جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام آیت‌الله ملک‌حسینی به مناسبت برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س)

آیت‌الله ملک‌حسینی در پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) برای برگزار کنندگان این کنگره دعا و آرزوی موفقیت کردند. متن کامل این پیام بدین شرح است؛ «بسم الله الرحمن الرحیم» و بالنّجمِ هُم یَهتَدون مکتب تشیع که‌‌ همان تجسم و حقیقت اسلام است در سیر تاریخی خویش هیچگاه با قهر و جبر بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8214
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

کرونا :

پیام آیت‌الله ملک‌حسینی  به مناسبت برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س)

آیت‌الله ملک‌حسینی در پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) برای برگزار کنندگان این کنگره دعا و آرزوی موفقیت کردند.

متن کامل این پیام بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم»
و بالنّجمِ هُم یَهتَدون

مکتب تشیع که‌‌ همان تجسم و حقیقت اسلام است در سیر تاریخی خویش هیچگاه با قهر و جبر بر جامعه مسلط نگشته و هیچ انسانی را به زور و اجبار بر مسیر مستقیم ننهاده است، و هماره در طول تاریخ با تبیین حقایق قرآنی و سنت رسول مکرم صلی الله علیه و آله توحید و خضوع و فرمان پذیری در برابر ذات قدوسی خداوندگار جلّ و علی را درمیان انسانهای طالب حق و حقیقت جاری ساخته است و ائمه هداه علیهم صلوات الله ستارگان پرفروغ هدایت در منصّه تعالی و شکوفائی معنوی بشر بوده‌اند. تربیت شدگان این سلسله قدسیّه‌‌ همان نقش را ایفاء نمودند.

فرزندان پاک خاندان عصمت و طهارت در بلاد مختلف کانون‌هائی بودند که انوار هدایت پیامبر عظیم الشأن و آل الله علیهم صلوات الله را در جامعه می‌پراکندند. مردم ولایتمدار ایران پیوسته در طول تاریخ این افتخار را داشته که میزبان امام زادگان گرانسنگ و رفیع القدر بوده و تک تک آحاد این کشور پهناور قلب‌های خود را درمعرض نسیم پرمهر این بزرگواران قرار داده و مغزهای خویش را جایگاه پیام فضیلت آفرین این معلّم‌های اندیشمند کرده‌اند.

در میان مناطق مختلف کشور، جنوب غرب ایران عزیز به اینکه بخشی از قدمگاه امام همام علیّ بن موسی الرّضا علیه السّلام بوده و امام زادگان جلیل القدری بر این خاک گام نهاده‌اند، احساس اعتزاز و افتخار می‌کرده است.

حضرت بی‌بی خاتون سیّده شریفه حکیمه بنت موسی بن جعفرالکاظم علیهماالسّلام، از جمله این سادات فهیم کریم است که در استان کهگیلویه و بویراحمد تکیه‌گاه توسّل و تمسّک خطّه جنوب، بلکه شیعیان خارج از کشور است.

امسال که استان، برگزار کننده کنگره حضرت بی‌بی حکیمه سلام الله علیها است، محققین اهل بیت دوست، تحت نظر و به اشراف دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به مدیریت جناب آقای دکتر محمودی به عنوان رئیس کمیتهٔ علمی کنگره که حقاً دلسوزانه پیگیر امر بودند، مقالاتی ارائه کرده تا فضای کنگره علمی شده و معرفت به آن بی‌بی مجلّله سلام الله علیها و نقش امام زادگان افزایش یابد.

گرچه تحقیقات و مقالات را ندیده‌ام و به حقیر ارائه نشده، لکن امیدوارم مفید و ممتّع برای اهل فضل و علم باشد.

از خداوند متعال توفیق و عزّت برای همه کسانی که در جهت معرّفی اهل بیت پیامبر و امام زادگان معظّم تلاش می‌کنند به ویژه برای عزیزانی که در جهت باشکوه برگزار شدن کنگره سعی وافی دارند خواستارم.

سیّد شرف الدّین ملک حسینی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi