پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رویکرد دولت تدبیر و امید تقویت مناسبات بین المللی است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ، سید محمد میرمحمدی یکشنبه شب در دیدار با سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران افزود: باوجود تحریم ها دولت تلاش دارد مناسباتش را با کشورهای مختلف تقویت کند که در این شرایط زمینه همکاری با آفریقای جنوبی فراهم است. وی اظهار کرد: اگرچه حجم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3860
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۸:۳۹

کرونا :

رویکرد دولت تدبیر و امید تقویت مناسبات بین المللی است

رویکرد دولت تدبیر و امید تقویت مناسبات بین المللی است 4

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ، سید محمد میرمحمدی یکشنبه شب در دیدار با سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران افزود: باوجود تحریم ها دولت تلاش دارد مناسباتش را با کشورهای مختلف تقویت کند که در این شرایط زمینه همکاری با آفریقای جنوبی فراهم است.

وی اظهار کرد: اگرچه حجم روابط اقتصادی ما با آفریقای جنوبی در حد مطلوب نیست اما با توجه به امکانات متعدد دو کشور در حوزه های صنایع و معادن، فناوری و گردشگری زمینه گسترش حجم روابط اقتصادی مهیاست.

استاندار یزد، سیاست دولت تدبیر و امید را ایجاد فضای باز برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی اعلام و بر حمایت دولت از این بخش تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این استان از معادن متنوع سنگ آهن، سنگ های زینتی، سرب و روی برخوردار است و در زمینه کشاورزی نیز با توجه به کم آبی در استان از روش های موثری استفاده شده و محصولات با کیفیت در بخش کشاوزی تولید و به بعضی از کشورهای خارجی صادر می شود که می تواند زمینه مبادلات بازرگانی با آفریقای جنوبی نیز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در گام نخست کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی صنعت و معدن و کشاورزی یزد با آفریقای جنوبی ایجاد شود.

ˈوایت هدˈ سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز با اشاره به نقاط مشترک دو کشور گفت: امام خمینی (ره) و نلسون ماندلا به همراه انقلاب های دو کشور نقاط مشترک ما هستند.

وی سپس از سفر هفته آینده وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به ایران و همچنین سفر آتی یک هیات تجاری 30 نفره این کشور به کشورمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این هیات از استان یزد نیز دیدن کند.

مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کهگیلویه و بویراحمدآغازشد
دنبال کنید

سفیر آفریقای جنوبی در ایران از میهمان نوازی مردم و مسئولان استان یزد قدردانی کرد.

616/546

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
رویکرد دولت تدبیر و امید تقویت مناسبات بین المللی است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi