شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل فرودگاهها: فضای ایران روزانه پذیرای 500پرواز داخلی و خارجی است

محمدعلی ایلخانی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز با ارایه گزارشی از وضعیت مسافران جابجا شده در فرودگاه های کشور در سال گذشته، اظهار کرد: 43 میلیون مسافر داخلی و خارجی در سال گذشته از 54 فرودگاه کشور جابجا شدند که با جذب سرمایه گذاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8411
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

کرونا :

مدیرعامل فرودگاهها: فضای ایران روزانه پذیرای 500پرواز داخلی و خارجی است

مدیرعامل فرودگاهها: فضای ایران روزانه پذیرای 500پرواز داخلی و خارجی است 4

محمدعلی ایلخانی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز با ارایه گزارشی از وضعیت مسافران جابجا شده در فرودگاه های کشور در سال گذشته، اظهار کرد: 43 میلیون مسافر داخلی و خارجی در سال گذشته از 54 فرودگاه کشور جابجا شدند که با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، این تعداد به میزان قابل توجهی می تواند افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های بخش خصوصی در بخش فرودگاهی، اظهار کرد: در اداره فرودگاه ها حتما باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم و اگر این کار انجام نشود نمی توانیم روی پای خودمان بایستیم و رشد کنیم.

* رشد پرواز فرودگاه شهید مدنی تبریز در سه سال گذشته منفی بوده است*

ایلخانی افزود: تعداد مسافر جابجا شده در این فرودگاه در سال 92 نسبت به 91 و 91 نسبت به 90 کاهش داشته اما در سال 92 هزینه با میزان درآمد سر به سر بوده است.

وی گفت: امیدوارم مدیریت جدید با اتخاذ راهکارهای مناسب و همچنین برگزاری جلسات با آژانس های مسافرتی، در سالجاری تحولی در بخش ورود و خروج مسافر در این فرودگاه ایجاد نماید.

ایلخانی همچنین به فعالیت هواپیمایی آتا در شهر تبریز اشاره کرد و افزود: جلسه ای با مدیران این شرکت برگزار خواهیم کرد تا پروازهای ان را سر و سامان دهیم تا به روند و شکل فعلی به فعالیت ها ادامه ندهد.

مدیرعامل فرودگاه های کشور همچنین به قرارداد این شرکت با شهرداری تبریز برای ساخت پایانه بین المللی در فرودگاه این شهر اشاره کرد و افزود: در کنار این قرارداد، ساخت پارکینگ طبقاتی در این فرودگاه نیز به پیمان واگذار شده که امیدواریم ظرف دو سال آتی به بهره برداری برسد.

فرمان اجرایی اوباما برای تحریم عوامل حملات سایبر
دنبال کنید

ایلخانی گفت: در بحث اپرون (آشیانه) در فرودگاه تبریز نیز آماده ایم به صورت قرارداد ساخت، اجاره و واگذاری با بخش خصوصی وارد مذاکره شویم و اگر این امر تحقق نیابد به ناچار از محل بودجه های عمرانی شرکت در این فرودگاه اپرون فرودگاهی را اجرا خواهیم کرد.

* چینی ها و فرانسوی ها در مشهد و اهواز فرودگاه می سازند *

مدیرعامل فرودگاه های کشور گفت: هم اکنون فرودگاه مشهد با ظرفیت هشت میلیون مسافر در سال مشغول جابجایی مسافر است که این ظرفیت پاسخگوی نیازهای آتی این شهر نخواهد بود، از این رو یک شرکت چینی با استفاده فاینانس در این شهر فرودگاه جدیدی را احداث می کند.

ایلخانی همچنین به قرارگرفتن فرودگاه اهواز روی سایت نفتی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل با یک شرکت فرانسوی وارد مذاکره شده ایم تا در محلی جدید فرودگاه جدید این شهر را احداث کند.

* سطوح پروازی و پایانه های مسافربری فرودگاه مهرآباد توسعه می یابد *

مدیرعامل فرودگاه های کشور در خصوص توسعه سطوح پروازی و پایانه های مسافربری فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: پنج هزار میلیارد ریال به همین منظور در این فرودگاه سرمایه گذاری می شود.

ایلخانی گفت: سال گذشته 13.5 میلیون نفر از این فرودگاه جابجا شده اند که نسبت به سال 91، 9 درصد رشد داشته است از این رو نیاز است تا سطوح پروازی و همچنین تعداد پایانه های مسافربری این فرودگاه افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه شرکت، در بخش پایانه های مسافربری خارجی کشور، با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی، 14 هزار متر مربع پایانه احداث می شود و این سرمایه گذاری ها طبق سند جامع پنج ساله و با جذب مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

استاندار: رضایت مردم درکمیت و کیفیت نان بر قیمت آن موثر است
دنبال کنید

مدیرکل جدید فرودگاه های آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: ارتقا مستمر ایمنی، امنیت، کیفیت خدمات، سیستم ناوبری هوایی و رضایتمندی مسافران از اهداف و برنامه های وی در دوران مدیریت خواهد بود.

مصطفی صفایی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف و استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوص و همچنین افزایش پروازها و استفاده از تمام ظرفیت ها برای ارتقا جایگاه فرودگاه تبریز از دیگر برنامه های من خواهد بود.

در این آیین از زحمات علی رستمی مدیرکل سابق قدردانی و مصطفی صفایی به عنوان مدیرکل جدید معرفی و منصوب شد.

علی رستمی هفته پیش به عنوان مدیرکل فرودگاه مهرآباد تهران منصوب شد.

7233/587/245

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
مدیرعامل فرودگاهها: فضای ایران روزانه پذیرای 500پرواز داخلی و خارجی است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi