پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خدایا نکند که ثمره جنگ یارانمان به چنگ فرنگی مسلکان افتد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ارسال پیامی برگزاری کنگره ملی شهید هدایت الله طیب را فرصتی برای تبیین شخصیت آن شهید والامقام دانست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39676
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

کرونا :

خدایا نکند که ثمره جنگ یارانمان به چنگ فرنگی مسلکان افتد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ارسال پیامی برگزاری کنگره ملی شهید هدایت الله طیب را فرصتی برای تبیین شخصیت آن شهید والامقام دانست
متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت در فرهنگ اسلامی و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت و اوج تعالی انسان است. شهید مطهری می فرمایند: منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است. منطق دمیدن روح به اندام مرده ارزش های انسانی است. منطق حماسه آفرینی است. شهید والامقام هدایت الله طیب ایثار، ظلم ستیزی و شهادت طلبی را از همان ابتدای روزهای زندگی آغاز کرد. تولد در یکی از محروم ترین نقاط و تلاش و سخت کوشی ایشان در کسب و فراگیری علم و دانش با مهاجرت از روستای موگر به شهر بهبهان و در نهایت ادامه تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا و سپس مراجعه به کشور جهت حضور در جبهه همه نشان از عطش و بی قراری او در رسیدن به کمال و آرزوی شهادت می باشد و این روحیه باعث می شود او در سن ۱۷ سالگی در سال ۱۳۵۳ از سوی عوامل ساواک دستگیر شود. در آمریکا هم نسبت به تأسیس انجمن های اسلامی اروپا و آمریکا در ایالت فلوریدا اقدام نمود. این شهید گرانقدر که دارای نبوغ و استعداد شگرف بود در همه عرصه های دینی و علمی سرآمد عصر خود بود و تا روز شهادت یعنی (۵ فروردین ۱۳۶۱) همیشه و مداوم در حال تحصیل و تهذیب علم و دین و تقوا بوده است.
شهید طیب، دنیا را چون مولایش علی(ع) منزلی می دانست که باید از آن کوچ کند. تلاشش بر این بود که از فرزندان آخرت باشد. او از همه زرق و برق دنیای مردن غربی دل کند، شهد شهادت را برهمه چیز ترجیح داد و چون انسانی عارف و زاهد تمام هستی خود را در طبق اخلاص و در راه خدا تقدیم نمود.
ضمن تقدیر از برگزارکنندگان کنگره این سردار شهید و به استناد سخن ایشان که می فرمایند: “خدایا نکند که ثمره جنگ یارانمان به چنگ فرنگی مسلکان افتد”، فرصت را مغتنم شمرده و به همه جوانان برومند استان این توصیه را دارم که راه و منش این شهید گرانمایه را بعنوان یک الگوی سازنده اسلامی مدنظر قرار داده تا بتوانیم ضمن پرورش چنین فرزندان شایسته ای برای استان نسبت به شناخت آن شهید و معرفی آن به همه نقاط کشور، دین خود را نسبت به شناخت آن شهید و معرفی آن به همه نقاط کشورادا نماییم.

علی محمد احمدی
استاندار و رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi