جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان: مراودات فرهنگی زیادی با پاکستان داریم

حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ عصر دوشنبه در حاشیه نشست سفیر پاکستان با معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن تسلیت جان باختن شماری از زائران شیعه پاکستانی در مسیر بازگشت از قم و مشهد به کشورشان، افزود: سابقه و مراودات فرهنگی دو کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3900
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

کرونا :

مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان: مراودات فرهنگی زیادی با پاکستان داریم

مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان: مراودات فرهنگی زیادی با پاکستان داریم 4

حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ عصر دوشنبه در حاشیه نشست سفیر پاکستان با معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن تسلیت جان باختن شماری از زائران شیعه پاکستانی در مسیر بازگشت از قم و مشهد به کشورشان، افزود: سابقه و مراودات فرهنگی دو کشور حتی به قبل از استقلال هند از پاکستان برمی گردد و قرابتها باعث شد ایران اولین کشوری باشد که استقلال پاکستان را به رسمیت شناسد.

وی با یادآوری همزبانی مردم دو استان بلوچستان در ایران و پاکستان گفت: همچنین مرزهای مشترک دو کشور بویژه در میرجاوه باعث شده است علاوه بر مبادلات اقتصادی، همه روزه تعداد زیادی مسافر و یا زائر به قصد تفریح و زیارت وارد کشورمان شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهرهای مشهد و قم بویژه مورد علاقه شیعیان کشور پاکستان است بطوریکه همه روزه تعداد زیادی زائر از مرز میرجاوه وارد کشورمان می شوند و گاهی اوقات این رقم در مجموع کل سال از 150 هزار نفر فزونی می یابد.

دانشی افزود: متاسفانه همین عامل بعضا باعث اقدامات ایذایی افراد فریب خورده می شود مثلا شب گذشته شماری از زائران امام رضا (ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها در بازگشت به کشورشان در حوالی شهر تفتان پاکستان مورد حمله قرار گرفتند ولی یقینا این اقدامات کور مشترکات دینی و فرهنگی را تقویت می کند.

وی با تسلیت به ملت و دولت پاکستان، گفت: اقداماتی از این دست نمی تواند خللی در قرابتهای فرهنگی و دینی دو کشور وارد کند و یقینا بازهم شیعیان پاکستان با عشق و علاقه بیشتری به زیارت اماکن مذهبی مشهد و قم و شیراز خواهند آمد.

هزینه همپوشانی بیمه‌ای بر دولت تحمیل می شود/الکترونیکی شدن دفترچه‌های درمان؛ زمینه‌ساز کاهش تخلفات پزشکی
دنبال کنید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی و هنری ایران در پاکستان، گفت: برای حضور هنرمندان این استان دعوت هایی از سوی مسوولان و نهادهای مختلف شهرهای کویته، لاهور و کراچی داشتیم که احتمالا طی سال جاری انجام می شود.

به گزارش ایرنا شب گذشته بر اثر اقدام تروریستی در مسیر بازگشت شماری زائر پاکستانی از مشهد و قم به کشورشان در حوالی شهر تفتان افزون بر 100 نفر کشته و زخمی شدند.

2729/7312 /1539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان: مراودات فرهنگی زیادی با پاکستان داریم 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi