شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

معاون وزیر کشور: نرخ بیکاری کشور در دولت یازدهم دو درصد کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈمحمدحسین فروزان مهرˈ روز شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه افزود: دولت برای اجرای این طرح ضربتی در سال 93 رقم 257هزار میلیارد تومان و در سال 94 رقم 323 هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده است. وی گفت: قرار است 5/36 درصد این اعتبار از محل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4929
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

کرونا :

معاون وزیر کشور: نرخ بیکاری کشور در دولت یازدهم دو درصد کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈمحمدحسین فروزان مهرˈ روز شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه افزود: دولت برای اجرای این طرح ضربتی در سال 93 رقم 257هزار میلیارد تومان و در سال 94 رقم 323 هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده است.

وی گفت: قرار است 5/36 درصد این اعتبار از محل تسهیلات بانکی تامین شود تا در فرصت باقی مانده از برنامه پنجم توسعه ، نرخ بیکاری در کشور دو درصد کاهش یابد.

فروزان مهر در ادامه با تاکید بر لزوم کاهش سهم منابع در تولیدات، اظهار داشت: اکنون برخلاف کشورهای پیشرفته ، بالغ بر 80 درصد تولیدات ایران را تولیدات منبعی تشکیل می دهد که این روند نیازمند اصلاح جدی است.

وی گفت: توجه به تولیدات دانش بنیان باید جایگزین تولیدات منبعی شود و دولت بنا دارد تا در مسیر افق 1404 ، 51 درصد از تولیدات کشور را از محل تولیدات دانش بنیان تامین کند.

فرزوان مهر هچنین نبود برنامه آمایش سرزمین در کشور را یکی از مهم ترین مشکلات اقتصاد ایران در عصر حاضر عنوان و اظهار کرد: دولت درصدد اجرایی کردن این برنامه است تا در قالب آن وضعیت کار استان ها در تقسیم کار ملی مشخص شود و استان ها باید توجه داشته باشند که در این برنامه به دنبال ایجاد ظرفیت های همگون با زمینه های توسعه منطقه خویش باشند.

وی گفت: اگر به ظرفیت نخبگی استان ها در بخش اقتصاد توجه شود، شاهد جهشی چشمگیر در مناطق کشور خواهیم بود و هدف معاونت اقتصادی وزارت کشور نیز حرکت در این مسیر است.

استاد اخلاق :ترویج سبک زندگی اسلامی از خانواده ها شروع شود
دنبال کنید

فرزوان مهر در ادامه به بیان قابلیت های و مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: این استان با وجود ظرفیت های بی نظیر، مشکلات فراوانی دارد که براحتی قابل حل هستند.

وی گفت: سهم ارزش افزوده اقتصاد استان کرمانشاه در بخش صنعت 9/27، بخش کشاورزی 6/11 و در بخش خدمات 7/58 درصد است.

فروزان مهر ادامه داد: هم اکنون سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی این استان حدود یک میلیون هکتار است که از این میزان 21 درصد اراضی سطح کشت آبی و مابقی بصورت دیم است.

وی با اشاره به وجود کمتر از یک هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان، گفت: سالانه چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که قرار است این رقم به هشت میلیون تن افزایش یابد.

فرزوان مهر اظهار داشت: اما با وجود این ظرفیت های فراوان نرخ بیکاری این استان در زمستان سال گذشته حدود 20 درصد اعلام شده است که این امر لزوم توجه بیشتر به بخش صنعت این استان را نمایانگر می کند.

وی توجه به خوشه سازی ها را یکی از رویکردهای اصلی بهبود بخش صنعت استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با تحقق این مهم یک ارزش افزوده مثبت در این استان ایجاد خواهد شد.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه به بیان چالش ها و مشکلات این استان پرداختند.

700/567/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون وزیر کشور: نرخ بیکاری کشور در دولت یازدهم دو درصد کاهش می یابد 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi