یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عارف: نتیجه حماسه 24 خرداد برد همه جریان های سیاسی بود

به گزارش ایرنا، ˈ محمدرضا عارفˈ عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز افزود :حضور 73 درصدی مردم در فضای نا امیدی که در کشور وجود داشت حماسه ای ارزشمند بود که باید سرلوحه مبارزات سیاسی و همکاری جریانهای سیاسی داخلی قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه دیدگاههای رهبری در مورد انتخابات و همراهی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4083
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

کرونا :

عارف: نتیجه حماسه 24 خرداد برد همه جریان های سیاسی بود

عارف: نتیجه حماسه 24 خرداد برد همه جریان های سیاسی بود 3

به گزارش ایرنا، ˈ محمدرضا عارفˈ عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز افزود :حضور 73 درصدی مردم در فضای نا امیدی که در کشور وجود داشت حماسه ای ارزشمند بود که باید سرلوحه مبارزات سیاسی و همکاری جریانهای سیاسی داخلی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاههای رهبری در مورد انتخابات و همراهی مردم در 24 خرداد یک برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام اسلامی اضافه کرد اظهارداشت: در آن زمان هیچ راهی جز حضور مردم در انتخابات نبود و به عنوان کسانی که دغدغه پیشرفت کشور و سربلندی نظام را داشتند همه باید در انتخابات شرکت می کردند.

عارف هدف از حضور خود در صحنه انتخابات 24 خرداد را بازگرداندن امید و خودباوری به جوانان و نخبگان عنوان کرد که با پیش قدمی جوانان و دانشجویان مردم حضوری موثر در انتخابات داشتند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: رمز پیروزی مردم ما در همه صحنه ها وحدت کلمه بوده که دشمنان می خواهند آن را از ما بگیرند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب و پیشرفت انقلاب همین وحدت کلمه است که در همه صحنه ها با احترام به دیدگاهها و نظرات یکدیگر باید آن را حفظ کنیم .

عارف گفت: محور دیگری که در انتخابات دنبال می کردیم این بود که یک الگوی سیاسی اخلاقی محور در کشور ایجاد کنیم و شروع فعالیت ما تحت میثاق منشور اخلاقی بود چرا که سیاست ، حکومت و موضع گیری ما به عنوان یک نظام اسلامی باید اخلاق مدارانه باشد.

وی گفت: به همین خاطر زمانی که می خواستم از انتخابات کناره گیری کنم دغدغه و ناراحتی کسانی را داشتم که در ستادم فعالیت می کردند اما خوشبختانه کوچکترین مساله ای رخ نداد که این نشان دهنده بلوغ بالای سیاسی و ظرفیت بالای مجموعه بود.

حمایت از کالای ایرانی سکوی پرتابی در عرصه اقتصادی خواهد شد
دنبال کنید

عارف خطاب به دانشجویان گفت : در همه شئونات اخلاق را رعایت کنیم چرا که یکی از رموز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی مان همین اخلاق بوده و هست .

وی با تاکید بر اینکه مبنای ما اخلاق است و دشمنان هم می خواهند آن را از ما بگیرند اظهار داشت :ب عد از یک سال از حماسه 24 خرداد همان جهت گیری ها به قوت خود باقی است و لذا باید تلاش کنیم که دولت در زمینه پاسخگویی به مطالبات مردم و عمل به وعده های خود موفق باشد.

عارف همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم کشور را اداره کنیم و بعنوان یک الگوی موفق در جهان مطرح شویم نیازمند مسووولیت پذیری هستیم .

وی با بیان این مطلب که دانشجو باید در کنار رشد علمی در زمینه های مختلف فرهنگی و سیاسی هم رشد کند افزود: برای اینکه دانشجو بتواند یک فرد مسوولیت پذیر باشد در وهله نخست تلاش و همت خود دانشجو لازم است و در مرحله بعدی همکاری مسوولان دانشگاه یک اصل مهم در تحقق این هدف موثر است .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مسوولیت کشور در آینده در دست شما دانشجویان و جوانان می باشد تصریح کرد: دانشجو باید در همه سطوح خود را مسوول بداند و به آرمانهای انقلاب وفادار و نسبت به توسعه کشور اهتمام جدی داشته باشد.

عارف با بیان این مطلب که ما در شرایطی هستیم که کشور بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش دارد بر پویایی و نشاط محیط های دانشگاهی تاکید کرد.

وی با تاکید براینکه امروز برای سرعت بخشی به روند توسعه کشور نقد عملکردها یک امر جدی است افزود: البته باید میان نقد مشفقانه که لازمه توسعه کشور است با نقد مچ گیرانه که حاصلی جز بی تقوایی و رکود ندارد نیز تفاوت قائل شد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه سماء برگزار میکند
دنبال کنید

وی در خاتمه با بیان این مطلب که دولت برای موفقیت در برنامه هایش نیاز به پشتوانه مردمی دارد و با تدبیر رهبری و همراهی جوانان و دولت می تواند موفق باشد، خواستار یاری رسانی به دولت از سوی اقشار مختلف و دلسوز نظام و انقلاب شد.

678/ 667/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi