دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن کامل سخنرانی رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش سراسری فرمانداران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بنابراین گزارش متن کامل سخنرانی مهندس مقیمی از این قرار است: برادران عزیز، ما وارث ارزش های بنیادین هستیم میراثی که ریشه در تعالیم ناب دینی و سفارش و سیره حضرت امام(ره) و شهدای مظلوم دارد از این روی تکالیف و مسوولیت های ما با شناخت این میراث

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14757
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بنابراین گزارش متن کامل سخنرانی مهندس مقیمی از این قرار است:

برادران عزیز، ما وارث ارزش های بنیادین هستیم میراثی که ریشه در تعالیم ناب دینی و سفارش و سیره حضرت امام(ره) و شهدای مظلوم دارد از این روی تکالیف و مسوولیت های ما با شناخت این میراث گرانسنگ بهتر درک می شود. انقلاب و نظام و اسلام امانت هایی در دست ما هستند و تلاش هایمان بایستی معطوف به حفظ امانت و اعاده آن به صاحب آن یعنی حضرت ولی عصر باشد.

ستون خیمه نظام مردم هستند. باید به خواست ها و مطالبات ولی نعمت هامان توجه نماییم. حضرت امام(ره) بنیاد نظام را بر توجه به مردم در مدار دیانت دانسته اند و مهمترین این میراث را در مردم سالاری و صیانت از خواست مردم تعریف نموده اند. در نظر و سیره حضرت امام صندوق رای زبان گویای ملت است و همگی باید نسبت به آن تمکین نماییم. بنابراین صندوق رای در نظام اسلامی نه تزیینی است و نه همانند نظام های رایج دنیا صرفاً به یک شیوه برای حکمرانی تقلیل می یابد؛ بلکه صندوق رای و انتخابات در ایران میراثی است که در دل ارزش های دینی و اسلامی مان نهفته است.

اعتدال چه در قالب یک گفتمان و چه در قالب یک راه و روش، تلاشی است عقلانی در جهت حفظ و صیانت از آن میراث بزرگ. میراث انقلاب اسلامی (یعنی جمهوری اسلامی ایران) صرفاً در یک جناح یا جمعیت خلاصه نمی شود به ویژه در شرایطی که آن جریان ها همه میراث را در خود و با خود بدانند و بین خود و دیگران دیواری از نشیدن استوار نماید در این شرایط اعتدال به مثابه راهی می شود در جهت بهره جستن از همه آن میراث که از جامعه دریغ شده است. در این راه هر آنچه که عقلانی و منطقی است و عطر تعهد و دیانت می دهد مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرد.

اعتدال با این تعریف بازگشت به اصل و اساس انقلاب است که تمامی فرزندانش را اثباتاً با خود همراه می کند.

با این نگاه تفکر اعتدالی انحصار طلب و تمامیت خواه نیست بلکه پذیرنده تکثر و تفاوت ها است در این مشی تفاوت در راهبردها، گفتمان ها و سلایق همگی مورد احترام هستند.

اگر منطق اعتدال بر گفتگو باشد که هست پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی بایستی پرچمداران تعامل، گفت و گو و عقلانیت باشند. مطالبات مردم را می شنوند و جایی که حق است می پذیرند و در مواردی که خلاف این تصور دارند بیان کننده مشکلات و مسایل با زبان و ادبیات اقناع و احترام می شوند. اگر مردم مشکلاتی دارند که دارند درصدد حل یا انعکاس درست آن ها بر می آیند و اگر نیاز به توجیه است تبیین کننده مشکلات کشور در حوزه های مهمی چون وضعیت معیشتی و اقتصادی می شوند و به زبان نیکو و با تواضع با آنان سخن می گویند. دوستان و همکاران آگاه باشید که صداقت و راست گویی بزرگترین سرمایه نظام و دولت است. صادقانه با مردم و نخبگان سخن بگویید و شرایط ویژه کشور را تشریح نمایید. تدبیر ها و بی تدبیری ها را برشمارید و بر امید مردم بیفزایید. دشمنی های بدخواهان نظام و مردم را گوشزد و مخاطرات پیش رو و تلاش دولت را در حل آنها تبیین نمایید. مردم ما بسیار صبور و بزرگوار هستند اگر سخن صادقانه بشنوند حتما می پذیرند و همراه می شوند.

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در گچساران+فیلم و تصاویر
دنبال کنید

فکر اعتدالی بر منهج تعامل است؛ مدیران دولت اعتدال نیز بایستی تعامل گران شایسته ای باشند.با گروه های سیاسی و احزاب نهاد های اجتماعی و کانون های فرهنگی در تعامل باشند. با نمایندگان محترم مجلس نیز در تعامل و همکاری باشید. این تعاملات زیر پا نهادن مواضع نیست و نباید در تعارض با استقلال دولتمردان باشد. مدیران کرنش گر منفعل و بی توجه به حوزه اختیار قانونیشان مورد حمایت و خواست مردم و دولت و مورد حمایت ما نیست؛ بلکه قدرت و اقتدار را با منطق آمیختن و تعاملات با حفظ اصالت و استقلال مورد نظر ماست.

احزاب سیاسی دارای مجوز و گروه های اجتماعی و سمن ها و نخبگان فعال در عرصه سیاسی از سرمایه های نظام هستند.تلاش کنید هزینه فعالیت های سیاسی قانونی را برای جریان های مختلف به حداقل برسانید عرصه سیاسی و عمومی در رقابت های سالم با نشاط می شود و آگاهی مردم نیز افزایش می یابد. بنابراین تلاش کنید فرهنگ رقابت سالم و اخلاقی و قانونی در جامعه گسترش یابد. اجتماعات قانونی را در کنف حمایت حداکثری قرار دهید و با اخلال گران و برهم زنندگان نظم عمومی به شدت مقابله نمایید. اگر چنین کردیم انشاا… شاهد یک انتخابات کم تنش و پر نشاط با حضور حداکثری مردم خواهیم بود و تحقق این مهم در کنار صیانت از آرای مردم که در سیره حضرت امام و فرمایشات مقام معظم رهبری به مثابه حق الناس است نیز مصداق میراث گرانبهای انقلاب و ارزش های حاکم بر آن است.

در این راستا لازم است به موارد زیر توجه بیشتری داشته باشیم؛

۱- رصد و تحلیل فعالیت های انتخاباتی و پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از بهره برداری سیاسی داوطلبین از رخدادهای سیاسی-اجتماعی و فرهنگی

۲- ضرورت ترویج گفتگو در جامعه که مورد نظر آموزه های دینی است. بایستی در ترویج این گفتمان طرف مقابل را صاحب حق بدانیم.

۳- رصد اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و مجازی و عکس العمل به هنگام

۴- تلاش در جهت به حداقل رساندن نارضایتی های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی

۵- انتخاب همکارانی متعهد که مفهوم حق الناس بودن رای مردم را درک نموده و به هیچ چیزجز حفظ این حق الناس یعنی رای مردم فکر نکنند.

۶- توجه به برنامه زمانبندی و اطلاع رسانی به موقع به مردم و داوطلبین.

قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به پیمانکاران فعال در بازدید از پروژه‌های گچساران
دنبال کنید

۷-توجه به آموزش و یاد گیری قانون و آیین نامه های انتخابات.

۸- تامین امکانات مورد نیاز بموقع و طبق برنامه زمانبندی.

۹- فراهم کردن بستر و زمینه های مناسب برای فعالیت های انتخاباتی در دانشگاه ها ،گروه ها و احزاب رسمی و شناسنامه دار

۱۰- فراهم کردن شرایط یکسان برای طیف های مختلف سیاسی در چارچوب قانون

۱۱- پرهیز از جانبداری و دیدار های غیر ضروری با داوطلبین مطرح شده در سطح منطقه

۱۲- تذکر مستمر به تمامی روسای ادارات جهت پرهیز از جانبداری از داوطلبین خاص

۱۳- پاسخگویی به هنگام به شایعات پیرامون یک رخداد از طریق رسانه ها

۱۴- تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم از امکانات دولتی بیت المال،امکانات عمومی در اختیار نهاد ها و یا ارگانها شهرداریها و دهیاری ها،بنیاد ها و… تریبونها له یا علیه داوطلبی استفاده شود.

در مجموع وزارت کشور در جهت حفظ و صیانت از حقوق مردم و حق الناس به وظیفه قانونی خود عمل نموده و هیچگونه اغماضی را روا نمی دارد.

امیدواریم با رعایت قانون و توجه به اخلاق، صداقت، صراحت و شفافیت انتخاباتی پرشور و با حضور حد اکثری آحاد ملت برگزار نمائیم.

معاون سیاسی وزیر کشورگفت: صندوق رای زبان گویای ملت است و همه باید نسبت به آن تمکین کنیم

مقیمی معاون و قایم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در همایش سراسری فرمانداران گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد از امکانات دولتی و بیت المال له یا علیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استفاده شود و همه در مقابل قانون یکسانند.

مقیمی از فرمانداران خواست شرایط یکسانی را برای طیف های مختلف سیاسی در چارچوب قانون ایجاد کنند و پاسخگوی ابهامات و شایعات پیرامون رخدادهای منطقه تحت مسولیت خود باشند .

معاون سیاسی وزیر کشور مردم را ستون خیمه گاه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در نظر و سیره حضرت امام خمینی (ره) صندوق رای زبان گویای ملت است و همه باید نسبت به آن تمکین کنیم .

وی افزود : انتخابات در ایران میراثی است که در دل آن ارزش های دینی و اسلامی ما نهفته است .

مقیمی با اشاره به اینکه صداقت ، امانتداری و راستگویی بزرگ ترین سرمایه نظام و دولت است گفت : مردم ما صبور و بزرگوارند و اگر سخن صادقانه بشوند حتما می پذیرند و همراه می شوند .

معاون سیاسی وزیر کشور گفت : تفکر اعتدالی بر مبنای تعامل است و مدیران آن با گروه های سیاسی و احزاب و نهادهای مدنی و کانون های فرهنگی در تعامل هستند اما این تعاملات به معنای زیر پاگذاشتن جایگاه ها نیست و نباید در تعارض با استقلال دولتمردان باشد .

وی گفت : احزاب سیاسی دارای مجوز و گروه های ،سازمان های مردم نهاد و نخبگان فعال در عرصه سیاسی از سرمایه های نظام هستند .

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi