پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

غوغای غربی‌ها در موضوع هسته ای برای دورکردن ایران از رشد علمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در مراسم جشن ولادت حضرت صاحب زمان (عج) که در مصلای بزرگ شهر بناب برگزار شده بود، با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی عالم اسلام در شرایط کنونی عقب افتادگی علمی است، گفت: بعد از جنگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14863
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱:۰۸


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در مراسم جشن ولادت حضرت صاحب زمان (عج) که در مصلای بزرگ شهر بناب برگزار شده بود، با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی عالم اسلام در شرایط کنونی عقب افتادگی علمی است، گفت: بعد از جنگ جهانی دول غربی به دنبال عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی از نظر علمی بودند، البته بر اساس روایات زمانی که امام زمان عج ظهور کند، عقول بشری کامل می‌شود. در این رابطه بارها دیده‌ایم که رهبر معظم انقلاب بر توجه به زمینه‌های رشد علمی، اخلاقی و معنوی تاکید داشتند، زیرا قطعا این راه ما را به مکتب مهدوی می‌رساند.


رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه مکتب مهدوی به دنبال آن است که امت اسلامی از نظر علمی دچار عقب افتادگی نباشند، افزود: تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر باعث شده که امروز ایران اسلامی از جهات مختلف از رشد علمی برخوردار باشد که در این رابطه می‌توان به پیشرفت‌های کشور در مسائل هسته‌ای و نانو اشاره کرد.


وی ادامه داد: متاسفانه ایران قبل از انقلاب از نظر علمی دچار عقب ماندگی علمی بود، حتی ما در آن دوران از نظر پزشکی بسیار ضعیف بودیم و برای درمان مردم پزشکان را از مصر و بنگلادش می‌آوردیم اما امروز متخصصان بسیاری در کشور تربیت شده‌اند.


دکتر لاریجانی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و سیاسی غرب علیه جمهوری اسلامی درباره فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای افزود: این غوغای غربی‌ها برای آن است که ایران را از رشد علمی دور کنند، از طرفی دیگر یکی از نکات مهم ظهور حضرت مهدی مسئله امنیت است زیرا براساس روایات وقتی حضرت مهدی ظهور کند امنیت در جامعه ایجاد می‌شود.


رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امنیت کلید استواری و پایداری یک ملت است، تصریح کرد: متاسفانه امروز در منطقه دچار ناامنی‌های بسیاری هستیم و گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی امنیت را از بین برده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه جریان‌های تروریستی تکفیری در منطقه مانند یک لبه قیچی مانند صهیونیست‌ها به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند، گفت: در شرایط کنونی کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و لیبی دچار مشکلات امنیتی هستند البته این کشورها دارای منابع انرژی و درآمدهای بسیاری هستند اما به علت نبود امنیت نمی‌توانند این منابع را در آبادانی کشور خود صرف کنند. این در حالی است که خوشبختانه جمهوری اسلامی به علت دارا بودن امنیت پذیرای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.


دکتر لاریجانی با اعلام اینکه مقوله امنیت برای ایران یک نعمت بزرگ است، یادآور شد: قطعا در این رابطه باید قدردان نیروهای مسلحمان همچون سپاه، ارتش و نیروی انتظامی باشیم زیرا آنها با تلاش‌های بی‌وقفه امنیت کشور را حفظ می‌کنند.


رئیس قوه مقننه ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم قیام حضرت مهدی این است که ایشان با ظلم و ستم مبارزه می‌کنند، البته بعد از انقلاب اسلامی یکی از اصول مهم کشور و انقلاب مبارزه با ظلم و ستم بوده است. البته برخی‌ها فکر می کنند که اگر به اتفاقات دیگر کشورها کاری نداشته باشیم هیچ مشکلی رخ نمی دهد اما ما نمی‌توانیم ببینیم که مسلمان در دیگر کشورها دچار مشکل و عذاب هستند زیرا در اسلام مهدوی مبارزه با ظلم یکی از اصول است و جوانان انقلابی ایران همیشه ظلم ستیز بوده و این را یک ارزش بزرگ می‌دانند.

نهیب رهبری درخصوص حکام عربستان ازروی میزنیروهای مسلح برداشته نشود
دنبال کنید


وی ادامه داد: در این رابطه آمریکایی‌ها بارها گفته‌اند که ایران باید رفتار خود را تغییر دهد که این مطلب یعنی اینکه ایران نباید به مسائل دیگر عالم اسلام کاری داشته باشد. آنها می‌گویند که شما نماز خود را بخوانید اما ظلم ستیز نباشید و در برابر ستم کشورهای استکباری به مسلمانان ساکت باشید اما این موضوع قطعا درست نیست.


دکتر لاریجانی با بیان اینکه مجاهدت یکی از اصول و شاخصه‌های انتظار است، گفت: یکی دیگر از نکات مهم مکتب مهدوی مسئله آبادانی و توسعه است به طوری که در این رابطه امام علی (ع) می‌فرمایند وقتی قائم بیاید همه خصوصیات توسعه و آبادانی در بلادهای مختلف رخ می‌دهد در این رابطه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که کشور نیازمند مردمی شدن اقتصاد است و حتی ایشان تاکید داشتند که سرمایه‌گذاری و تولید در کشور همانند مجاهدت است که این نشان دهنده حمایت از تولید و مسئله آبادانی است.


رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه متاسفانه امور دیوانی کشور برای آبادانی ساخته نشده است، گفت: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری با موانعی مانند بروکراسی و امور دیوانی روبرو هستند و متاسفانه این امور تنها برای واردات ساخته شده و هیچ حمایتی از صادرات نمی‌کند.


وی با اعلام اینکه دولت و بانکها باید در خدمت تولیدکنندگان باشند، افزود: قطعا تولید نباید دولتی باشد زیرا دولت تولیدکننده و کاسب خوبی نیست از طرفی دیگر وقتی سیستم اداری کشور بزرگ و حجیم می‌شود این موضوع مانع رونق تولید است از این رو اگر دولت فعلی می‌خواهد به کشور خدمت و کمک کند باید در جهت کوچک شدن دولت گام بردارد، از طرفی دیگر یکی از اصول سیاست اقتصاد مقاومتی کوچک شدن دولت است اما متاسفانه دولت مدام در حال چاق شدن و فربه شدن است.


رئیس مجلس ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم مکتب اهل بیت توجه به شخص ولی امر است زیرا تا وقتی که ولی نباشد امور سامان پیدا نمی‌کند، از طرف دیگر شناخت امام و ولی امر یک رکن مهم است و یکی از امتیازات تفکر شیعه شاخصه امامت و ولایت است. همچنین پیشرفت ما در فهم معارف دینی در گرو فهم ولی است.


در آغاز این مراسم با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس از ۱۲ نخبه علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی شهرستان بناب با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر شد. همچنین مراسم عمامه گذاری طلاب جوان حوزه علمیه بناب با حضور دکتر لاریجانی برگزار شد.

نفت چند دلاری به نفع دموکراسی است؟
دنبال کنید


وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت صاحب زمان عج گفت: بنده از گذشته با کارهای حضرت آیت الله بنابی در شهر بناب آشنا بودم و خدمات این عزیزان را از نزدیک مشاهده کردم به ویژه تاسیس مدرسه علمیه شهر بناب کار اساسی، پرثمر و باسلیقه‌ای بود که این با تلاش‌های آیت الله بنابی و مردم این شهر محقق شد تا یک مدرسه نمونه دینی از نظر معماری و تربیت طلاب ایجاد شود.


دکتر لاریجانی ادامه داد: قطعا توسعه کشور در زمینه‌های مختلف نباید باعث شود که موضوع زنده بودن فکر دینی فراموش شود.


رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان حق بزرگی بر گردن ایران در گذشته و ایام انقلاب دارند، افزود: مردم ایران همواره با فرهنگ مهدویت آشنایی داشته و همگان مشتاق دیدار حضرت ولی عصر هستند. البته مقوله سعادت نکته‌ای است که در میان همه ملت‌ها، افراد و کشورها وجود دارد و این مقوله گمشده هر مومنی است. البته در کشورهای غربی مقوله سعادت را به یک موضوع تقلیل یافته رسانده‌اند اما قطعا این موضوع دغدغه همه افراد است.


دکتر لاریجانی افزود: یکی از ارکان و شاخصه‌های مهدویت این است که باید اسلام را زنده نگه داریم زیرا حرکت اسلامی در ادوار مختلف به دلائل متفاوت تغییر کرد، از طرفی دیگر ما در این رابطه هم اکنون شاهد هستیم که منطقه گرفتار یک جریان تروریستی است که همه فرق اسلامی نه تنها شیعه‌ها بلکه حنفی‌ها و حنبلی‌ها را کافر می‌دانند و افتخار می‌کنند که مسلمان می‌کشند. همچنین یک کشور اسلامی که ادعای رک بودن در عالم اسلام را دارد به جای حمایت از مسلمانان، بمب بر سر مظلوم یمن می‌ریزد و همچنین سران همه کشورهای اسلامی در کمپ دیوید زیر بیرق کشوری مانند آمریکا می‌روند و بر علیه کشورهای مسلمان توطئه می‌کنند که این نشان دهنده دور افتادن این کشورها از اسلام است. از این رو نیاز داریم که یک زمان این غبارها کنار رفته و حقیقت اسلام مشخص شود.


وی با بیان اینکه ایجاد دولت کریمه یکی از شاخصه‌های فرج حضرت ولیعصر (عج) است، گفت: یکی از گمشده‌‌های انسان تشکیل دولت کریمه است تا بدین وسیله عزت و شئونات مسلمانان فراهم شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از استعدادهای انسان در اجتماع رشد می‌کند و قطعا دولتی که قادر به رشد استعدادهای واقعی انسان بوده همان دولت کرمیه است.


لازم به ذکر است که دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز ورود به شهر بناب با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد./


پایان پیام  

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi