سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

گیوتین و سرمایه داران رانتی

پاس گل در این لحظات حساس به مثلث عربستان سعودی و اسراییل و آمریکا. آنهم در زمانی که با تزریق میلیاردها دلار به ماشین جنگ نرم شان، مشغول هجمه و حمله جدی به تصویر ایران در افکار عمومی غربند تا بتوانند فشارها به برنامه موشکی را افزایش و دور جدیدی از تحریم‌ها را مشروع کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40975
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

کرونا :

گیوتین و سرمایه داران رانتی

دست دزد گوسفند را در مشهد قطع کردند. از دیروز روزنامه‌های اسراییلی و آمریکایی عکسهایی با جزییات از دست زیر گیوتین را برجسته‌ کرده‌اند و از خشونت اسلام و ایران میگویند. پاس گل در این لحظات حساس به مثلث عربستان سعودی و اسراییل و آمریکا. آنهم در زمانی که با تزریق میلیاردها دلار به ماشین جنگ نرم شان، مشغول هجمه و حمله جدی به تصویر ایران در افکار عمومی غربند تا بتوانند فشارها به برنامه موشکی را افزایش و دور جدیدی از تحریم‌ها را مشروع کنند.

اما اگر قرار است حد و مجازات، در سنتی ترین شکل خود اجرا شود و مصلحت سیاسی نظام و دولت-ملت ایرانی در نظر گرفته نشود، این سوال مطرح میشود که چرا آنها که از طریق میلیاردها تومان فرار مالیاتی دزدی میکنند دستشان قطع نمیشود؟ چرا آنها که با بندرهای غیرقانونی قاچاق، سهم بیت‌المال از تعرفه‌های گمرکی را میدزدند و اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی را نابود میکنند، دستشان قطع نمیشود؟ چرا دست از ما بهترانی که با روابط ویژه و از طریق زمین‌خواری، کوه‌خواری، تراکم‌خواری و جنگل خواری منابع ملی و عمومی را میدزدند دستشان قطع نمیشود؟ چرا دست ویژه‌خواران، رانت‌خواران، دکل‌دزدان و اختلاسگران قطع نمیشود؟ چرا دست آنها که ده ها میلیارد وام بانکی را پس نمیدهند قطع نمیشود؟ چرا تمام این دزدان در برجهای چند ده میلیارد تومانی خود و در پورشه ها و مازاراتی هایشان در امنیت کامل به سر می‌برند؟ و تازه از همه چیز و همه کس طلبکارند؟ و با به رخ کشیدن پول‌ بادآورده شان، و با افزایش فساد و تبعیض در دل فقیران این جامعه نفرت میکارند و خار در چشم مستضعفان میکنند و امنیت کلی دولت-ملت ایرانی را به خطر میندازند؟ همان امنیتی که از شلمچه تا سوریه با جان و رشادت مستضعفین بدست آمده است. مگر در همین ناآرامی‌های اخیر ندیدید که احساس تبعیض و بی‌عدالتی چه خطر امنیتی میتواند باشد؟

ایستگاه پمپاژ انتقال آب به اراضی کشاورزی گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

از سال شصت و هشت تا امروز که مرحوم هاشمی رفسنجانی، نظام مستضعفین را به نظام نئولیبرالیسم اسلامی تغییر مسیر داد، تنها دو سرمایه دار بزرگ اعدام شده‌اند: فاضل خداداد و مه‌آفرید خسروی. بابک زنجانی هم هنوز در زندان سالم و سرحال است. اما چه تعداد دزدها و قاچاقچی های خرده‌پا اعدام شده‌اند؟‌

این استاندارد دوگانه که دیگر برای نسل جدید قابل پذیرش نیست، ریشه در تقدس سرمایه و سرمایه دار در نئولیبرالیسم یا همان نظام سرمایه داری متاخر و جهانی شده دارد. نئولیبرالیسم این دروغ را به ما باورانده که اگر بپرسیم «از کجا آورده‌ای؟» و از حلال و حرام سرمایه ها سوال کنیم، سرمایه قهر میکند و به کشور دیگری میرود و شکوفایی اقتصادی ما از بین میرود. با این دروغ، به ما قبولانده اند که امنیت سرمایه و سرمایه دار نباید به هیچ وجه به خطر بیفتد! حتی اگر این سرمایه دار رانتی باشد و اگر سرمایه حاصل دزدی از صاحبان این انقلاب و نظام باشد. این جاست که نداشتن اقتصاد مقاومتی و ملی دست ما را حتی در مبارزه با فساد هم در این چند دهه بسته است.

آیت‌الله خامنه‌ای هفته پیش گفت: دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می‌نشینند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید بوجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثر نمی گذارد و امریکایی ها هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند.

به عبارتی برای قطع کردن دست بیگانگان و اجنبی ها که مترصد ضربه به این سرزمین اند و نوکران رسانه‌ای فارسی زبانشان که بیست و چهار ساعته مثل خوره به روح و جان و امید و همبستگی این ملت افتاده‌اند، باید مدارا را کنار گذاشت و دست مفسدان اقتصادی و صاحبان ثروت‌های بادآورده و رانت خواران را قطع کرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi