یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تولید نفت از میدان مشترک ایران-امارات

شرکت ملی نفت ایران از افزایش تولید نفت از سلمان به عنوان یکی از میادین مشترک با امارات متحده عربی در منطقه خلیج فارس خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ملی نفت ایران امروز با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: در راستای سیاست افزایش تولید از میادین مشترک نفت و گاز، با انجام عملیات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14500
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
شرکت ملی نفت ایران از افزایش تولید نفت از سلمان به عنوان یکی از میادین مشترک با امارات متحده عربی در منطقه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ملی نفت ایران امروز با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: در راستای سیاست افزایش تولید از میادین مشترک نفت و گاز، با انجام عملیات لوله‌گذاری و بهره برداری از یک حلقه چاه جدید ظرفیت تولید نفت از میدان مشترک سلمان افزایش یافته است.

بر این اساس با انجام این عملیات حفاری توسط متخصصان داخلی تولید نفت خام ایران از میدان مشترک سلمان روزانه حدود سه هزار بشکه افزایش یافته ضمن آنکه این نفت تولیدی از کیفیت ۳۵ API برخوردار است.

عملیات لوله‌گذاری خطوط لوله بهره‌برداری نفت و تزریق گاز چاه حفاری شده میدان نفتی سلمان جدید پس از ۱۰ روز فعالیت مستمر و شبانه‌روزی واحد تعمیرات سکوی سلمان به پایان رسید و این چاه در مدار تولید قرار گرفت.

علاوه بر این هم اکنون ۳ دکل حفاری در این میدان به منظور بهره‌برداری بیشتر در حال حفاری چاه های جدید و work over چاه‌های قدیمی هستند.

از سوی دیگر با توجه به کمبود فضا بر روی سکوهای چاه‌های اقماری بدلیل افزایش تعداد چاه‌ها، نصب تاپ‌ساید جدید برای تعداد ۱۴ عدد از چاه‌های اقماری برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

به گزارش مهر، طرح توسعه میدان سلمان با هدف افزایش تولید روزانه نفت از این میدان به ۵۰ هزار بشکه و تولید گاز به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز یکی از پروژه های اولویت دار نفتی ایران در خلیج فارس به شمار می رود.

به مناسبت نیمه شعبان در پارک بلوار بعثت گچساران،جشن برپا شد
دنبال کنید

برای توسعه بخش نفتی این میدان مشترک حفاری ۲۳ حلقه چاه تزریق آب و نفت، ساخت و نصب سکوی انتقال گاز، سکوی تولید، بازسازی، تعمیر تأسیسات در سطح الارضی و تعمیرات سکوهای سه پایه سرچاهی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

در بخش گازی این پروژه برای تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۶ هزار بشکه مایعات گازی از مخزن گازی دالان حفر ۹ حلقه چاه تولیدی، ساخت لوله های انتقال گاز سرچاهی، ۲ سکوی سرچاهی گازی، یک سکوی زیستی، یک سکوی دریایی فرآورش گاز و ۲۲۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز به سیری و سکوی مبارک در دستور کار قرار گرفته است.

در حال حاضر پیشرفت ساخت خط لوله ۳۲ اینچی به طول تقریبی ۲۲۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین خط لوله انتقال گاز خلیج فارس مراحل پایانی (نزدیک به ۱۰۰ درصد) ساخت را پشت سر می گذارد و بر اساس برنامه زمان بندی باید بهره برداری از این پروژه به زودی آغاز شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi