سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خدا به دادت برسه/ برخی نگاه سیاسی دارند

امروز رسما جلسات تلفیق بودجه سال اینده با شروع بحثهای کلان شروع شد. این روزها بحث کمیسیون تلفیق خیلی خاص شده است. روزانه حدود هشت نه ساعت جلسات تلفیق داریم. خیلی خلاصه و ساده عرض کنم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40538
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

کرونا :

خدا به دادت برسه/ برخی نگاه سیاسی دارند

امروز رسما جلسات تلفیق بودجه سال اینده با شروع بحثهای کلان شروع شد.

چندین سال است کارم حضور در بودجه بندی کشور است. بودجه سال اینده تلفیق همه چیز است. شاید خیلیها خوشحال باشند که امسال جزء اعضاء تلفیق نیستند ولی فعلا این کار سنگین را باید جلو ببریم.

یکی از دوستان نکته بین و با تجربه در جلسه نشسته بود و این یادداشت را به من داد”خدا به دادت برسه”

بحث کمیسیون تلفیق خیلی خاص شده است

این روزها بحث کمیسیون تلفیق خیلی خاص شده است.
بعد از بحث بنزین که هنوز برخی از دوستان محترم تمایل به افزایش قیمت دارند موضوعات درامدی همچنان ادامه دارد.

تصمیم خوبی که گرفته شد ازاد کردن سرمایه گزاران و پیمانکاران از مطالباتشان از دولت و بدهیشان به بانکها. انشالله موضوع در اینده کامل تشریح خواهد شد.

جمع امسالمان اینچنیند
روزانه حدود هشت نه ساعت جلسات تلفیق داریم.

خیلی فشرده و پر بحث. اداره این جلسات با توجه به مباحث خیلی سخته. نشستن نمایندگان دور میز برای دو سه هفته و روزی چند ساعت مشکل است.

باید جمع همراه و خوش اخلاق و دلسوز و متعهد باشند. جمع امسالمان اینچنیند.دو جوان خوب اقایان زارع نماینده محترم اباده و فیضی نماینده محترم اردبیل دو نایب رییس و اقایان فرشادان وًافخمی دو دبیر در کنار انسان با تجربه ای به نام یوسف نژاد جمع هماهنگی را خلق کرده اند.

امیدوارم این جوانان خوب در اینده انسانهای با تجربه و مسلطی شوند. هر از گاهی با حرفی و موضوعی تنوع به جلسه میدهم تا خستگی بر تصمیماتمان اثر منفی نگذارد. این عکس صحنه ای از جلسه امروز است تا دوستان عزیزم خسته نشوند.

کارها قفل شده
یکی از مهمترین تصمیمات بزرگ کمیسیون تلفیق در بودجه سال اینده که با رای خوب همکاران عزیزم در کمیسیون تلفیق همراه شد گرفته شد.

روایت «لک‌زایی»از عملیات تروریستی جیش‌الظلم در سیستان/ اسارت از تاسوکی تا افغانستان
دنبال کنید

خیلی خلاصه و ساده عرض کنم. دولت و وزارتخانه ها به شرکتها و سرمایه گزاران بدهکار هستند . اینان به بانکها بدهکارند. بانکها به بانک مرکزی بدهکار است و همه اینها هم دارند سود میدهند.

کارها قفل شده و کار تا جایی پیش رفته که پیمانکاران و سرمایه گزاران حتی پول حقوق کارگران هم ندارند و بانکها هم پول ندارند که وام دهند.

تصویب کردیم بدون اینکه در پایه پولی اثری داشته باشد طلب پیمانکاران از دولت بابت بدهیشان به بانکها تادیه بشه و مطالبه بانک مرکزی از دولت جایگزین مطالبات بانک مرکزی از بانکها شود.

یعنی چیزی حدود صدوده هزار میلیارد تومان منابعی است که قفل شده ازاد میشود و میتواند رونق جدی ایجاد کند.

امیدوارم صحن علنی بپذیرد و قانون شود.

فاصله حقوق بین کارکنان دولت زیاد شده است

امسال دو سه تصمیم در خصوص حقوقها در تلفیق گرفتیم که برخی ناراحت و برخی خوشحال شدند و بعضی عزیزان گله هم داشتند. واقعیت این است که فاصله حقوق بین کارکنان دولت زیاد شده است و با افزایش سالانه نرخ ثابت شکاف بیشتر میشود.

حقوق بگیران پایین چندین برابر حقوق بگیران بالا هستند. اما چکار کردیم ؛ اول نرخ معافیت مالیاتی را برای حقوق بگیران پایین بالا بردیم و نرخ مالیات را برای حقوق بگیران بالا تصاعدی بالا بردیم. دوم اینکه وزراء و مسئولین را با هرحقوقی محروم از اقزایش کردیم و سوم اینکه سال اینده اینطور نیست که رشد حقوق همگان مساوی و برابر ده درصد باشد.

ان کسی که حدود دو میلیون میگیرد مثلا هجده درصد حقوقش بالا میرود و این نرخ پلکانی و نزولی میشود و کسی که حقوقش بالای پنج میلیون است افزایش شاملش نمیشود.

معاون برنامه ریزی: بخش کشاورزی به سمت سیستمی شدن حرکت کند
دنبال کنید

امیدوارم انانی که حقوقشان بالا است بپذیرند در شرایطی که منطق ندارد نفت بفروشبم و حقوق را بالا ببریم این بهترین کار است و دقت بفرمایند نمایندگانی که این تصمیم را گرفتند همگی حقوقشان بالای پنج میلیون است و همگی متضرر میشوند.

کمیسیون تلفیق امروز بودجه نهادهای خاص را حذف کرد

کمیسیون تلفیق امروز بودجه نهادهای خاص را حذف کرد و اعتبارش را داد به مسکن معلولین و وام به مسکن رزمندگان نیازمند. نمیدونم این مصوبه تا اخر بماند یا خیر؟

برخی نگاه سیاسی دارند

امروز جلسه کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه برگشتی به کمیسیون برگزار شد. برداشت من این بوده و است که رای نمایندگان قابل احترام است و باید توجه شود.مخالفین چندگروه هستند. برخی نگاه فنی به برخی موضوعات اقتصادی دارند که قابل احترام است و البته در شرایط کنونی نمیشود اجراء کرد. مثل افزایش قیمت بنزین. حذف یارانه ها و از این قبیل که باز هم کمیسیون نپذیرفت والبته موضوعات دیگری از قبیل کاهش اوراق مطرح که پذیرفتیم. برخی نگاه سیاسی دارند که باز هم قابل احترامند و البته این عزیزان به رای اکثریت احترام میگذارند و برخی دیگر نکاتی مثل مخالفت با تفاوت در رشد حقوقها را مطرح کردند که باز هم کمیسیون اعتقاد دارد ما باید حداقل امسال این کار را انجام دهیم. تا ببینیم صحن چه میگوید ولی باز هم من در شرایط کنونی اعلام میکنم شرایط برای افزایش سوخت و حذف یارانه به شکل گسترده وجود ندارد و شکاف حقوقها طوری شده که حتما باید فکری کنیم

ادامه دارد …

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیمراد جمعه , 22 دی 1396 - 13:27

همین شما بودجه رو میبندین که سرگذشت کشورمون تو این پنج شش سال اینجور شده اقتصاد دان بی تدبیری که مملکت رو به نابودی و رکود و بیکاری کشاندند شاید دوست شما گفته وای بحالتان که این کشور را نابود کردید و خواهید کرد…

logo-samandehi