شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به اصول توجه نداریم که علت یا حماقت است یا جیره خواری/ چند کار بلد بیاورید تا جوانان در کنارشان کار کنند

حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی ،گفت:شما چند کار بلد بیاورید تا جوانان این شهر در کنارشان کار کنند و زمینه رشد را فراهم کنید. به اصول توجه نداریم که علت یا حماقت است یا جیره خواری است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39234
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

کرونا :

به اصول توجه نداریم که علت یا حماقت است یا جیره خواری/ چند کار بلد بیاورید تا جوانان در کنارشان کار کنند

حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرازی ازفرمایشات مقام معظم رهبری ،گفت:رهبری بارها از برخی انسان ها گلایه دارند که چرا این همه مایوس و ناامید هستید و چرا متحد نمی شوید و در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام  محکم و استوار مقاومت نمی کنید.

وی افزود:رهبری فرمودندما تجربه داریم که می توانیم و به چشم خود مشاهده کرده ایم که می توانیم ،برخی ها آیه یاس می خوانند که ملاحظه قدرت ها را بکنید،که اینطور نیست و در توطئه های منطقه که آمریکا و صهیونیسم بوجود آورده بودند همه با اقتدار نظام اسلامی نابود شدند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:رهبری فرمودند:چرا برخی هااین قدرت ها را نمی بینید و چرا اتحاد ملت را نمی بیندکه چنین ملتی در کجای این عالم پیدا می شود،اینکه ملتی متحد و منسجم و حامی ملت ها و مملکت است ،چرا برخی این قدرت را نمی بینند.

حجازی تصریح کرد:ملت بزرگ ایران نزدیک به ۴۰سال است ابر قدرتی به اصطلاح آمریکا را به زانو درآورده و به ذلت کشانده است و امروز دنیا ایران اسلامی را جور دیگر می بیند ،واقعا این چه سری است که هنوز برخی در کشور گاهی اوقات مدام آیه یاس می خوانند.

وی افزود:آقای عراقچی که عضو ارشد تیم مذاکره کننده ما بود گفت:با ایمان راسخ شهادت می دهم اگر قدرت و موشک های نظام جمهوری اسلامی نبود دشمن با ما سر میز مذاکره نمی نشست.

خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت:هفته وحدت را گفته اند ما یک خدا داریم ،یک قرآن داریم، یک پیامبر داریم و یک قبله داریم؛ ولی هزاران دشمن وچرا به نکات مشترک توجه نکنیم.

رحیمی:رسانه های نامبرده را بحساب مرادی بگذارید نه به حساب من
دنبال کنید

حجازی تصریح کرد:چرا به اصول توجه نداریم که علت یا حماقت است یا جیره خواری است، به شیعه انگلیسی و سنی انگلیسی نباید بهایی داده شود درحالی که دشمن نمی تواند شیعه عاقل و آینده نگر را فریب دهد.

وی درادامه به میلاد پیامبراکرم(ص)در ۱۷ربیع الاول اشاره کردو گفت:تلاش کنیم جشن هایی در سطح شهرستان برپا کنیم وسبب بشویم مومنین از اخلاق و روش پیامبر(ص) درس بگیرند،شب ۱۷ربیع االاول جشن بزرگ شهر با برنامه های ویژه فرهنگی وبا سخنرانی آیت االله ملک حسینی نماینده ولی فیقه در استان کهگیلویه و بوراحمد در محل مصلای گچساران برگزار خواهیم کرد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روز ۱۶آذر سال۳۲ اظهارکرد:این روز را روز دانشجو نامگذاری کردند که دانشجویان ما به ظلم ظالم اعتراض کردندبنابراین جمعی از دانشجویان تهران به شهادت رسیدند.

وی افزود:دانشجویان ما باید حواسشان جمع باشد دشمنی که دانشجویان ما را به شهادت رسانید دوباره از روز دانشجو سوءاستفاده نکند و در روز دانشجو فتنه ایجاد نکند .

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به معضل بیکاری دراین شهرستان گفت:بارها این نکات گفته شده است و محترمانه خواهش کردیم چه درنمازجمعه و چه مهمانانی که از خارج شهرستان تشریف فرما می شدند که در گچساران توقع این است با توجه به اینکه یک چهارم نفت کل کشور از این شهر تامین می شود به بحث بیکاری جوانان این شهر توجه ویژه ای شود.

وی افزود:این توقع را بارها داشته ایم و کمتر جواب مثبتی شنیده ایم الان خیلی کوتاه تقاضایی از وزیرنفت دارم و محبتی کنند و دستوری بدهند، وزیرمحترم و معاونین نفت و کسانی که در بحث نفت در کشور ذی نفوذ هستندو اختیار قانونی دارند توقع این است به جوانان بیکار گچساران توجه ویژه ای شود.

بازدید فضای شهرستان گچساران از نگاه مردم + تصویر
دنبال کنید

حجازی تصریح کرد:گاهی اوقات می گوینددر بحث استخدام افراد متخصص ویژه ای نیاز داریم که شهرستان شما ندارد و مجبوریم از بیرون بیاوریم، که ما اینجا گلایه داریم که اولا این موضوع را نمی پذیریم که چنین افرادی را نداریم و دوم تاکی اینگونه باید باشد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:یعنی ارتقای علمی در دوران کار و ارتقای سطح آموزشی در دوران کار درمدت این ۴۰سال انقلاب در ادارات و نهاد ها نداشته ایم؟ این بحث را نمی توانیم بپذیریم و معقول و منطقی نیست که کار بلد و متخصص در گچساران وجود ندارد.

حجازی تصریح کرد:شما چند کار بلد بیاورید تا جوانان این شهر در کنارشان کار کنند و زمینه رشد را فراهم کنید،دودی که این مردم می خورند هم دود فرهنگی و ابتذال است وهم بحث آلوده کردن هوای تنفس مردم است و لازم است مسئولین مرتبط این اوضاع را ببینند و عدالت را رعایت کنند.

وی گفت:اگر قرار است وزارت نفت نیرویی جذب کند این شهرستان به صورت ویژه دیده شود،چون زیر زمین این شهر ویژه است و باید روی زمین را هم ویژه ببینند.

امام جمعه گچساران در ادامه از اقدامات اخیرسپاه فتح استان تشکر کرد و گفت:در کرمانشاه ۶روستای زلزله زده را به سپاه استان و شهرستان ها واگذار کرده اند و آنجا مردم بسیار تشکر کردند و ما همه به نوبه خود از سپاه فتح استان و دیگر شهرستان ها قدردانی می کنیم که اینچنین آبرو آفریدند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi