پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد

کواکبیان در دیدار با سفیر زیمبابوه در تهران مطرح کرد:   اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد   سرویس بین الملل عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35778
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

کرونا :

اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد
کواکبیان در دیدار با سفیر زیمبابوه در تهران مطرح کرد:

 

اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد

 

سرویس بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین المللی می­ تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی منجر شود.

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ نیکلاس دلامینی گیتی سفیر زیمبابوه در تهران بعدازظهر امروز یکشنبه (۵شهریورماه) با مصطفی کواکبیان با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه دیدار و گفتگو کرد.

کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت میان دو کشور گفت: سابقه طولانی ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه پشتوانه محکمی برای توسعه مناسبات فیمابین می­باشد.

وی در همین راستا افزود:تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی نشان از آمادگی مجلس شورای اسلامی در جهت ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و روابط پارلمانی فی مابین می­باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعات منطقه­ ای و بین المللی تصریح کرد: رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین المللی می­ تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی منجر شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصتی برای استفاده از ظرفیت­های اقتصادی در بخشهای کشاورزی و معادن در راستای منافع دو ملت دانست و افزود: بسترهای فراوانی در عرصه­ های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در ایران و زیمبابوه وجود دارد که باید  با رفع موانع موجود و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه­ گذاری­های مشترک اقدام کرد.

برنامه هفته پنجم تا نهم لیگ دو اعلام شد
دنبال کنید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور رابرت موگابه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران گفت: دو سفر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه­ ای در دوران ریاست جمهوری ایشان به حراره، نشان دهنده عزم و اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران  در جهت توسعه و گسترش مراودات دوستانه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران با زیمبابوه می­باشد.

براساس این گزارش نیکلاس دلامینی گیتی سفیر زیمبابوه روابط میان دو کشور را روابطی پایدار و دوستانه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به­عنوان یک کشور دمکراتیک و طرفدار ملت­های ظلم ستیز و مظلوم در آفریقا بویژه در زیمبابوه شناخته می­شود.

سفیر زیمبابوه افزود: مقامات سیاسی و پارلمانی زیمبابوه بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه­های مختلف سیاسی، اقتصادی تأکید ویژه­ای دارند.

نیکلاس دلامینی گیتی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز ناخرسندی از حجم کم مراودات اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور تصریح کرد: ارتقاء سطح مراودات تجاری میان زیمبابوه و ایران موجب شناخت بیش از پیش دو ملت از یکدیگر و استفاده بهینه از ظرفیت­های موجود می شود.

لازم بذکر است در این دیدار آقایان یوناتن بت­ کلیا نماینده آشوریان و بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر و از اعضاء گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی با بیان نقطه نظرات خود بر توسعه مناسبات با زیمبابوه و رفع موانع اقتصادی، سرمایه­گذاریهای مشترک، رفت و آمدهای پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کردند./

پایان پیام

 

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰

دیدار کواکبیان با سفیر زیمباوه در تهران

اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهدعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین المللی می­ تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین المللی منجر شود.http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708102066478440_Orig.jpg£دیدار کواکبیان با سفیر زیمباوه در تهران£http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708102066478440_Thum.jpg£دیدار کواکبیان با سفیر زیمباوه در تهران£اتخاذ,تصمیمات,واحد,در,مجامع,بین,المللی,با,رایزنی,ایران,و,زیمبابوه,در,جنبش,عدم,تعهدIcana Icanahttp://www.icana.ir/Fa/IMG/Logo.ico

خانه ملت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi