شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

یک مرکز منطقه ای همکار با موسسه بین المللی عبدالسلام در اصفهان ایجاد شد

این موسسه بر اساس تفاهم منعقد شده میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) دایر شده است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، موسسه بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام(ICTP)، یک مرکز علمی است که عبدالسلام دانشمند پاکستانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1964، در 10 کیلومتری شهر«تریست»

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4980
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

کرونا :

یک مرکز منطقه ای همکار با موسسه بین المللی عبدالسلام در اصفهان ایجاد شد

یک مرکز منطقه ای همکار با موسسه بین المللی عبدالسلام در اصفهان ایجاد شد 4

این موسسه بر اساس تفاهم منعقد شده میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) دایر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، موسسه بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام(ICTP)، یک مرکز علمی است که عبدالسلام دانشمند پاکستانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1964، در 10 کیلومتری شهر«تریست» ایتالیا تأسیس کرد.

این موسسه با توافق سه جانبه بین دولت ایتالیا، آژانس انرژی اتمی و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) فعالیت می کند و بعنوان نهاد درجه یک سازمان یونسکو تلقی می شود.

توسعه و ایجاد انگیزه در تحقیق و تحصیل رشته های پیشرفته بویژه در کشورهای در حال توسعه، هدف اصلی این موسسه و تقویت مطالعات و پژوهش های پیشرفته در علوم فیزیک و ریاضی بویژه با پشتیبانی از کشورهای در حال توسعه از ماموریت های آن است.

در سفر اردیبهشت امسال «فرناندوکوودو رودریگز»، رییس این مرکز بین المللی، یادداشت تفاهم مشترکی میان وی و «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم که به مدت پنج سال معتبر است، یک مرکز همکاری منطقه ای در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد خواهد شد تا ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در علوم و فناوری در اختیار کشورهای منطقه قرار گیرد.

افزایش همکاری دو جانبه بمنظور مشارکت دانشجویان و محققان در فعالیت های مرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام و افزایش دامنه همکاریها در سایر حوزه های تخصصی از دیگر بخش های این تفاهم است.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2014 در میان یکصد دانشگاه برتر قاره آسیا و سه دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.

تشخیص یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله
دنبال کنید

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های برتر دارای عمر کمتر از 50 سال در جهان در سال 2014 با کسب رتبه 92 به همراه دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یکصد دانشگاه برتر جوان زیر 50 سال قدمت جهان معرفی شد.

د/7148/ 607/543/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
یک مرکز منطقه ای همکار با موسسه بین المللی عبدالسلام در اصفهان ایجاد شد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi