چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

باشت شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰، برابر با ۲۰٬۶۹۹ نفر بوده است. باشت از شهرهای تاریخی و باستانی ایران بوده که پیشینه آن به دوره هخامنشی می‌رسد. قلعه تاریخی بانو گشنسب از شاهزادگان یکی از پادشاهان هخامنش که وصف آن در شاهنامه آمده است روی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33577
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

کرونا :

شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

باشت شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران است.

جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰، برابر با ۲۰٬۶۹۹ نفر بوده است.

باشت از شهرهای تاریخی و باستانی ایران بوده که پیشینه آن به دوره هخامنشی می‌رسد.

قلعه تاریخی بانو گشنسب از شاهزادگان یکی از پادشاهان هخامنش که وصف آن در شاهنامه آمده است روی کوهی کم ارتفاع به نام دو گوشی مشرف بر این شهر واقع است.

در سفرنامه ناصر خسرو از این شهر به اسم بست یا بشت یاد شده است. البته در مورد اینکه ساکنان اولیه باشت چه کسانی بودند تردیدهایی وجود دارد.

در دوره اخیر باشت دارای اولین مرکز اداری در آن ناحیه بوده است.

قبل از تشکیل استان کهگلویه و بویر احمد باشت دارای مرکزیت اداری و انتظامی بوده است.

بخشداری باشت در سال ۱۳۰۴ یعنی قبل از انعقاد نطفه شهرستانهای استان: یاسوج مرکز استان، گچساران و دهدشت تشکیل شده است.

این شهر برخلاف دیگر مناطق استان از آب و هوای معتدل و کشاورزی و باغداری و دامداری برخوردار است. به نحوی که در دشت‌های آن برنج نیز به وفور کشت می‌شود.

شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 16 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 17 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 18 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 19 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 20 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 21 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 22 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 23 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 24 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 25 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 26 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 27 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 28 شهرستان باشت نگین سبز استان کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر 29

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi