شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

29 هزار دهیاری در سراسر کشور فعالیت می کنند

به گزارش ایرنا ˈمحسن کوشش تبارˈ در نخستین نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای منتخب سیستان و بلوچستان در سرسرای خاتم الانبیا(ص) استانداری افزود: با اتخاذ تصمیمات صورت گرفته در وزارت کشور که روستاهای بالای 50 خانوار نیز دارای مدیریت نوین یا همان دهیاری خواهند شد، پیش بینی می شود بیش از هزار روستای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4442
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۴۵

کرونا :

29 هزار دهیاری در سراسر کشور فعالیت می کنند

29 هزار دهیاری در سراسر کشور فعالیت می کنند 3

به گزارش ایرنا ˈمحسن کوشش تبارˈ در نخستین نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای منتخب سیستان و بلوچستان در سرسرای خاتم الانبیا(ص) استانداری افزود: با اتخاذ تصمیمات صورت گرفته در وزارت کشور که روستاهای بالای 50 خانوار نیز دارای مدیریت نوین یا همان دهیاری خواهند شد، پیش بینی می شود بیش از هزار روستای دیگر کشور از داشتن دهیاری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: قرار است دهیاری ها خودکفا شوند و دولت نیز موظف است زیرساخت ها را برای پیشبرد اهداف اولیه تأمین کند که در این راستا گامهای خوبی برداشته شده و اقداماتی نیز در دست اجراست.

کوشش تبار اضافه کرد: امسال با عنایت دولت و مجلس رشد قابل توجه ای در اعتبارات حوزه روستاها و دهیاری ها اعمال شده است.

وی گفت: با وجود محدویت ها در اعتبارات باید بتوانیم منابع با حداکثر بهره وری در حوزه دهیاری ها مدیریت کنیم؛ به این معنا که کلمه خودکفا را دهیاران به عنوان مدیر ارشد روستا پایه گذاری و فرهنگ سازی کنند و با شناخت مزیت های نسبی هر محل و اقلیم منطقه در راستای شکوفا کردن استعداها تلاش کنند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، سیستان و بلوچستان را ایران کوچک خواند و گفت: با توجه به بزرگی و پراکندگی این استان، تجمیع روستاها یک ضرورت برای بهتر زندگی کردن و بهره وری بیشتر است.

وی ادامه داد: به دلیل پهناور بودن و هوای گرم و خشک، هزینه های عمرانی در سیستان و بلوچستان بسیار بالاست که دولت نیز نگاه ویژه ای به این استان دارد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi