جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ناگفته های ورزش در گفتگو با داور بین المللی والیبال نفت و گاز گچساران

  در کنار این عزیزان که باعث سربلندی نام میهن عزیز اسلامی‌مان شده‌اند نام یک چهره دیگر هم به چشم می‌آید که بر بالای صندلی داوری و در کنار زمین نام این سرزمین پرگهر را به تعالی رسانده است و این عزیز کسی نیست جز  امید فولادی،  از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25409
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

کرونا :

ناگفته های ورزش در گفتگو با داور بین المللی والیبال نفت و گاز گچساران

 

در کنار این عزیزان که باعث سربلندی نام میهن عزیز اسلامی‌مان شده‌اند نام یک چهره دیگر هم به چشم می‌آید که بر بالای صندلی داوری و در کنار زمین نام این سرزمین پرگهر را به تعالی رسانده است و این عزیز کسی نیست جز  امید فولادی،  از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران  ، داور بین‌المللی کشورمان که دارای  سال ها سابقه در زمینه داوری یکی از بهترین‌ داورهای والیبال ایران است.

امروز در فانوس زاگرس بر آن شدیم تا گفتگویی صمیمی  متفاوت با این  چهره   از جامعه والیبال کشور و استان داشته باشیم  ،شرح کامل گفتگوی فانوس زاگرس با امید فولادی را در ذیل می خوانیم:

لطفا بیوگرافی از خودتان بگویید ؟

امید فولادی متولد ۱۳۵۵ از شهر گچساران ، ورزش را تقریبا از مدارس شروع کردم و سپس زیر نظر دکتر اسفندیار حیدری آموزش های لازم رو دیدم، در سال ۱۳۸۲ نیز جذب شرکت نفت شدم.

آقای فولادی چی شد که به سمت والیبال رفتید و اصلا چرا والیبال را انتخاب کردید ؟

در واقع به علت علاقه شخصی و البته بدلیل فیزیک بدنی و قد بلند سراغ والیبال رفتم.

آقای فولادی از فعالیت حرفه ای خودتون بگید و اینکه چه افتخاراتی تا اکنون داشتید ؟

از سال ۱۳۶۸ والیبال رو در گچساران شروع کردم و تا سال ۱۳۷۹ که بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه  کمر مجبور شدم ورزش حرفه ای رو کنار بگذارم ، مشغول بازی کردن والیبال بودم.

در این مدت بجز نفت و گاز گچساران در تیم هایی همچون فولاد خوزستان و پتروشیمی ماهشهر و دانشگاه آزاد یاسوج بازی کردم و در سال ۱۳۷۶ بهمراه تیم دانشگاه آزاد یاسوج نایب قهرمان لیگ دسته اول باشگاههای ایران شدم.

 

فعالیت های خارج از گود هم داشتید ؟

بله،  بعد از آن ورزش رو بصورت مربیگری و داوری ادامه دادم و سال ۱۳۸۲رییس هیات والیبال گچساران شدم.
کلاس مربیگری اهواز نفر اول کلاس شدم و همزمان مربی تیم های جوانان و امید استان رو بعهده داشتم .

 

داوری والیبال  را از کی شروع کردید ؟

از اونجایی که مربیگری را زیاد علاقه نداشتم مدارک داوری را هم گرفتم و در سال ۲۰۰۲ میلادی در مسابقات جهانی جوانان جهان که در  تهران برگزار شد  بعنوان داور خط دعوت شدم.

از آنجا دیگه تقریبا داوری رو بصورت  حرفه ای استارت زدم و سال بعد از آن در مسابقات باشگاههای آسیا در تهران بعنوان خط نگهدار دعوت شدم و سال بعد از آن هم در مسابقات جوانان آسیا در تهران حضور داشتم، تا اینکه بعد از اخذ کارت داوری ملی از طرف فدراسیون چهار سال متوالی بعنوان داور اصلی مسابقات به تورنمنت والیبال ساحلی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کیش دعوت شدم و همزمان با ارسال اسامی داوران ملی والیبال ایران به فدراسیون جهانی والیبال در زوریخ سوئیس در سال ۱۳۸۸ در تهران از ۹ نفر داور منتخب امتحان آزمون اعزام به خارج گرفته شد و برای کلاس جهانی انتخاب شدم.
بعد از آزمون در سال ۱۳۸۹ برای گذراندن کلاس داوری به بخارست رومانی اعزام شدم و طی مدت ۱۲ روز و با قضاوت در مسابقات جام حذفی لیگ کشور رومانی با موفقیت دوره رو پشت سر گذاشتم  و مدرک بین المللی خودم را اخذ کردم .

 

همایش یک روزه شوراهای آموزش و پرورش استان با حضور مسئولین کشوری ،استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد
دنبال کنید

با توجه به این افتخارات کم نظیر به نظر شما تا چه اندازه شهرستان گچساران ( چه تربیت بدنی و چه امور ورزش شرکت نفت ) از توانایی های شما استفاده کرده  است ؟

تا سال ۱۳۸۶ مسول هیات والیبال گچساران بودم و با اینکه بسیار جوان بودم کلی فعالیت برای ورزش گچساران انجام دادم از برگزاری مسابقات والیبال بصورت مکرر و مرتب تحت لوای جام های مختلف تا برگزاری اولین کلاس مربیگری تاریخ والیبال شهرستان که آن زمان با توجه به ارتباطی که با فدراسیون داشتم جناب آقای فرهاد داخم مربی تیم ملی رو برای تدریس دعوت کردم.

 

در صحبت ها گفتید  که رئیس هیئت والیبال بودید چه شد و چه اتفاقی افتاد که از این سمت کنار کشیدید ؟

با توجه به مشکلات و نبود اعتبار کافی استعفا دادم.

 

والیبال از سری ورزش های پر طرفدار است و خوشبختانه در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی در سطح کشوری حاصل شده ، چه پیشنهادی به مسئولین گچساران در این خصوص جهت توجه بیشتر به والیبال دارید ؟

فکر میکنم مسئولین شهرستان گچساران و در راس آنها جناب دکتر تاجگردون باید برای تامین اعتبار ورزش گچساران چاره ای بیاندیشند و از هرز رفت جوانان مستعد شهرستان بسمت قهوه خانه و … جلوگیری کنند و همین جا هم از آقای مهندس زینل زاده میخواهم که مثل اکثر شهرهای کشور به ورزش بها بدهند و حداقل اگه نمیتوانند بصورت حرفه ای وارد پیگیری های ورزش شوند در بحث ورزش مناطق و نواحی و محله های شهرستان و ورزش صبحگاهی اقداماتی انجام دهند.

 

بنظرشما  پررنگ ترین نقش برای امور ورزش و جوانان را چه سمتی بازی میکند ؟
ببینید نقش شهردار هر شهر در بسط و گسترش ورزش شهرش خیلی میتواند پررنگ باشد،  شهردار های قبلی کارها و  حرکت‌های خیلی خوبی  انجام شد اما متاسفانه چند سالی هست که هیچ کدام از شهرداران نه سراغی از ورزش می گیرند  ، نه سراغی از ورزشکار و نه سراغی از افتخار آفرینان ورزش این شهر.

 

مسئولین گچساران تا چه اندازه توانسته اند به این ورزش کمک کنند ؟؟
در زمان ریاست هیات والیبال بنده ، آقای دکتر محمدی فرماندار شهرستان بودن که در حال حاضر  معاون سیاسی امنیتی استاندار هستند.
آن  زمان ایشان حداقل یک شب در میان در سالن های ورزشی حضور پیدا می کردند  و علاقه خاصی هم به والیبال داشتند.
ایشان حتی در  بحث مسابقات ادارات خیلی فعال بودند و هر ساله کمک چشمگیری داشتند تا این مسابقات به نحو احسن برگزار شود.

 

شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای با ایران، نشست برگزار می‌کند
دنبال کنید

پیام  و در خواست شما  از شهردار کنونی اقای زینل زاده برای کمک به احیای  ورزش در شهرگچساران چی هست ؟ از اعضای شورای شهر هم هستند کسانی که در زمینه ورزشی ورود کردند و بفکر ورزش و تندرستی در شهر هستند، چه پیشنهادی به این نهاد در راستای سوق دادن اعتبارات و هزینه ها به سمت ورزش و علل الخصوص والیبال  دارید ؟

در ابتدای تشکیل همین شورای شهر فعلی که سر کار هستند از آقای پناهپوری خواستند که یه کار گروه ورزشی برای پیشبرد اهداف ورزشی شهرستان معرفی کنند و جلساتی هم با اعضای شورا داشته باشند.
از طرف آقای پناهپوری  ، آقای رودنیل و نوروز حیدری و بنده انتخاب شدیم و به اتفاق در جلسه اول هم شرکت کردیم و کلی هم بحث و تبادل نظر شد و با چه چه و به به از پیشنهادات و انتقادات ما کلی استقبال کردند و قرار شد از آن  به بعد هم هر ماه این جلسه به اتفاق اعضای شورای شهر برگزار شود،  اما بعد از آن  همه چیز به فراموشی سپرده شد و دیگر کسی سراغی از ما و ورزش شهرستان نگرفت.

 

در سطح ورزش صنعت نفت هم فعالیتی داشته اید ؟
بله مسول کمیته داوران هیات والیبال نفت و گاز گچساران و همزمان مسول کمیته داوران باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب هستم.
مسابقات ادارات شرکت نفت رو هم خودمان برگزار میکنیم و یکشنبه هفته آینده بازی فینال رو داریم.

 

آقای فولادی در حال حاضر چه سمت هایی در ورزش والیبال به عهده دارید ؟
در حال حاضر مسول کمیته داوران باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب
مسول کمیته داوران باشگاه نفت و گاز گچساران
رییس هیات والیبال استان
مدرس کلاسهای داوری فدراسیون والیبال

 

بعنوان سوال آخر ، سخنی با مسئولین دارید ؟
از مسولین شهرستان و استان تقاضا دارم ابتدا به مقوله ورزش نگاه ویژه ای داشته باشند چون پتانسیل های خیلی خوبی در ورزشکاران شهرستان داریم که نمونه های از آن  رو امسال در رشته‌های هندبال ، فوتبال،  تنیس روی میز ، واترپلو و سایر رشته ها شاهد بودیم و سپس هم  توجه ویژه به پیشکسوتان و افتخار آفرینان ورزش استان و دغدغه ها و مشکلات آنها داشته باشند.
متأسفانه تمام توجه مسیولین شهرستان به این قشر معطوف شده به یک تشکر خشک و خالی و عملا کاری در جهت رفع مشکلات و توجه به آنها صورت نگرفته است.

تشکر میکنیم از آقای فولادی  داور بین المللی  والیبال که از نوابغ و ارزش های استان کهگیلویه و بویراحمد  و شهرستان گچساران هستند، بابت اینکه وقتشان را در اختیار ما قرار  دادند.

گفتگو از فرشید محمد صادقپور

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رفیق پنجشنبه , 25 آذر 1395 - 22:17

حالا بگویید والیبال چه شد؟
متولیان کجایند؟

Molinarool سه شنبه , 14 دی 1395 - 2:51

وای چون این کار بسیار خوب است! تبریک و نگه داشتن آن است.

آندره جمعه , 15 دی 1396 - 5:21

!!مگه بیکار هم میشوند که مشکلات ورزش رسیدگی کنند
جوانان بجای ورزش بروند دنبال مواد !!

جرمی جمعه , 15 دی 1396 - 5:39

واقعا کی می خواهند به مشکلات ورزش رسیدگی کنند؟

نظرات بسته شده است.

logo-samandehi