جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش مراسم تجلیل از خبرنگاران گچساران

  در مراسمی از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در مهمانسرای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تجلیل شد. به گزارش مروارید جنوب به نقل از آفتاب جنوب شامگاه دیروز مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر گچساران با حضور مدیران نفتی و جمعی از خبرنگاران در محل مهمان‌سرای شرکت بهره‌برداری نفت و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 7911
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

کرونا :

 

در مراسمی از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در مهمانسرای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تجلیل شد.

تجلیل شرکت نفت

به گزارش مروارید جنوب به نقل از آفتاب جنوب شامگاه دیروز مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر گچساران با حضور مدیران نفتی و جمعی از خبرنگاران در محل مهمان‌سرای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد.

احمد پورهادی در این مراسم با اشاره به اینکه زمانی در کشور کار اطلاع‎رسانی و اخبار را روزنامه‎ها انجام می‎دادند که فروشندگان با فریاد زدن، مردم را دعوت به خرید و مطالعه می‎کردند، اظهارکرد: امروز خوشبختانه سایت‎های خبری بسیار متنوع و فعال وجود دارد که مردم به راحتی به آن‎ها دسترسی پیدا می‎کنند.

 وی با بیان اینکه مردم به دنبال واقعیت‎ها هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه خبرنگاران با عشق و علاقه در این کار به مردم خدمت می‎کنند اما باید در کارشان به دنبال نفع جامعه و نظام باشند.

مدیر امور فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران بابیان اینکه قلم یک خبرنگار باید گویای حقیقت و واقعیت باشد، تخریب سازمان‎های دولتی را عملی ناشایست خواند و تصریح کرد: خبرنگار باید بر اساس مصلحت‎سنجی نسبت به جامعه عمل کند. 

وی ادامه داد: حتی اگر مسئولی اطلاعات درست هم در اختیار خبرنگار قرار دهد، وی  باید حیثیت نظام را مدنظر قرار دهد و هر گزارشی را بیرون ندهد که به جامعه آسیب برساند. 

پورهادی بیان کرد: بارها به خبرنگاران گفته‎ایم که صنعت نفت را متفاوت از دیگر سازمان‎ها ببینند، زیرا که خیلی از مسائل محرمانه است و باید چارچوب آن رعایت شود.

وی با اشاره به پروژه‏های تعریف‎شده شرکت نفت در راستای خدمت‎رسانی به همه مردم شهر، یادآور شد: دانشگاه نفت گچساران، آموزشگاه‎های مختلف، سرویس‎ها و امکانات جاده‎ها،  فضای سبز و پارک‎هایی که ایجاد می‌کنیم مورد استفاده همه مردم شهر است.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: اگرچه وظیفه شرکت نفت نبوده که به همه مردم خدمات‌رسانی کند اما این شرکت نیز بارها به مناطق محروم شهرستان کمک‌هایی نموده است که این نشان از ایجاد تعهد نبوده بلکه هدف خدمت‎رسانی به مردم خارج از چارت سازمانی بوده است.

پورهادی با بیان اینکه صنعت نفت مسئله مهم و ملی است، عنوان داشت: این صنعت و سازمان به علت مسئله ملی بودن بسیار حساس است و درج هرگونه خبری بدون اطلاع مسئولان می‌تواند اثرات سوئی برای جامعه  در پی داشته  باشد.

وی از همه خبرنگاران خواستار مشورت و همکاری با مدیران در خصوص درج اخبار مرتبط با این صنعت شد و گفت: در مواردی که حتی حوادث ناگهانی رخ می‌دهد نیز خبرنگاران نباید بدون مشورت با روابط عمومی اخبار را انتشار دهند زیرا که ممکن است مسئله‌ای جهانی رخ دهد.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بابیان اینکه سکوت بسیاری از مدیران نفت در برابر پاسخ به سوالات خبرنگاران نشان از بی‎احترامی به آنان نیست، تأکید کرد: چون مسائل جهانی در این منطقه مطرح بوده و ممکن است سازمان را در لیست سیاه قرار دهد نیز باید محتاطانه عمل کرد.

پورهادی با اشاره به اینکه باید اموال مملکت را حفظ کرد، متذکر شد: خبرنگاران نباید به خاطر مسائل مالی با انتشار اخبار دروغ یا غیر مستند به سازمان‌ها لطمه زده و اعتماد مردم را از رسانه‌ها سلب کنند.

این مسئول در پایان نوشتن برخی حاشیه‎های نامعتبر را عاملی جهت تخریب جایگاه خبرنگاران  دانست و متذکر شد: انتشار اخبار دروغ و حاشیه‎های نامعتبر و بی‎استناد علاوه‎بر تخریب جایگاه خبرنگاران، عاملی در راستای تخریب دیگران نیز است.

در ادامه مدیر خدمات مهندسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در گچساران اظهارکرد:حضور خبرنگاران در مراسم‌ها، جلسات و رویدادها نشانه ارزش و اهمیت حرفه خبرنگاری و شخصیت خبرنگاران بوده که از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

یوسف باقری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال جاری در بحث فرهنگ افزود: خبرنگاران می‌توانند به عنوان مؤلفه‌های اساسی و تأثیرگذار در توسعه و تقویت فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشند.

مدیر خدمات مهندسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: صحت، دقت و سرعت در انتشار خبر می‌تواند سبب اعتباربخشی به رسانه‌ها و کسب اعتماد و اعتبار برای رسانه و خبرنگاران شود.

باقری ابراز کرد: یک خبرنگار می‌تواند نقاط قوت و ضعف یک جامعه را پیدا کرده و با معرفی نقاط قوت به مردم آن را به قضاوت افکار عمومی گذاشته تا مورد نقد و بررسی کارشناسان و افراد صاحب‌نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با رصد کردن نقاط ضعف، تجزیه و تحلیل آن، نقاط ضعف را به نقطه مقابل یعنی نقاط قوت تبدیل کند.

باقری با بیان اینکه انتشار اخبار و رویدادهای شرکت نفت در رسانه ها سبب بررسی و دقت مسئولان نفت بر مسائل مطرح شده می‌شود، گفت: صحت، دقت و سرعت در انتشار خبر سبب اعتبار یک رسانه یا خبرنگار می‌شود و امیدواریم روزی شما از خبرنگاران محلی به خبرنگاران ملی ارتقا یافته و در سطح بین‌الملل زبان گویای برای رساندن پیام ملت ایران به جهان باشید.

مدیر خدمات مهندسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد صنف خبرنگاران، عنوان کرد: شما خبرنگاران می‌توانید با پردازش و پیگیری نتایج و خروجی یک خبر نسبت به تأثیرگذاری آن تحقیق کنید.

باقری با اشاره به اهمیت و جایگاه انتشار خبر در شرکت نفت، یادآور شد: وظیفه اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تولید و صیانت از تولید بوده و در کنار نفت خدماتی نیز به برخی مناطق ارائه شده است.

وی با یادآوری این‌که گستره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان جنوبی کشور است، اظهار کرد: در همین راستا و با توجه به وجود فرهنگ‌های مختلف در مناطق تحت پوشش نفت، خدمات در این مناطق ارائه می‌شود.

باقری افزود: با وجود وظیفه اصلی شرکت نفت و گاز گچساران مبنی بر صیانت از تولید، ارائه خدمات نیز بر اساس قوانین و ضوابط این شرکت صورت می‌گیرد و در مواردی بر اساس همین قوانین شاید امکان برآورده کردن درخواست‌های سازمان‌های بیرونی مقدور نباشد.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اذعان بر این‌که خبرنگاران می‌توانند پل ارتباطی شرکت نفت و دیگر سازمان‌ها باشند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند سبب بهبود و ایجاد تعامل و همکاری میان دیگر سازمان‌ها و شرکت نفت شوند.

باقری در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران نباید صرفا خبررسان باشند، اظهار کرد: یک خبرنگار نباید تنها به خبررسانی اکتفا کند بلکه باید با انعکاس مشکلات و موانع در راستای برطرف کردن آنها گام برداشته به ارائه راهکار بپردازد.

وی با اشاره به بخش خدمات در شرکت نفت گچساران بیان کرد: در این بخش با توجه به نگاه ویژه مدیریت در راستای افزایش انگیزش، آسایش، رضایت‌بخشی، ایجاد محیطی امن و آرام برای کارکنان نسبت به توسعه پارک‌ها اقدام شده که همه شهروندان در ساعات مختلف از این فضاها استفاده می‌کنند.

گفتنی است در ادامه از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در گچساران با اهدای لوایح یادبود و جوایز نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد. 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi