یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سیاسی: شهامت و روحیه ایثارگری جامعه زنان از برکات انقلاب اسلامی است

دکتر فتاح محمدی با حضور مریم مجتهدزاده لاریجانی رئیس شورای راهبردی زنان ایثارگر کشور در شورای راهبردی زنان ایثارگر استان، افزود: جامعه زنان، اسلام  عزیز این کامل ترین دین را مبنای کار خود در همه عرصه ها و حوزه ها قرار دادند. وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از توطئه های شوم دشمنان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14596
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

دکتر فتاح محمدی با حضور مریم مجتهدزاده لاریجانی رئیس شورای راهبردی زنان ایثارگر کشور در شورای راهبردی زنان ایثارگر استان، افزود: جامعه زنان، اسلام  عزیز این کامل ترین دین را مبنای کار خود در همه عرصه ها و حوزه ها قرار دادند.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از توطئه های شوم دشمنان برای مقابله و براندازی نظام و انقلابی نوپا بود که برای تثبیت و پایداری آرمان های دینی یایه گذاری شده است.

 محمدی تصریح کرد: زنان و مردان ایران اسلامی در آن شرایط دشوار و حساس با اتکا به خداوند و وفاق و اتحاد مثال زدنی خود به دنبال تحقق اهداف متعالی نظام و انقلاب بودند و به لطف الهی نیز موفق به انجام آن شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری افزود: اکنون ایران اسلامی با انسجام کامل و برخلاف میل دشمنان به بهترین الگو برای ملت های آزادیخواه جهان تبدیل شده و نقش بسزایی در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایفا کرد.

محمدی با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، یادآور شد: در عملیات های بستان، حصر آبادان، فتح المبین و بیت المقدس بخش هایی از خاک ایران از دست نیروهای رژیم بعث عراق آزاد شد اما عملیات بیت المقدس، نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: در این عملیات غرورآفرین اقتدار رزمندگان ایران اسلامی به دنیا نشان داده شد و پس از آن نیز غربی ها چاره ای جز پذیرش بخشی از مطالبات قانونی و مشروع ملت ایران نداشتند.

دامداران گچساران و باشت بر سر دو راهی طرح ها اجرایی در روستاها
دنبال کنید

محمدی ابراز داشت: عملیات بیت المقدس موجب تصویب و صدور قطعنامه ۵۹۸ شد که تفاوت های اساسی با سایر قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد داشت.

وی افزود: هر چند که قطعنامه ۵۹۸ حدود هفت سال پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران صادر شد اما برای اولین بار و برخلاف قطعنامه های قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد کشور عراق به عنوان متجاوزگر اعلام و معرفی شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم در این همایش، گفت: حضور زنان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس پرشور و چشمگیر بود و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

سیده زینب هاشمی افزود: اکنون بانوان این استان به لحاظ  شرکت گسترده در عرصه های مختلف از جمله انتخابات، راهپیمایی ها و مناسبت های ملی و مذهبی از رتبه بالایی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: بانوان با وجود برخورداری از استعدادهای چشمگیر دارای نرخ بالای بیکاری هستند و به همین دلیل نقش محدودی در عرصه اقتصادی استان دارند که از مشکلات مهم جامعه زنان بخصوص تحصیل کردگان دانشگاهی است.

هاشمی، کاهش آمار ازدواج و  افزایش طلاق را از دیگر آسیب های اجتماعی رایج بین زنان استان دانست و گفت: از متولیان کشوری انتظار می رود برای رفع این معضلات همکاری لازم را با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان انجام دهند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi