جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک جزیره دو مدیریت

هم عزت کمال زاده عباسی نخستین بانوی فرماندار قشم و هم جاسم جادری استاندار هرمزگان وجود منطقه آزاد قشم را مثبت ارزیابی کرده اند ولی در عین حال مدیریت دوگانه را هم معضل می دانند. فرماندار شهرستان قشم معتقد است وجود منطقه آزاد، نعمت برای این جزیره و به نفع مردم قشم بوده است و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3779
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۸:۲۹

کرونا :

یک جزیره دو مدیریت

یک جزیره دو مدیریت 4

هم عزت کمال زاده عباسی نخستین بانوی فرماندار قشم و هم جاسم جادری استاندار هرمزگان وجود منطقه آزاد قشم را مثبت ارزیابی کرده اند ولی در عین حال مدیریت دوگانه را هم معضل می دانند.

فرماندار شهرستان قشم معتقد است وجود منطقه آزاد، نعمت برای این جزیره و به نفع مردم قشم بوده است و در عین حال دوگانگی مدیریت یعنی فرمانداری و منطقه آزاد، مشکل این جزیره است.

عزت کمال زاده عباسی که اولین فرماندار زن در هرمزگان است درآیین تودیع و معارفه خود در سالن اجتماعات غدیر فرمانداری قشم وجود دوگانگی مدیریت را دراین جزیره به دلیل حضور سازمان منطقه آزاد قشم یک واقعیت دانست.

او گفت: در این جزیره دو مدیریت یعنی فرمانداری و منطقه آزاد وجود داشته و دارد که منشاء آنها واحد است، یعنی هر دو این تشکیلات متعلق به دولت است، ولی جدا از هم اداره می شود.

کمال زاده عباسی ادامه داد:این دوگانگی در مدیریت قشم گرچه علتش ضعف یا خلاء قانونی بوده ولی تاکنون تنها به طرح و بحث این موضوع اکتفا شده، در صورتی که برای حل آن باید به دنبال راهکار رفت.

فرماندار قشم تعامل با مدیریت منطقه آزاد قشم را یکی از راهکارهای مورد نظر خود برای حل مشکل دوگانگی مدیریت در قشم دانست.

وی بیان کرد:دولت نیز برای حل این مشکل برنامه هایی در دست اجرا دارد و بطور قطع این مشکل از طریق استانداری هرمزگان و با کمک معاونین استاندار پیگیری خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد با هماهنگی استاندار از طریق مراجع فرااستانی اقدام خواهد شد.

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق: مشکل امنیتی درمنطقه اقلیم نیست
دنبال کنید

اینک جاسم جابری استاندار هرمزگان وارد قضیه شده و گفته است: استانداری هرمزگان و فرمانداری شهرستان قشم به عنوان نمایندگان عالی دولت در این استان و شهرستان با مدیریت فعلی منطقه آزاد قشم مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: سرپرست فعلی منطقه آزاد قشم قبلا استاندار بوده و به وظایف حاکمیتی دولت اشراف کامل دارد و با درک شرایط فعلی نسبت به مسائل جزیره بسیار آگاه است.

استاندار هرمزگان در گفت و گو با ایرنا افزود: استانداری هرمزگان و فرمانداری قشم دنبال تعامل و همکاری جدی با منطقه آزاد قشم برای حل مشکلات مردم این جزیره هستند وهمانطور که این موضوع به خانم کمال زاده فرماندار محترم قشم تاکید شده از آقای شعبانی فرد سرپرست محترم منطقه آزاد قشم نیز انتظار می رود که با نزدیک کردن دیدگاه ها، مسائل مدیریتی شهرستان را به پیش ببرند.

به گفته وی گرچه درحیطه وظایف حاکمیتی در جزیره قشم، کارها به عهده نماینده عالی دولت یعنی فرماندارشهرستان قشم است، درحیطه وظایف اجرایی، همانطور که در قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی هم تصریح شده، مدیریت منطقه آزاد در این دو بخش یعنی تجارت و صنعت اختیارات تام دارد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: انتظار می رود که در انجام برخی از خدمات مربوط، منطقه آزاد و فرمانداری قشم همکاری بیشتری با هم داشته باشند تا مردم شریف این جزیره که بطور طبیعی مانند سایر مناطق دیگر کشور با افزایش قیمت ها مواجه هستند، بابت مسائلی از قبیل اخذ عوارض، دچار مشکلات مضاعف نشوند.

جادری بر ضرورت تثبیت مدیریت منطقه آزاد قشم تاکید کرد و خواستار حل قطعی معضل دوگانگی مدیریت در شهرستان قشم شد.

دوچرخه سوار اتریشی فاتح مرحله پایانی تور ایران شد
دنبال کنید

وی گفت: درباره این معضل، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد بر ضرورت عضویت استانداردر هیات مدیره مناطق آزاد تاکید دارد، اما چون در قانون چنین قید و تکلیفی وجود ندارد، وی به دنبال اصلاح قانون است و بطور یقین اگر این اصلاح صورت بگیرد، جلو بسیاری از موانع و تعارض ها در مناطق آزاد گرفته خواهد شد.

ایران دارای سه منطقه آزاد در چابهار، قشم و کیش است.

1871/668 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
یک جزیره دو مدیریت 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi