جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس محلی استان بصره عراق ورود کالاهای عربستانی به این استان را ممنوع کرد

ˈخلف عبدالصمد خلفˈ عصر سه شنبه در نشستی با حضور مسؤولان و تجار استان خوزستان در محل پایانه مرزی شلمچه اظهار امیدواری کرد که بزودی تمامی استان های کشور عراق، ورود کالا از عربستان را ممنوع کنند. وی گفت: عربستان به صورت غیرمستقیم و از طریق برخی تجار فعال در عراق کالاهای مورد نیاز تروریست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4742
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۰۵

کرونا :

مجلس محلی استان بصره عراق ورود کالاهای عربستانی به این استان را ممنوع کرد

مجلس محلی استان بصره عراق ورود کالاهای عربستانی به این استان را ممنوع کرد 4

ˈخلف عبدالصمد خلفˈ عصر سه شنبه در نشستی با حضور مسؤولان و تجار استان خوزستان در محل پایانه مرزی شلمچه اظهار امیدواری کرد که بزودی تمامی استان های کشور عراق، ورود کالا از عربستان را ممنوع کنند.

وی گفت: عربستان به صورت غیرمستقیم و از طریق برخی تجار فعال در عراق کالاهای مورد نیاز تروریست ها را تأمین می کند.

رییس مجلس محلی استان بصره عراق افزود: هم اکنون دو استان واسط و کربلا نیز ورود کالاهای عربستانی را ممنوع کرده اند تا کمک رسانی این کشور به تروریست های گروه داعش متوقف شود.

عبدالصمد خلف بیان کرد: همه مسؤولان کشور عراق می دانند که عربستان از گروه تروریستی داعش حمایت می کند و با توجه به خصومت کشور عربستان با کشورهای عراق، لبنان، سوریه و ایران باید تعاملات بیشتر شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال 2003 تاکنون نزدیکترین کشور به عراق بوده و توافقنامه های همکاری بسیار خوبی بین تجار خوزستان و استان بصره منعقد شده است.

این مقام عراقی در خصوص وظایف مجلس محلی استان بصره عراق گفت: تمامی قوانین در استان بصره توسط مجلس محلی وضع می شود و استانداری بصره نیز مسؤول اجرای این قوانین است.

عبدالصمد خلف خواستار تهیه کالاهای مورد نیاز استان بصره توسط تجار خوزستانی شد و افزود: با تحریم کالاهای عربستانی امیدواریم تجار استان خوزستان و ایران بتوانند نیاز های استان بصره را تأمین کنند.

وی به ایجاد نمایشگاه دایمی استان خوزستان در استان بصره اشاره کرد و گفت: با توجه به موفقیت نمایشگاه سال قبل استان خوزستان در بصره، مسؤولان دو استان در تلاش هستند تا نمایشگاه دایمی خوزستان در بصره ایجاد شود.

کاهش ناچیز قیمت نفت
دنبال کنید

رییس مجلس محلی استان بصره عراق بیان کرد: یکی از تفاهمات مهم منعقده بین دو استان بصره و خوزستان، افزایش معاملات بین بازرگانان دو استان است که این تفاهمنامه موجب فعال شدن بخش های خصوصی و تجار دو استان شده است.

عبدالصمد خلف افزود: در بخش آموزش و پژوهش نیز دیدارهایی میان اساتید دو استان بصره و خوزستان، انجام شده و اقدامات خوبی در زمینه تبادل استاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به درمان برخی بیماران استان بصره در خوزستان گفت: در این خصوص باید از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنیم که شرایط درمان بیماران استان بصره را به صورت رایگان در خوزستان فراهم کرد.

رییس مجلس محلی استان بصره خطاب به مسؤولان استان خوزستان افزود: امیدواریم دو درخواست مهم مسؤولان استان بصره شامل افتتاح دروازه دوم تجاری مرز شلمچه و تأمین کالاهای ضروری این استان توسط تجار خوزستانی انجام شود.

عبدالصمد خلف با اشاره به برگزاری روز اقتصادی استان خوزستان در بصره گفت: در این خصوص باید با تشکیل جلساتی اقدامات لازم برای برگزاری روز اقتصادی خوزستان در بصره و روز اقتصادی بصره در خوزستان انجام شود.

در این نشست، مسؤولان و تجار بخش خصوصی دو استان مرزی به بیان راهکارهایی برای بیشتر شدن ارتباطات تجاری بین استانهای خوزستان و بصره پرداختند.

7161**538**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
مجلس محلی استان بصره عراق ورود کالاهای عربستانی به این استان را ممنوع کرد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi