پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار دکل شرکت ملی حفاری ایران

دیروز دکل حفاری ۹۵ که در میدان نفتی رگ سفید گچساران در حال حفاری بود، دچار انفجار و آتش سوزی شد که ۲ کشته برجای گذاشت. عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفت: انفجار در یکی از چاههای نفت گچساران در دکل حفاری ۹۵ رگ سفید گچساران چاه ۱۳ رخ داده است. وی بیان کرد: امداد هوایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38441
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

کرونا :

کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار دکل شرکت ملی حفاری ایران

دیروز دکل حفاری ۹۵ که در میدان نفتی رگ سفید گچساران در حال حفاری بود، دچار انفجار و آتش سوزی شد که ۲ کشته برجای گذاشت.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفت: انفجار در یکی از چاههای نفت گچساران در دکل حفاری ۹۵ رگ سفید گچساران چاه ۱۳ رخ داده است.

وی بیان کرد: امداد هوایی و بالگرد نفت اعزام شدند.

فرماندار گچساران از کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار دکل شرکت ملی حفاری ایران واقع در رگ سفید گچساران خبر داد.

فرماندار گچساران با بالگرد در محل حادثه حضور یافته است.

 

صبح امروز نماینده وزیر نفت به منطقه اعزام‌شده است

یک کارشناس در روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران گفت: آتش‌سوزی دکل شماره ۹۵ حفاری در منطقه رگ سفید همچنان ادامه دارد و نماینده وزیر نفت برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام‌شده است.

 

وی اظهار کرد: حال دو مصدوم حادثه آتش‌سوزی دکل شماره ۹۵ مطلوب است و اکنون در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

این کارشناس افزود: از صبح امروز نماینده وزیر نفت به منطقه اعزام‌شده است تا به همراه مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بالگرد از منطقه بازدید کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جلسه‌ای با حضور کارشناسان و نماینده وزیر نفت در حال برگزاری است تا در خصوص مهار آتش‌سوزی تصمیم‌گیری شود.

وی عنوان کرد: اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت حادثه و جزییات بررسی‌های انجام‌گرفته، حدود دو ساعت دیگر و پس از پایان جلسه مدیران مطرح می‌شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی دکل شماره ۹۵ منطقه رگ سفید که از روز گذشته آغازشده تاکنون دو کشته داشته و دو مصدوم نیز در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

دانشگاه فراز گچساران جهت ارتقاء سطح علمی و آموزشی از اساتید دعوت به عمل می آورد
دنبال کنید

این چاه ظهر دیروز حین عملیات حفاری دچار آتش‌سوزی در دکل شماره ۹۵ شد و تاکنون دو نفر در پی این حادثه کشته و دو نفر نیز مصدوم شده‌اند.

 

گفتنی است:  میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است، که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی‌بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصورشده است. این میدان در سال ۱۳۳۰ کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره‌برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-۱) توسط شرکت نفت و گاز آغاجری و بهره‌برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌پذیرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi