شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق: مشکل امنیتی درمنطقه اقلیم نیست

منطقه گرمیان اقلیم کردستان متشکل از شهرهای کلار و گرمیان و چند بخش از جمله دربندیخان است که در اقلیم تحت عنوان اداره گرمیان معادل فرمانداری نامیده می شود و رییس اداره در اصل همان فرماندار است. ˈصلاح الدین محمد فرجˈ روز چهارشنبه در بدو ورود به کشورمان در مرز پرویزخان در پاسخ به سوال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8439
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

کرونا :

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق: مشکل امنیتی درمنطقه اقلیم نیست

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق: مشکل امنیتی درمنطقه اقلیم نیست 4

منطقه گرمیان اقلیم کردستان متشکل از شهرهای کلار و گرمیان و چند بخش از جمله دربندیخان است که در اقلیم تحت عنوان اداره گرمیان معادل فرمانداری نامیده می شود و رییس اداره در اصل همان فرماندار است.

ˈصلاح الدین محمد فرجˈ روز چهارشنبه در بدو ورود به کشورمان در مرز پرویزخان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اتفاقات ناشی از فعالیت گروه های تروریستی عراق و وضعیت امنیتی اقلیم کردستان افزود: حضور امروز ما در مرز رسمی پرویزخان دلیلی بر نبود مشکل امنیتی در منطقه کردستان و تثبیت آرامش در این حوزه است.

وی در خصوص اهداف سفر به استان کرمانشاه تاکید کرد: در این سفر بدنبال توسعه روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران بخصوص استان کرمانشاه هستیم.

محمد فرج گفت: با توجه به حجم انبوه صادرات کالا از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان تلاش می شود در این سفر راهکارهای لازم برای باز شدن مرز تیله کوه و آغاز فعالیت اقتصادی در این مرز را با مقامات استان کرمانشاه مورد بررسی قرار دهیم.

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: هم اکنون فعالیت های تجاری در مرزهای مشترک با ایران طبق روال گذشته و بصورت عادی برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صلاح الدین محمد فرج روز چهارشنبه در راس هیاتی اقتصادی از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین وارد کشورمان شد، قرار است وی عصر امروز در جلسه ای با مسوولان ارشد استان کرمانشاه در خصوص گسترش مناسبات تجاری مرز پرویزخان و همچنین راه اندازی بازارچه مرزی تیله کوه گفت وگو کند.

تا اول مهر آینده، تکمیل مسکن مهر را به پایان می‌رسانیم/نمی‌شود که مدرسه‌ها پی در پی تعطیل شود
دنبال کنید

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.ک/3

707/567/712/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق: مشکل امنیتی درمنطقه اقلیم نیست 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi