شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت همدلی برای کمک به مردم زلزله زده دنا

یاسوج – کرونا نیوز – مردم شهرستان زلزله زده دنا در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همدلی هموطنان برای تامین نیازهای ضروری و بازسازی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه بیست و نهم بهمن هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57669
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

ضرورت همدلی برای کمک به مردم زلزله زده دنا

به گزارش کرونا نیوز، سرزمین کوه دنا  در سالروزحادثه تلخ سقوط هواپیمای تهران به یاسوج در بیست و نهم بهمن سال ۱۳۹۶ که منجر به کشته شدن ۶۶ نفر شد لرزید تا در مدت زمان هفت ثانیه خان و مان تعداد زیادی از شهروندان ویران شود.

پس از وقوع این حادثه مردمان با غیرت کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری صحنه های صلابت زنان سرزمین دنا در هنگامه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج آنجایی که مشغول پخت غذا، نان و بسته بندی مواد غذایی برای امدادگران بودند و مردانی که در میانه کولاک و برف همراه امدادگران شدند تا لاشه هواپیمای سقوط کرده را پیدا کنند بر همدلی با مسئولان برای جبران خسارت های این زلزله تاکید کردند.

مردمانی که در طول ماه های متمادی جست وجوی اجساد قربانیان سقوط هواپیما همه تلاش خود را برای میزبانی خوب از امدادگران بکار بستند اینک نیازمند دست یاری مردم نوعدوست کشورمان هستند تا در یخبندان سرد و طاقت فرسای شهرستان دنا بار دیگر به زندگی عادی برگردند.

اگرچه دولت با توزیع یکهزار و ۸۰۰ تخته چادر،پیش بینی حمایت های ویژه برای بازسازی خانه های خسارت دیده و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای نیازهای ضروری تلاش های زیادی کرده اما گستره خسارت ها نیاز به مشارکت مردم را ضروری کرده است.

در همان دقایق اولیه انتشار خبر زلزله مسئولان برای کمک رسانی از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گسیل شدند و تاکنون تعداد پرشماری از مسئولان کشوری وارد شهرستان دنا شده اند اما به نظر می رسد بازگرداندن شهروندان شهرستان دنا به شرایط عادی نیازمند همراهی مردم با مسئولان است.

در دومین روز از ثبت نام نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر 545 داوطلب نام نویسی کردند
دنبال کنید

اگرچه این زمین لرزه خوشبختانه خسارت های جانی نداشت اما به گفته مسئولان خسارت های وارد شده بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری شهرستان دنا گسترده بوده است تا جایی که حداقل سه هزار و ۷۰۰ خانه در مناطق شهری و روستایی ۶۰ تا۱۰۰درصد آسیب دیده است.

براساس گزارش های دریافتی تاکنون چهار هزار بسته مواد غذایی از سوی مردم استان بوشهر، ستاد فرمان اجرایی امام و اتاق بازرگانی یاسوج به مردم مناطق زلزله زده اختصاص یافته و همچنین ۱۰ هزار قرص نان از سوی بازاریان شهر یاسوج در شهرستان دنا توزیع شده است.

برآوردهای اولیه حکایت از خسارت ۹۵۰ میلیارد ریال این زلزله به کشاورزان دارد تا جایی که بهره برداران تولید ماهیان و گلخانه ها بیشترین خسارت ها را متحمل شده اند.

راه های کمک به زلزله زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان شهرستان دنا در سراسر این استان خبر داد.

امان الله جهان بین اظهار داشت: این پایگاه ها از امروز اول اسفند ماه آماده دریافت کمک های مردم نوعدوست کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
وی بیان کرد: همچنین خیران نیک اندیش می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب  ۵۲۲۳۵۲۲۳۱۹ نزد بانک ملت و شماره کارت۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۵۰۸۰۳۸ به نام جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد واریز کنند.

فعالان اقتصادی پیشتازان کمک رسانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: محموله کمک های این اتاق و فعالان اقتصادی استان شامل ۲هزار قوطی کنسرو و ۹هزار متر پلاستیک در مناطق زلزله زده شهرستان دنا توزیع شد.

توصیه‌های مهم رهبری در رابطه با ازدواج/ لباس عروس کرایه‌ای ننگ نیست!
دنبال کنید

جبار کیانی اظهار داشت:‌پس از بررسی شرایط و نیازسنجی‌های اولیه در ساعت های ابتدایی وقوع زلزله، اعضای اتاق بازرگانی با تهیه این میزان کالاهای ضروری به کمک زلزله زدگان شتافتند.

وی بیان کرد: این اقلام با هماهنگی نیروهای امدادی در سطح شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف توزیع شد.

کیانی عنوان کرد:با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بارش باران و برف هم اکنون وسایل گرم کننده از نیازهای مهم مردم زلزله زده شهر شهرستان دناست.

وی ابراز داشت:همچنین مواد غذایی از جمله نان و کنسرو از دیگر نیازهای مردم این منطقه است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi