جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران

گچساران- دو طرح شهری (تکمیل فاز اول بوستان شهدای گمنام گچساران به مساحت ۴۵ هزار متر مربع، احداث دریاچه قایقرانی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع) نیمه کاره مانده است و آسیب های اجتماعی آن ها قابل چشم پوشی نیست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37827
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

کرونا :

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران

کمی آن طرف تر از اداره برق شهرستان گچساران ، روبرو و کنار پارک بانوان دو طرح شهری (تکمیل فاز اول بوستان شهدای گمنام گچساران به مساحت ۴۵ هزار متر مربع، احداث دریاچه قایقرانی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع) توجه ما را به خود جلب کرد.

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 1

با اینکه طرح ها (تکمیل فاز اول بوستان شهدای گمنام گچساران، احداث دریاچه قایقرانی) در سطح شهر، نباید موجب آشفتگی ظاهر شهر، آسیب‌دیدگی فضای‌سبز و محدودیت عابر پیاده شوند ولی مناظری که ما می بینیم گویای این است که طرح سنگفرش کردن محدوده ی این طرح ها دچار آسیب فراوانی شده است که قابل چشم پوشی نیست.

گفتنی است در آبان ماه ۹۴ در راستای زیبا سازی، شهرداری دوگنبدان اقدام برای ساخت دریاچه مصنوعی و پارک بزرگ بوستان شهدای گمنام کرد و این طرح ها در زمینی به مساحت هفت هکتار در حال احداث بوده که دریاچه در نظر گرفته شده در این مکان نیز مساحتی افزون بر ۱٫۲ هکتار دارد.

این طرح ها یکی از بزرگترین و شاید بهترین طرح های شهرداری محسوب می شود ولی وقتی مردم وارد شهر می شوند با منظره ی کاملا بیابان مانند این طرح ها روبرو می شوند و مناظر آن ناخوشایند جلوه می کند.

تعدادی از جوانانی که به این پارک شهدای گمنام گچساران رفت و آمد دارند در این رابطه می گویند: پارک شهدای گمنام با همه ی تلاشهایی که برای آن انجام شده ، به دلیل نیمه کاره ماندن این طرح ظاهر زیبایی ندارد.

رضا آریایی از جوانانی که در حال زیارت از قبور شهدای گمنام بود ، گفت: از مسئولین بخواهید هر چه زودتر پارک شهدای گمنام گچساران را تکمیل کنند تا پیش شهدا شرمنده نباشیم.

دکتر روحانی درگذشت والده شهیدان نعمت‌زاده را تسلیت گفت
دنبال کنید

هدف از ساخت یادمان شهدا در این پارک نیز ضمن احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر و بیعت با امام شهدا نیز انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان بوده است که این روزها تحت الشعاع نیمه کاره ماندن این طرح مانده است.

عکس های زیر خود گویای خیلی از مشکلات است؛

 

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 2

در این خصوص به شهرداری گچساران مراجعه کردیم و پس از بازدید علی محمد آقایی سرپرست شهرداری گچساران از طرح های (تکمیل فاز اول بوستان شهدای گمنام گچساران، احداث دریاچه قایقرانی)، در مصاحبه ای با خبرنگار قدس آنلاین گفت: این دو پروژه در ۶۵ هزار متر مربع در حال ساخت هستند که از این مقدار ۲ هزار متر مربع مساحت دریاچه قایقرانی و ۴۵ هزار متر مربع فرهنگی ، هنری و ورزشی خواهد بود.

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 3

وی افزود: در این طرح ها پیست دوچرخه سواری ، دریاچه قایقرانی و همچنین کافه تریا و رستوران پیش بینی شده است.

آقایی با اشاره به پل در حال ساخت در طرح دریاچه قایقرانی ، گفت: این پل به سبک و سیاق پل خواجو یا سی و سه پل اصفهان ساخت و تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات این طرح ها بیان داشت: از اعتبارات استانی و نفت حدود ۵ میلیارد تومان از طرف شهرداری ، ۲ میلیارد تومان از طرف اداره ورزش و جوانان به این طرح اختصاص داده شد .

آقایی تصریح کرد: اعتبار لازم برای به پایان رساندن این طرح ها ۱۰ میلیارد تومان است که اعتبار آن دیده شده است و در هفته ی جاری موافقت نامه آن با سازمان برنامه و بودجه مبادله می شود.

خدمات رسانی اداره بهزیستی به ناشنوایان شهرستان گچساران
دنبال کنید

آقایی با اشاره به پیشرفت طرح های (تکمیل بوستان شهدای گمنام گچساران، احداث دریاچه قایقرانی)، گفت : این طرح ها تاکنون دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که اگر از طرف سازمان برنامه و خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت علی الحساب مبلغی تخصیص داده شود فعالیت پروژه از سر گرفته خواهد شد.

وی از فعالیت های نماینده گچساران و باشت برای اختصاص بودجه های لازم و تلاشهای فرماندار ، شهردار سابق تشکر کرد و با اشاره به قسمت پیاده روی این طرح ها که بصورت سنگفرش است، افزود: به احتمال زیاد این قسمت ها برداشته و اصلاح خواهد .

سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 4 سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 5 سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 6 سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 7 سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 8 سرانجام دو طرح فرهنگی و مذهبی در گچساران 9

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi