چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

طنزی برای آب / طنز این روزها

پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند

گیاهان با توجه به منافذی که در روی اندامهای مختلفشون مثل ساقه ، ریشه ، برگ ها و… دارن با محیط اطرافشان مدام در حال تبادل هستن به عنوان مثال جذب آب وموادغذایی وتنفس کردن . کاملا مشخصه که در خاک های رسی و ماسه ایی این مشکلات وجود داره: درسته که این خاک ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62154
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند

گیاهان با توجه به منافذی که در روی اندامهای مختلفشون مثل ساقه ، ریشه ، برگ ها و… دارن با محیط اطرافشان مدام در حال تبادل هستن به عنوان مثال جذب آب وموادغذایی وتنفس کردن . کاملا مشخصه که در خاک های رسی و ماسه ایی این مشکلات وجود داره: درسته که این خاک ها آب بیشتری رو در خود نگه می دارن ولی گیاه از تمام این آب نمی تونه استفاده کنه مثلا نقطه پژمردگی در این خاک ها حدود ۳۵%رطوبته ولی در یه خاک شنی زیر ۱۰% می باشه (یعنی در یه خاک رسی اگر زیر ۳۵ درصد رطوبت داشته باشیم گیاه ما قادر به جذب این آب نیست ولی در یه خاک مثلا شنی اگه رطوبت به ۷-۸ درصد هم برسه گیاه میتونه هنوز رطوبت خاک رو جذب کنه.

اما موضوع این خبر برمی گردد به خاک و آسفالت گچساران در بلوار بعثت انتهای کوچه بیست که به دلایل نامعلومی آب قریب یک ماهی است در آن رها شده است و وقتی از مردم پرسیدیم بیشتر بر این عقیده بودند که شاید اداره آب یا مسئولان شهری می خواهند در این مکان درخت یا بوته ای برویانند که به نظر می رسد هنوز موفق به این کار نشده اند.

پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند 7

محض آشنایی باید پرسید:

آسفالت چیست؟

آسفالت ماده ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می شود.یا بطور کلی مخلوطی است از مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و یک ماده چسباننده که معمولا قیر است. آسفالت با توجه به کاربرد آن به صورت‌های گوناکون ساخته می‌شود. و به صورت کلی به سه دسته آسفالت گرم و سرد و حفاظتی تقسیم میشود.

میرحسین موسوی یک خط برای انقلاب ننوشته / یک سیلی برای دفاع از انقلاب نخورده است
دنبال کنید

زیرسازی و اجرای صحیح عملیات آسفالت توسط اکیپ دستی و ماشن آلات اتوماتیک راه سازی با تضمین و مهمتر از آن نظارت صحیح بر اجراء آن می باشد، که بر عهده کارشناسان با سابقه شرکت ها می باشد.

اما خوب استثنا هم وجود دارد شاید مسئولان گچساران هدفشان ایجاد تصاویری بدین گونه باشد:

پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند 8

 

اما اگر و اگر چنین هدفی را در ذهن پروریده باشند ، فعلا که قریب به یک ماه است در این کار موفق عمل نکرده اند ولی شاید در آینده نچندان دور موفق شوند… .

 

ماجرا از آن قرار است که مدت قریب به یک ماه است که لوله ای در زیر این آسفالت شکسته است و آب با فشار به سطح آسفالت راه یافته است و ۲۴ ساعته در حال آبیاری این نقطه از آسفالت است و با وجود تماسهای مردمی و رفت و آمد های مسئولان و کارگران شهرداری و….. کسی تمایلی به بررسی آن نشان نمی دهد.

شاید بتوان از آن چشم پوشی کرد اگر و اگر هدف همان باشد که در بالا به آن اشاره شده است.

پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند 9 پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند 10 پروژه ی ناموفق / گچساران،اینجا درخت یا بوته رشد نمی کند 11

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi