سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

توریست ها از امنیت ایران رضایت کامل دارند

به گزارش ایرنا؛ ˈمسعود سلطانی فرˈ شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: توریست ها بدلیل رفتار مناسب ایرانی ها پس از بازگشت به کشورشان، مبلغ فرهنگ و آداب چند هزار ساله ما می شوند. وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود عبور از رکود اقتصادی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4397
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۳۵

کرونا :

توریست ها از امنیت ایران رضایت کامل دارند

به گزارش ایرنا؛ ˈمسعود سلطانی فرˈ شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: توریست ها بدلیل رفتار مناسب ایرانی ها پس از بازگشت به کشورشان، مبلغ فرهنگ و آداب چند هزار ساله ما می شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود عبور از رکود اقتصادی در عرصه گردشگری را مستلزم توجه به صنایع دستی دانست.

سلطانی فر با اشاره به وجود کارگاه های فرش عتبات عالیات در شهرستان کاشان اظهار داشت: تامین نیازهای عتبات عالیات ریشه تاریخی در کشور ما دارد .

وی افزود: ثبت ملی فرش عتبات و استمرار این اقدام و توسعه این حرکت برای سایر اماکن تاریخی از جهت حفظ میراث ناملموس کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته وی؛ ایران در توسعه صنایع دستی یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است که از 450 رشته صنایع دستی دنیا در 356 رشته فعال است.

وی ادامه داد: دو میلیون نفر در بخش صنایع دستی کشور اشتغال دارند.

سلطانی فر تاکید کرد: سالانه دومیلیون مترمربع فرش در ایران بافته می شود که حدود سه درصد یعنی یک و نیم میلیون مترمربع از آن صادر می شود که این امر تاثیر قابل توجهی در اقتصاد کشور و ارزآوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که فضای بیرونی کشور تلطیف و کشمکش ها بدلیل مذاکرات هسته ای کاهش یافته و دولت ها حقوق و منافع ملی ما را پذیرفته اند، توسعه گردشگری به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ورود هر گردشگر به ایران تا دو هزار دلار برای کشور ارزآوری دارد.

به تعویق افتادن زمان برگزاری جایزه ی ملّی داستان کوتاه گچساران
دنبال کنید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این دیدار اظهار داشت: باید علاوه بر نگاه صنعتی به سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، نگاه فرهنگی نیز اضافه شده و در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ افزود: تنها نگاه این سازمان نباید نگاه سودآور و ارزآوری باشد، بلکه کارشناسان آن توجه ویژه به آفت ها و تهدید ها نیز داشته باشند و این سازمان باید از تمام ظرفیت های خود برای توسعه صنعت گردشگری بویژه در شرایطی که دنیا در حال تحول فرهنگی است، استفاده کند.

وی تاکید کرد: هنر سازمان میراث فرهنگی در این است که در شرایط بحرانی کنونی جهان در راستای اهداف جمهوری اسلامی گام بردارد و علاوه بر هنر ایران دیدگاه ها، باورها و تفاوت فکری و فرهنگی ایرانیان و سایر ملت ها را نیز به آنها نشان دهد.

آیت الله نمازی با ابراز نارضایتی از میراث فرهنگی کاشان گفت: برخی از حوزه های علمیه کاشان که جزو آثار تاریخی شناخته شده اند، نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

7429/545/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
توریست ها از امنیت ایران رضایت کامل دارند 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi