سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آنچه تاکنون در باره ترور مدیر شبکه جم منتشر شده

همه آنچه تاکنون در باره ترور مدیر شبکه جم گفته شده است ُساعت های پایانی شب گذشته منابع خبری از ترور سعید کریمیان مدیر شبکه جم در استانبول خبر دادند. نخستین بار این خبر را سایت ایران آنلاین به نقل از شبکه العالم منتشر کرد و در ادامه آن روزنامه سینما نوشت که یکی از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34230
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

کرونا :

آنچه تاکنون در باره ترور مدیر شبکه جم منتشر شده

همه آنچه تاکنون در باره ترور مدیر شبکه جم گفته شده است
ُساعت های پایانی شب گذشته منابع خبری از ترور سعید کریمیان مدیر شبکه جم در استانبول خبر دادند. نخستین بار این خبر را سایت ایران آنلاین به نقل از شبکه العالم منتشر کرد و در ادامه آن روزنامه سینما نوشت که یکی از رابطان خبری اش در آنتالیای ترکیه این خبر را تایید کرده است.

اولین گزارش ها حاکی از این بود که وی درمنطقه نظامی ماسلاک ودرمرکز خریدیونیک ترورشده است و چند گلوله به سمت ماشین اش شلیک شده و فرد همراهش نیز کشته شده است.

یکی از اعضای خانواده کریمیان کشته شدنش را تایید کرده و به به یک رسانه خارج از کشور گفته است که دست‌کم ۲ تیر به سرش برخورد کرده بود.
یکی از اعضای اپوزیسیون خارج از کشور(امیرعباس فخرآور) گفته است که نسبت فامیلی نزدیک با کریمیان داشته و مقتول برادر شوهر خواهرش بوده است
همزمان با وقوع این ترور بحث در رسانه های اپوزیسیون خارج از کشور بر سر عوامل احتمالی ترور مدیر شبکه جم بالا گرفته است. در حالی که در شبکه توئیتر شماری از کاربران ایرانی مقیم خارج این اتفاق را یک تسویه حساب درونی و ناشی از اختلاف و رقابت های شخصی خوانده اند، فخرآور وی به اتفاق شماری از مخالفان نام آشنای جمهوری اسلامی ادعا و  سعی کرده اند این ترور را به ایران نسبت دهند.

آنها مدعی شده اند که قبل از این برخی روزنامه های متعلق به تندروها برای کریمیان پرونده سازی کردی و در قالب مقاله او را به براندازی متهم کرده بودند.

معاون عمرانی: شرایط مناسب برای کنترل ترافیک، ایمنی و تردد در جاده های استان فراهم خواهد شد
دنبال کنید

محافل مذکور همچنین در ادامه ادعاهای خود به یکی از احکام دادستانی اشاره کرده اند که چندی پیش به صورت غیابی علیه مدیر شبکه جم صادر شده است.
نام سعید کریمیان بعد از آن بر سر زبانها افتاد که وی با دایر کردن دفتر در استانبول و دوبی برای جذب شماری از هنرمندان جوان ایرانی تلاش کرد. دفتر استانبول این شبکه مخالف همچنین با خرید و فروش گسترده سریال های ترکیه ای و نیز جذب و پخش آگهی از داخل و خارج ایران سعی کرد به یک بنگاه اقتصادی و رسانه ای تبدیل شود.

تازه ترین خبرها حاکی است که ضاربین کریمیان بعد از انجام نقشه ترور خود خودروی خویش را آتش زده اند .

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi