جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرهیز از اختلاف، خواسته امام خمینی (ره) بود

به گزارش ایرنا، وی در آیین یادبود بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برپا شده بود، با بیان اینکه امام راحل (ره) در ملت ایران انسجام را به وجود آورد، اظهار کرد: ایشان با این همه بزرگی و محبوبیت از هر چیزی بیشتر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3579
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۵:۴۸

کرونا :

پرهیز از اختلاف، خواسته امام خمینی (ره) بود

پرهیز از اختلاف، خواسته امام خمینی (ره) بود 4

به گزارش ایرنا، وی در آیین یادبود بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برپا شده بود، با بیان اینکه امام راحل (ره) در ملت ایران انسجام را به وجود آورد، اظهار کرد: ایشان با این همه بزرگی و محبوبیت از هر چیزی بیشتر نظام را دوست داشت و نمی خواست به نظام لطمه و صدمه ای بخورد.

شاگرد امام راحل (ره) افزود: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران می خواست که هر روز این نظام مستحکم تر شود و ایشان در سخنانشان نقشه راه را مشخص کرده اند.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت سود دارد و موجب استحکام نظام می شود، گفت: کسانی که دانسته یا نادانسته ایجاد اختلاف می کنند؛ بدانند که این امر مورد رضایت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست چرا که به نظام صدمه می زند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که ˈپشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت شما آسیبی نرسدˈ، گفت: هر چه موضعگیری و تبعیت مردم از رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشتر باشد، صلابت، قدرت و توانایی ایشان در مقابله با دشمن بیشتر خواهد بود که بحمدالله همه ملت هم تابع هستند.

استادی افزود: رسانه های دشمن تلاش می کنند تا از علاقه مردم به رهبر معظم انقلاب اسلامی بکاهند اما بحمدالله موفق نشده اند.

وی گفت: کسانی که اداره مملکت دستشان است، حزب اللهی ها، انقلابی ها، جامعه روحانیت در سراسر کشور و کسانی که بیشتر به نظام نزدیک هستند، خیلی بیشتر باید متوجه اعمال خود باشند؛ نباید به گونه ای رفتار کنند که بین نظام و مردم فاصله بیفتد و اعتماد مردم به نظام کم شود.

رئیس جمهور یکشنبه ۲۴ مرداد ماه به کهگیلویه وبویراحمد سفر می کند
دنبال کنید

او با بیان اینکه ˈالحمدالله این گونه نیست، اما تذکر لازم استˈ، اظهار کرد: اگر بناست که به خواسته های امام راحل (ره) توجه کنیم، همه، دولتی ها و روحانیت بیش از همه وظیفه دارند که مواظب کلام و موضعگیری های خود باشند و تلاش کنید بین ˈروحانیت و مردمˈ و ˈدولت و مردمˈ جدایی نیفتد و به قشر ضعیف جامعه نیز رسیدگی بشود.

استادی با بیان اینکه معنویات امام خمینی (ره) را باید به عنوان اسوه و سرمشق برای جامعه بازگو کنیم، خاطرنشان کرد: از خصوصیات امام راحل (ره) این بود که مراقب رفتار و گفتار خود بودند.

** پاکی و اخلاص امام، رمز موفقیت ایشان بود

وی با اشاره به اینکه هنگامی که امام خمینی (ره) نهضت را شروع کردند، کل حوزه به ندای ایشان لبیک گفت،اظهار کرد: این امر به خاطر پاکی و اخلاص ایشان بود.

استادی افزود: مهم ترین عامل برای پیشرفت امام، محبوبیت ایشان بود و محبوبیت ایشان نیز معلول پاکی و مهذب بودن ایشان بود.

وی با تأکید بر توجه به معنویات گفت: آنچه که به ما ارزش می دهد و علاقه مردم را به نظام بیشتر می کند این است که مسوولان و روحانیت از حب دنیا فاصله گرفته و به دنبال معنویت باشند.

استاد حوزه با تأکید بر ضرورت توجه به بیت المال اظهار کرد: برداشت ما از بیت المال باید به اندازه خدمتمان و کمتر باشد.

وی، با بیان اینکه امام خمینی (ره) خدماتی بزرگ به اسلام، مسلمانان جهان، مکتب تشیع و بویژه مردم ایران انجام دادند، گفت: استقلال و عدم وابستگی، خودباوری، عزت و احترام به کشورهای اسلامی و مسلمانان، استقامت، ایستادگی در برابر دشمن از جمله خدمات ایشان است.

علی اکبر رائفی پور، هنر وطن فروشی
دنبال کنید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این بزرگوار، مکتب تشیع را در سطح جهان مطرح کردند.

وی گفت: شجاعت فوق العاده از ویژگی های امام راحل (ره) بود که ریشه در ایمان و توکل به خدا داشت.

استادی به آرامش قلب و اطمینان امام خمینی (ره) در حوادث و بحران های مختلف اشاره کرد و افزود: این آرامش حاکی از یک ایمان قوی بود.

این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد محمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم حضرات آقایان ˈناصر مکارم شیرازیˈ، سیدˈموسی شبیری زنجانیˈ، ˈعبدالله جوادی آملیˈ، ˈحسین نوری همدانیˈ ، ˈابراهیم امینیˈ، سیدˈمحسن خرازیˈ، سیدˈمحمد جواد علوی بروجردیˈ و ˈمحمدعلی علوی گرگانیˈ و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت مراجع، فضلا و طلاب حوزه علمیه، اقشار مختلف مردم و زایران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) نیز در این مراسم حضور داشتند.

این آیین فردا شب نیز در همین مکان از سوی شورای حوزه های علمیه برگزار می شود. ک/3

7406**380**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
پرهیز از اختلاف، خواسته امام خمینی (ره) بود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi