سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: زندگی عشایری تبلور تحقق اقتصاد مقاومتی است

سید موسی خادمی در آیین افتتاح جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین با اشاره به نقش عشایر در تولید ملی و خودکفایی در نیازهای زندگی روزمره افزود: زندگی عشایری الگویی تمام عیار از زیست سالم انسان با طبیعت است. وی سخت کوشی،غیرت، جوانمردی، همدلی و پایین بودن نرخ آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14408
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

سید موسی خادمی در آیین افتتاح جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین با اشاره به نقش عشایر در تولید ملی و خودکفایی در نیازهای زندگی روزمره افزود: زندگی عشایری الگویی تمام عیار از زیست سالم انسان با طبیعت است.

وی سخت کوشی،غیرت، جوانمردی، همدلی و پایین بودن نرخ آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق را از شاخص های اصلی این قشر تلاشگردانست و تصریح کرد: این ویژگی ها باید در ابعاد مختلف زندگی مردم احیا شود.

استاندار، با بیان اینکه  زندگی عشایر در کوچ خلاصه نمی شود و زیبایی ها و کمبودهایی مردم این مناطق باید با تقویت زیرساخت ها و ایجاد امکانات زندگی نوین بهبود یابد، تأکید کرد:تامین امنیت، رفاه و زیرساخت های اولیه زندگی از مطالبات عشایر است و مسئولان می بایست برای بهبود وضعیت زندگی این قشر تولیدگر و بی ادعا تلاش بیشتری کنند.

وی، از آغاز عملیات اجرایی دهکده عشایر در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و افزود: این طرح در پارک جنگلی یاسوج مرکز این استان اجرا خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این که این استان با ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری یکی از پرجمعیت ترین مناطق عشایر ایران بر اساس جمعیت گفت: دولت کوشیده است با هوشمندسازی ۱۰ کلاس درس در مناطق عشایری جوانان این قشر را با استفاده از تجهیزات نوین آموزشی برای تولید علم و مهارت آموزی یاری کند.

وی، راه اندازی دو مدرسه شبانه روزی برای پیشگیری از بازماندن دختران و پسران این مناطق از تحصیل را از دیگر خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به عشایر این استان ذکر کرد.

فعال بودن گشت ارشاد مدیران برای کاهش استفاده از خودروهای دولتی در ساعت غیر اداری
دنبال کنید

جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین با شرکت عشایر استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، ایلام، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi