره کرد و گفت: براساس اصل ۶۴ قانون اساسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می تواند اضافه شود.

وی افزود: اکنون نیز موضوعی در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مبنی بر افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مطرح شده است و بنده نیز تنها نماینده ۲ استانی هستم چرا که قوچان در خراسان رضوی واقع شده و فاروج نیز در خراسان شمالی است لذا این مصوبه شامل خراسان شمالی می شود و باید یک نماینده به این استان اضافه شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس بیان کرد: حدود یکی دو سال است که موضوع اختصاص یک نماینده به فاروج را مطرح کردم و امضاهایی نیز جمع شد تا حرمت مردم فاروج نگه داشته شود زیرا این موضوع قابل پذیرش نبوده است که فاروج یک بار با قوچان نماینده داشته باشد و بار دیگر با شیروان یا هر شهر دیگری باشد لذا مطالبه ما این بوده اگر قرار بر استقلال فاروج است باید یک نماینده مستقل برای این شهرستان وجود داشته باشد.

آذری تاکید کرد: فاروج مسحق این بوده تا یک نماینده مستقل داشته باشد اما نظرم این است که در وضعیت کنونی این موضوع در صحن مجلس رد می شود اولا این موضوع مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی است و آنچه که از تصمیمات نمایندگان هزینه ای باشد حتما بایستی پیش بینی لازم در نظر گرفته شود و با توجه به وضعیت اقتصادی چنین موضوعی شاید تصویب نشود./

پیگیرِی حل مشکل محورهای مواصلاتی نائین و خوروبیابانک
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi